رئیس مجلس در نشست کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس سازمان همکاری اسلامی:

عادی‌سازی روابط با اسرائیل نسخه گستاخانه برای آینده فلسطین است



رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در نشست فوق‌العاده «کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی» با اشاره به اینکه مقاومت و پایداری مردم فلسطین، بار دیگر ثابت کرد رژیم صهیونیستی صرفاً زبان قدرت را می‌فهمد، از تلاش برخی کشورها برای قبح‌زدایی از عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر انتقاد کرد و گفت: این اقدام به صهیونیست‌ها این امکان را داد تا نسخه‌هایی بلندپروازانه و گستاخانه برای آینده فلسطین تجویز کرده و تصور کنند در صورت عملی شدن نقشه‌های شومِ خود، برای همیشه بر فلسطین و منطقه ما مسلط خواهند شد. به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف در این نشست که به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در تهران  برگزار شد، تأکید کرد: اما اکنون همگان می‌دانند که بزرگترین دشمن صلح و امنیت منطقه، پروژه خطرناک صهیونیسم است؛ پروژه‌ای که برای تجزیه و تضعیف و حتی فروپاشی کشورهای اسلامی بنا نهاده شده است.
رئیس مجلس با تبریک پیروزی مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین در نبرد علیه جنایتکاران رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: این جنایات و کشتار وحشیانه که قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد، در حالی رخ داد که برخی با رویکرد غلط حرکت در مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در تلاش بودند تا قبح و پلیدی رابطه با این رژیم اشغالگر را کمرنگ و بی اثر کنند.
قالیباف این جنایت‌ها و تداوم اشغالگری رژیم صهیونیستی را پاسخی آشکار به این نگاه نادرست در جهت عادی‌سازی روابط با این رژیم جعلی دانست و افزود: بدون شک حمایت از مقاومت ملت فلسطین برای مقابله قدرتمندانه با متجاوزان اشغالگر و نیز هرگونه کمک برای اعاده حقوق حقه فلسطینیان، وظیفه همه کسانی است که به مبدأ حق و عدالت ایمان و اعتقاد دارند. قالیباف با اشاره به اینکه تحولات اخیر در فلسطین بیش از گذشته ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی برای مقابله با زورگویی و اشغالگری صهیونیست‌ها را یادآور شد، از دولت‌ها و پارلمان‌های اسلامی خواست تا از ابراز نگرانی و محکومیتِ زبانی، گذر کرده و اقدامات تنبیهی و تأثیرگذاری را علیه صهیونیست‌ها اعمال کنند. او در گام بعدی، بر ضرورت اجماع پارلمان‌های اسلامی برای انجام هرگونه اقدام ممکن با هدف یاری‌رسانی به مردم غزه و بازسازی مناطق آسیب دیده از تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی، تأکید کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7636/2/577818/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها