فرانسه دوباره میزبان آثار کیارستمی شد




مرکز ملی فرهنگی و هنری «ژرژ پمپیدو» در پاریس کارش را پس از پایان قرنطینه در فرانسه با برگزاری برنامه بزرگداشتی مفصل برای عباس کیارستمی، هنرمند فقید ایرانی، آغاز کرد.
این برنامه که «عباس کیارستمی، مسیرهای آزادی» نام دارد مروری است بر آثار و دستاوردهای سینمایی و هنری عباس کیارستمی و براساس برنامه اعلام شده، قرار است در این مدت ۴۶ فیلم کوتاه و بلند از ساخته‌های عباس کیارستمی اکران شود. تعدادی از آنها با استفاده از فناوری دیجیتالی ترمیم شده‌اند و کیفیت بسیار بهتری نسبت به گذشته دارند.
از ایران هم فیلم «همراه با باد» به کارگردانی مهدی شادی زاده و تهیه کنندگی علیرضا شادی‌زاده اکران می شود که مستندی است در ارتباط با وجوه مختلف کارنامه عباس کیارستمی.
البته اکران فیلم تنها برنامه این بزرگداشت ویژه نیست و نمایشگاهی هم با نام «خانه دوست کجاست» در این مرکز ملی فرهنگی و هنری برپا می شود که شامل مجموعه‌ای از عکس‌ها و چیدمان‌های دیده نشده کیارستمی است.  بزرگداشت و برنامه مرور آثار کیارستمی با همکاری مرکز  ژرژ پمپیدو، شرکت فیلمسازی «ام‌کا۲» که تهیه‌کننده و توزیع کننده فیلم‌های این هنرمند بود و بنیاد عباس کیارستمی برگزار می‌شود. البته قرار بود آوریل سال گذشته میلادی مرکز ژرژ پمپیدو میزبان این برنامه باشد ولی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی مرکز ملی فرهنگی و هنری ژرژ پمپیدو به تعویق افتاد.پس از پایان قرنطینه و بازگشایی مراکز فرهنگی فرانسه، بزرگداشت عباس کیارستمی هم از ۱۹ مه (29 اردیبهشت) آغاز شده و  تا ۲۶ جولای
(4 مرداد) ادامه دارد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7634/15/577672/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها