مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت خبر داد

هنرمندان پیشکسوت در مؤسسه واکسن می‌‌زنند


مریم سادات گوشه
خبرنگار ‌
اوایل اردیبهشت ماه امسال مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت خبر از رایزنی این مجموعه با ستاد ملی مقابله با کرونا داد تا هنرمندان پیشکسوت بالای 60 سال در اولویت واکسیناسیون کرونا قرار بگیرند.
نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوتان درباره نحوه انجام واکسیناسیون پیشکسوتان به «ایران» می‌‌گوید: «ما قبل از عید به دنبال این بودیم که هنرمندان پیشکسوت که سرمایه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی کشور هستند و همه آنها از 60 تا 100 سال سنشان هست، بتوانند هر چه زودتر واکسن بزنند. برای همین از طریق وزارت بهداشت پیگیری کردیم تا اگر می‌‌شود آنها را در اولویت قرار دهند. البته منظورمان تبعیض قائل شدن با مردم نبود.»
او در ادامه در خصوص پیگیری‌هایشان تصریح کرد: «بر اساس پیگیری‌هایمان وزارت بهداشت اعلام کرد که هنرمندان پیشکسوت در اولویت هستند البته به همان ترتیبی که گروه‌های سنی را اعلام می‌‌کنند، هنرمندانی هم که در گروه سنی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت قرار می‌‌گیرند، واکسن‌شان زده شود. برای همین  پیشنهاد دادیم با توجه به اینکه این افراد هنرمندان جامعه هستند و جایگاه شناخته شده‌ای نسبت به افراد دیگر دارند و در اماکن عمومی که رفت و آمد می‌‌کنند ممکن است به خاطرشان تجمع شود، خواستیم که محل مؤسسه پیشکسوتان پایگاهی برای تزریق واکسن شود و در نهایت با همکاری دانشگاه شهید بهشتی و مرکز بهداشت شمال تهران موافقت کردند در خود مؤسسه واکسن زده شود و ما هم اطلاع‌رسانی کردیم.»
حسینی‌پور ادامه داد: «در مرحله بعد بحث شناسایی گروه سنی هنرمندان 75 سال به بالا انجام شد که در اولویت واکسن زدن بودند. بدین ترتیب حدود 70 هنرمند با همسر‌شان سه‌شنبه هفته گذشته واکسن‌شان تزریق شد. اکنون در حال هماهنگی هستیم تا در این هفته یا اوایل هفته آینده واکسن 70 سال به بالاها هم در محل مؤسسه تزریق شود.»
مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت تأکید کرد: «نیاز بود هم با اورژانس و هم با پزشک مرتبط هماهنگ شود تا در محل مؤسسه حضور داشته باشند تا اگر هنرمندی به دلیل کهولت سن و تزریق واکسن نیاز به اقدام‌های پزشکی داشت، با مشکل مواجه نشویم. از طرفی هنرمندان بعد از تزریق واکسن 20 دقیقه در حیاط مؤسسه حضور داشتند تا اگر به پزشک نیاز بود، اقدام‌های لازم انجام شود. همچنین خود هنرمندان بعد از یک سال و چند ماه توانستند همدیگر را ببینند و دیدارها تازه شود. ا‌ن‌شاءالله این روند  را ادامه خواهیم داد و همزمان با اعلام وزارت بهداشت برای گروه‌های سنی دیگر هم این کار را در مؤسسه پیشکسوتان انجام می‌‌دهیم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7636/15/577913/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها