اخبار


اختصاص ۷گیگابایت اینترنت رایگان برای همه مردم ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای حفظ سلامتی مردم در روزهای تبلیغات انتخابات، بسته‌های ۷ گیگابایت اینترنت رایگان به مردم ارائه می‌شود.به‌ گزارش «ایران»، محمدجواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: ستاد ملی کرونا برای حفظ سلامت مردم در روزهای انتخابات، تبلیغات در فضای مجازی را تجویز کرده است و علاوه بر دستوراتی به ستادهای انتخاباتی به استفاده از این ظرفیت، از وزارت ارتباطات هم خواسته است که به مردم برای این روزها، بسته‌های رایگان اینترنت ارائه کند.ما برای شما یک بسته 7 گیگابایتی اینترنت (نپرسید داخلی، اینترنت یک شبکه بین‌المللی است) یک ماهه به‌عنوان هدیه در نظر گرفتیم. به‌هر کدملی یک بسته تعلق می‌گیرد.برای اینکه یکباره شبکه تحت فشار قرار نگیرد و سرعت افت نکند، ثبت‌نام در یک هفته انجام می‌شود، تقسیم‌بندی ثبت‌نام بر اساس رقم آخر کدملی خواهد بود. هر بسته از زمان فعال‌سازی تا یک ماه اعتبار دارد. این بسته‌ها فقط روی اپراتورهای تلفن همراه ارائه خواهند شد و از عصر روز دوشنبه 3 خرداد ثبت‌نام آغاز خواهد شد.
بسته‌های فعال فعلی شما در حال رزرو نگهداری می‌شوند و پس از اتمام بسته هدیه، باقیمانده بسته قبلی شما قابل استفاده خواهد بود.
ما با هیچ کسی برای بسته هدیه تماس نخواهیم گرفت، از شما درخواست ارسال هیچ کد فعالسازی هم نخواهیم کرد، ثبت‌نام هم صرفاً از طریق سایتی خواهد بود که امروز از طریق همین صفحه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. بنابراین مراقب کلاهبرداران باشید.

قطع برق عامل اختلال اینترنت کشور

«دلیل اصلی اختلالات اخیر در حوزه ارتباطات مخابراتی، قطع برق در مناطق مختلف کشور است که به رغم پیش‌بینی‌های انجام شده متأسفانه شاهد اختلال ارتباطات مخابراتی چند ساعته در برخی مناطق مخابراتی هستیم». به‌گزارش ایرنا، محمدرضا بیدخام مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات با بیان مطلب فوق افزود: با توجه به عدم سرمایه‌گذاری مطلوب در خرید و نوسازی تجهیزاتی نظیر دیزل ژنراتور‌های برق به علت نبود منابع مالی مورد نیاز در مواقع قطع برق، شاهد اختلالات ارتباطی در برخی مناطق هستیم که این نکته از قبل به اطلاع مراجع ذیصلاح حاکمیتی رسیده است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران با تأکید بر منطقی شدن تعرفه‌های مخابراتی گفت: برای ارائه خدمات و نوسازی و بازسازی تجهیزات مخابراتی با ترمیم تعرفه‌های مخابراتی و حمایت دستگاه‌های حاکمیتی می‌توان توسعه و بهینه‌سازی تجهیزات مخابراتی را انجام داد. بیدخام یکی از دلایل افزایش تماس‌ها با سامانه ۲۰۲۰ را در روزهای اخیر خارج شدن مودم‌های خانگی از مداربه علت قطع برق دانست که این امر مشکلات زیادی  برای مشتریان به‌وجود آورده است که امیدواریم هرچه زودتر این مشکلات با کمک نهادهای درگیر و مسئول به حداقل  برسد.گفتنی است، رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتی اعلام کرد: در پی قطعی پراکنده برق در کشور، ۲ هزار دکل مخابراتی  از دسترس خارج شدند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی:
  اعتقادی به فیلتر ندارم

دبیر شورای عالی فضای مجازی با انتقاد از بی‌تصمیمی حکومت در برخی مسائل چالشی می‌گوید: «اگر ما می‌خواستیم اینستاگرام را ببندیم باید آن را می‌بستیم و اگر می‌خواستیم که باز باشد باید دولت و حکومت آن را با صدای بلند اعلام می‌کرد که من این را نمی‌بندم تا مردم بتوانند برنامه‌ریزی کنند.»به گزارش ایسنا ابوالحسن فیروزآبادی معتقد است: «یکی از ابتذال‌های سیاسی این است که گفتمان فضای مجازی در کشور ما به فیلترینگ محدود شده است و جریان‌های سیاسی در این دام غوطه می‌خورند. یکی از گلایه‌های من از دوستان و اصحاب رسانه این است که در دام ابتذال سیاسی افتاده‌اند. هر جا می‌روم از من می‌پرسند اینستاگرام فیلتر می‌شود یا نه. اولاً مرکز ملی فضای مجازی که من رئیس آن هستم مسئول فیلتر نیست، فیلتر قانون دارد و همه در آن مشارکت دارند. کارگروهی از دولت، قوه قضائیه و مجلس در این باره تصمیم می‌گیرند. بعضاً نمی‌توانند به نتیجه برسند لذا برخی فیلترها به بحث گذاشته می‌شود و ما به همان دولت و حکومت بی‌تصمیم می‌رسیم که این بدترین روش است.» دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه تناقض حضور مقامات سیاسی و اجتماعی در پلتفرم‌هایی مثل توئیتر را نتوانسته حل کند، می‌افزاید: «من معتقدم کل حکومت نمی‌تواند چشم بر یک مشکل ببندد. یک پلتفرم بسته می‌شود و بعد مقامات و شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی در همان پلتفرم که غیرقانونی اعلام شده فعالیت می‌کنند. فعالیت‌شان هم به این صورت است که بعضاً اخبار حکومت را اول در پلتفرم توئیتر می‌زنند و بعد توضیحات را در رسانه‌های رسمی می‌گویند.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7636/13/577903/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها