دیگه چه خبر؟


تکذیب ادعایی درباره کارخانه تولید پهپاد

   خبر اول اینکه، یک منبع  آگاه در وزارت دفاع وقوع هرگونه آتش‌سوزی در زیرمجموعه‌های این وزارتخانه و صنایع وابسته به آن در اصفهان را تکذیب کرد. این منبع به نور نیوز گفت: آتش‌سوزی مورد اشاره رسانه‌های معاند متعلق به بخش خصوصی بوده که در امر تولید مواد محترقه فعالیت می‌کند. گفتنی است، وب‌سایت روزنامه انگلیسی گاردین دیروز مدعی شده بود که در کارخانه تولید هواپیماهای بدون سرنشین «هسا» در اصفهان آتش‌سوزی رخ داده و آن را به تهدیدات اسرائیل علیه ایران مرتبط دانسته بود.

نظارت دو نماینده زن مجلس ایران بر انتخابات سوریه

  خبر دیگر اینکه، یک هیأت پارلمانی از مجلس شورای اسلامی ایران بنا بر دعوت دولت سوریه به این کشور سفر کرده و قرار است بر روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور که چهارشنبه ۵ خرداد برگزار می‌شود، نظارت کند. به گزارش ایرنا، این هیأت پارلمانی شامل زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و فاطمه مقصودی عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراها است. زهره الهیان گفت:  شواهد حاکی از آن است که انتخاباتی با مشارکت بالا را شاهد خواهیم بود و مردم به مناسب‌ترین فرد برای بازسازی سوریه و تحقق پیشرفت این کشور رأی خواهند داد و دولت آینده سوریه نیز با پشتوانه رأی بالای مردم قوی و مقتدر خواهد بود. فاطمه مقصودی هم افزود: ما خواهان دموکراسی و استقلال کشورها هستیم و به تمامیت ارضی آنها احترام می‌گذاریم، مرزهای همه کشورها را محترم می‌شماریم و خواستار آزادی همه ملت‌ها هستیم، ما می‌خواهیم مردم خودشان حاکم بر سرنوشت‌شان باشند، این می‌تواند امنیت منطقه را تأمین کند.

FATF  چه زمانی تعیین تکلیف می‌شود

  دست آخر اینکه، محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش‌بینی کرد که تکلیف لوایح مرتبط با اف‌ای‌تی‌اف قبل از استقرار دولت جدید تعیین شود. به گزارش خبرآنلاین، باهنر گفته است: انتخابات با استقرار دولت حدود دو ماه فاصله دارد. پایان دولت دوازدهم اواخر مردادماه است. FATF در مجمع بحث‌های زیادی را داشته است. مقام معظم رهبری این اجازه را به مجمع تشخیص مصلحت دادند تا در این یک سال آن را بررسی کنند. از طرفی ستاد مقابله با کرونا به خاطر شرایط و کهولت سنی اعضا اجازه برگزاری جلسات را به‌صورت حضوری نداده است. فکر می‌کنم ظرف دو الی سه ماه آینده و بعد از انتخابات و قبل از استقرار دولت جدید تعیین و تکلیف می‌گردد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7636/3/577825/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها