معاون درمان ستاد کرونا استان تهران:

مشکلی در اکسیژن‌رسانی بیمارستان‌ها در شرایط قطعی برق نداریم


معاون درمان ستاد کرونا استان تهران درباره وضعیت اکسیژن‌رسانی به بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها با توجه به قطع مکرر برق، گفت: برق اضطراری و ژنراتورهای تمام بیمارستان‌ها را در تهران بررسی کردیم و خوشبختانه در سیستم تمام بیمارستان‌ها تدابیر لازم برای این موضوع اندیشیده شده و تا این لحظه در این زمینه مشکل خاصی به ما گزارش نشده است.
به‌گزارش ایسنا نادر توکلی گفت: افرادی هم که در خانه از اکسیژن استفاده می‌کنند، خیلی از این دستگاه‌ها به‌صورت کپسول هستند. در عین حال تعدادی از آنها هم می‌توانند با باتری کار کنند.
وی با اشاره به وضعیت کرونا در تهران، گفت: در تهران میزان فوتی در ۳۱ اردیبهشت و یکم خرداد ماه ۷۰ نفر بوده است در تهران شاهد شیب نزولی و رو به کاهش بیماری هستیم، اما این کاهش به کندی اتفاق می‌افتد. نمی‌توان منکر وجود ویروس‌های جهش‌یافته در تهران شد، اما آنچه مسلم است، رفتار و الگویی که در حال حاضر از بیماری در تهران می‌بینیم، عمدتاً ویروس جهش‌یافته انگلیسی است.
توکلی ادامه داد: تعداد مرگ و میر بیمارستانی‌مان یعنی میزان مرگ و میر از بین افرادی که بستری می‌شوند، در پیک سوم ۱۰ نفر از هر ۱۰۰ نفر بود که اکنون به چهار درصد رسیده است. زیرا به هر حال مراقبت‌های بیمارستانی بهتر شده، فرهنگ مراجعه مردم تقویت شده، کلینیک‌های سرپایی برای دریافت داروهای تخصصی از سوی بیمارستان‌ها راه‌اندازی شده و این موارد باعث شده که وضعیت درمان از یک ماه قبل به نسبت آرام‌تر شود. البته هنوز آنقدر که انتظار داریم، پایین نیامده است.
وی با اشاره به تمهیدات لازم درباره تعطیلات نیمه خرداد ماه، گفت: در این زمینه ستاد ملی مقابله با کرونا باید تصمیم‌گیری کند. البته ما نامه‌ای را آماده کردیم که بر اساس آن نظرمان این است که تا جای ممکن سفرهای استانی در تعطیلات خرداد ماه محدود شود. این موضوع فردا در ستاد استانی مطرح می‌شود. همچنین دیروز رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهوری خواستار جلوگیری از سفرهای تعطیلات نیمه خردادماه جهت جلوگیری از شیوع موج دیگری از همه‌گیری کرونا شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7636/5/577863/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها