ایران در ایران




مهار آتش‌سوزی چهار روزه در منطقه
حفاظت شده کوه دیل گچساران

گچساران- فرماندار گچساران گفت: آتش‌سوزی در ارتفاعات منطقه حفاظت شده کوه دیل در شهرستان گچساران پس از ۸۰ ساعت تلاش امدادگران مهار شد.
به‌گزارش ایرنا علیرضا اتابک افزود: این آتش‌سوزی که عصر  پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده بود روز دوشنبه با تلاش امدادگران دستگاه‌های اجرایی، نیروهای محلی و طبیعت دوستان مهار شد. وی بیان کرد: هم اکنون کار پایش منطقه برای پیشگیری از فوران دوباره آتش از سوی ۵۰ نفر از نیروهای محیط‌ زیست، مردمی و منابع طبیعی در حال انجام است. وی اظهار داشت: سخت گذر بودن، وزش باد و گرمای شدید، مهار آتش در ارتفاعات منطقه حفاظت شده کوه دیل را دشوارتر کرده بود و این آتش پس از چند مرحله مهار توسط امدادگران منابع طبیعی، محیط‌ زیست و نیروهای محلی مهار شد. اتابک تصریح کرد: بیش از ۲۰۰  نیروی امدادی در ارتفاعات منطقه حفاظت شده کوه دیل برای مهار آتش تلاش کردند. وی از نیروهای امدادی شهرستان‌های همجوار از جمله بهبهان، دهدشت، باشت، یاسوج، چرام و ستاد بحران استان که برای مهار آتش در کنار نیروهای امدادی بودند قدردانی کرد. اتابک افزود: ۲ فروند بالگرد با همکاری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و اکتشافات لرزه نگاری برای اطفای حریق کوه دیل به این منطقه اعزام شده بود.

نقش بستن نام مفاخر ادبی روی معابر مراغه

مراغه - چند سالی است که نام مفاخر علمی، فرهنگی و هنری پس‌ از تکمیل لیست شهدای مراغه، روی تابلوی معابر این کهن‌شهر نقش می‌بندد و از پویایی و پژوهش‌محوری جریان فرهنگی در میان مسئولانش حکایت می‌کند.
به‌ گزارش ایرنا، مسئولان می‌گویند در مرحله نخست اسامی همه شهدا بر ورودی کوچه‌ها، خیابان‌ها و میادین این شهر نقش بسته و پس از تکمیل لیست شهدا نوبت به مفاخر تاریخی چون اشراق، زین‌العابدین، عبدالقادر و دیگر شخصیت‌های عصر حاضر این شهر همچون «کریمی» و «باریشماز» رسیده است؛ شهید دکتر «یوسف رهبری» به‌عنوان نخستین شهید مدافع سلامت شهرستان و شهید «خسرو رسولی» که طی سال‌های اخیر در مناطق مرزی به درجه رفیع شهادت نائل شده بود نیز از جریان فرهنگی نامگذاری‌ها طی سال‌های اخیر جا نمانده‌اند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی مراغه که کمیسیون نامگذاری نیز زیر نظر وی فعالیت می‌کند، می‌گوید: در پنجمین دوره از شورای اسلامی شهر مراغه، نامگذاری‌ها بر اساس اولویت در دو محور «شهدا» و «مفاخر علمی، فرهنگی و هنری» متمرکز شد. به‌ گفته «ناظم عزیزی» پس‌ از نامگذاری نام مقدس شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نوبت به هویت‌بخشی شهری و احیای نام‌های قدیمی و زنده نگاه داشتن نام و یاد علما، دانشمندان و مشاهیر علمی، فرهنگی و هنری رسید.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7636/9/577882/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها