بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه از اردوی کشتی فرنگی و خانه شهید صدرزاده

نوبخت: کشتی نمادی از ورزش است که ایران در جهان به آن می‌بالد


گروه ورزشی/ محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه دیروز به همراه مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک از تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی بازدید کرد. مسئولان ابتدا بر سر مقبره شهدا حضور پیدا کردند و نوبخت دقایقی در تمرینات کشتی حاضر و سپس از کمپ شهید صدرزاده بازدید کرد. علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی توضیحاتی را درباره روند تمرینات و اردوها به نوبخت ارائه کرد و وزیر ورزش و جوانان نیز با تعدادی از کشتی‌گیران به صحبت پرداخت. نوبخت درباره این بازدید گفت:«برای افتخارآفرینی در ورزش بویژه در کشتی ۲ اقدام لازم است؛ در کنار داشتن نیروهای مستعد، آماده کردن تیم برای مسابقات، برنامه‌ریزی و پشتیبانی مالی مورد نیاز است. وزیر ورزش و صالحی‌امیری در خصوص برنامه‌ریزی کارهایی را انجام می‌‌دهند و دولت در کنار آن پشتیبانی را برای رشته‌هایی که می‌توانند غرورآفرین باشند، انجام می‌دهد.» رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص تجهیزات و ساخت سالن‌های کشتی، عنوان کرد:«این بازدید برای تکمیل پشتیبانی مراحل بودجه‌ای بود. برای تکمیل موفقیت با منابع مالی مورد درخواست موافقت شد. امیدوارم با این پشتیبانی شاهد شکوفایی استعدادها و خرسندی مردم با این مدال‌ها باشیم. کشتی نمادی از ورزش و رشته‌ای است که ایران در جهان به آن می‌بالد و توجه به این رشته اهمیت دارد. عدالت در همه رشته‌ها باید انجام شود. البته عدالت به معنای مساوات نیست بلکه ظرفیت کشتی و فوتبال باید مورد توجه قرار بگیرد ولی به همه رشته‌ها توجه داریم.»
مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در حاشیه این بازدید گفت:«ورزشکار ما با کسی تعارف ندارد و اگر مشکلی داشته باشد به‌گوش مقام مسئول می‌رساند و همان طور که مشکلات کشتی‌گیران و این فدراسیون با پیگیری‌ها حل شد مشکلات دیگر فدراسیون‌ها و ورزشکاران را نیز حل خواهیم کرد. مجموعه آزادی نیازمند پشتیبانی و تأمین اعتبار است تا بتوانیم کمبودها و مشکلاتی را که این مجموعه دارد حل کنیم. ما در این چند سال با همگرایی و وفاق ورزش ایران را مدیریت کردیم. در این جلسه نکات خوبی توسط فدراسیون‌های المپیکی مطرح شد. سازمان برنامه و بودجه در حدی که توان داشت نیازهای ما را برطرف کرد. امیدوارم با همفکری که با کمیته ملی المپیک داریم و با پشتیبانی مجموعه دولت دستاورد خوبی در المپیک داشته باشیم. من قبلاً در مورد مشکلات نگهداری مجموعه آزادی صحبت‌هایی با آقای نوبخت داشتم. طبق برآوردی که داشتیم یک تا دو سال آینده بازسازی مجموعه را انجام می‌دهیم. تلاش می‌کنیم با تأمین منابعی که قولش را گرفتیم در این یکی دو ماه اماکن ورزشی بزرگ در شهرهای دیگر را تکمیل کنیم.»
سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک نیز در حاشیه بازدید از اردوی کشتی با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر گفت:«وظیفه ما حمایت و وظیفه فدراسیون تلاش است. نه کمیته و وزارت و نه دولت هیچ پیش شرطی برای حمایت ندارند. هر نتیجه‌ای حاصل شود برای ما ارزشمند است. باور دارم ورزش مردادماه کام ملت را شاد خواهد کرد. کشتی امید ما در المپیک است و حمایت از کشتی همراه با درخشش در توکیوست و باید دولت و اسپانسرها نیز به کمک کشتی بیایند.» او با اشاره به منابع مالی کمک شده به کشتی خاطرنشان کرد:«۴ منبع مالی وارد کشتی شده که یک منبع کمیته است. وزارت ورزش هم کمک کرده و نوبخت معادل ۳۰ میلیارد پذیرفت که کمک کند و اسپانسرها هم ورود کردند. جمع‌بندی این بود که نظام، دولت، کمیته و وزارت پشتوانه کشتی برای درخشش در جهان و المپیک هستند. امیدوارم و باور دارم کشتی مانند سایر ادوار خواهد درخشید. روزی را پیش‌بینی می‌کنم که کشتی ۸ مدال را خواهد آورد و باید آن روز را جشن بگیریم.» علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی درباره موافقت نوبخت با بودجه کشتی، چنین توضیح داد:«۱۱۴ میلیارد مورد نیاز است اما اینکه چقدر تعیین کنند مشخص نیست. آقای نوبخت دستوری داده و باید پیگیری شود. از نوبخت، صالحی‌امیری و وزیر ورزش تشکر می‌کنم. روحیه بچه‌های ما خوب شد و این سر زدن برای من مهم است. روحیه بچه‌ها خوب است و این از همه مهمتر است. اگر مردم خوشحال شوند و برای نظام اتفاقات خوب بیفتد، خوشحال می‌شوم. روزی روی تشک بودم و الان باید طور دیگری باعث شادی مردم شوم.»
محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی هم صحبت کرد:«اینکه مسئولان وقت گذاشتند و به اردو آمدند باعث انگیزه شد و نشان می‌دهد به مقوله ورزش و کشتی اهمیت می‌دهند و کمک می‌کنند با تلاش بیشتر کارمان را ادامه دهیم.» او در خصوص اینکه آیا قول مدال می‌دهید یا خیر، گفت:«نمی‌توان قول صددرصد داد ولی بچه‌های ما بهترین‌های دنیا هستند و همه تلاش خود را در این دو سال و نیم کردیم. یک سهمیه کمتر گرفتیم ولی ۵ سهمیه هم خوب است.» بنا در مورد اینکه پاداش سرمربیان نصف ورزشکاران است، گفت:«من حاضرم بچه‌ها طلا بگیرند و به من هیچ پاداشی ندهند.»
نشست رؤسای فدراسیون‌ها با نوبخت
نوبخت دیروز همچنین به‌همراه سلطانی فر و رضا صالحی امیری نشستی با رؤسای فدراسیون‌های المپیکی در هتل المپیک مجموعه ورزشی آزادی برگزار کرد. صالحی امیری در این نشست خطاب به نوبخت گفت:«مطمئن باشید که جامعه ورزش قدردان شما هستند چون مطالبات ما را همیشه پاسخ داده اید. اگر ما موفقیتی کسب کرده‌ایم محصول 3 عنصر وزارت ورزش، فدراسیون‌ها و در رأس آن حمایت سازمان برنامه و بودجه است.» در ادامه این نشست تابش دبیرکل کمیته ملی پار المپیک نیز گزارشی از روند آماده‌سازی کاروان ایران ارائه داد و در پایان درخواست کرد دولت در تهیه بلیت و تجهیزات به کمیته ملی پارالمپیک کمک کند. نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو نیز گزارشی ارائه کرد و گفت:«تاکنون ۶۱ سهمیه گرفته‌ایم پیش‌بینی ما این است که از ۶۴ سهمیه عبور کنیم‌.» محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال نیز در این نشست گفت: «دوستانی که اینجا نشسته‌اند رؤسای مظلوم فدراسیون‌ها هستند. در این‌ دنیای نابرابر با وجود تحریم‌ها ورزشکاران ایرانی معجزه می‌کنند و جز معجزه نمی‌توان اسمش را چیز دیگری گذاشت. اینکه بودجه فدراسیون‌ها افزایش یافته قابل تقدیر است ولی وقتی می‌بینیم مجلس ۱۰ فدراسیون را جدا می‌کند و به دو رشته تیمی که هزینه‌های زیادی دارند، بودجه خاصی تخصیص نمی‌دهد، کمی ناراحت می‌شویم. ما مانند بچه‌های یتیم شده‌ایم. حضور در المپیک و افتخارآفرینی نیاز به یک عزم ملی و حمایت‌های ویژه دارد.» در ادامه رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین اعلام کرد که این سازمان برای تجهیز و نوسازی ورزشگاه آزادی ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص می‌دهد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7636/14/577909/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها