تصویب حمایت ۳۵۰ میلیون تومانی از هنرهای نمایشی




گروه فرهنگی/ احسان قاضی‌زاده هاشمی، عضو کمیسیون فرهنگی و رئیس کمیته فرهنگی و اجتماعی تلفیق مجلس شورای اسلامی از تصویب حمایت ۳۵۰ میلیون تومانی از هنرهای نمایشی خبر داد. او ضمن اعلام این خبر در گفت‌وگو با روابط‌عمومی خانه تئاتر به این نکته اشاره کرده که «به‌لطف خدا، نتایج خوبی در مورد این جلسه و پیگیری ها حاصل شده است. ما در مصوبه بودجه، در تبصره ۱۴ عددی حدود ۳۵۰ میلیون تومان را برای کمک و حمایت از هنرمندان در قالب مستمری و مقرری ایام بیکاری آنها، برای صندوق اعتباری هنر در نظر گرفته ایم. این موضوع باید با پیگیری‌ صندوق اعتباری هنر از سازمان هدفمندی یارانه‌ها انجام شود؛ در واقع باید از طرف سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای صندوق و از طرف صندوق برای کل جامعه هنرمندان واریز شود.»
این نماینده مجلس شورای اسلامی، درباره سایر اعتبارات اختصاص‌یافته به هنرمندان، توضیح داده است: «اعتبار دیگری به مجموع اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه شده که آن به افزایش اعتبار معاونت‌های مختلف، از جمله معاونت هنری مربوط می‌شود و البته عدد آن، محدودتر است اما بودجه حمایتی اصلی، مربوط به‌همان صندوق اعتباری هنر است.»
قاضی‌زاده هاشمی همچنین درباره شیوه اجرایی این مصوبه، گفته است: «این موضوع برای اجرایی شدن، نیازمند پیگیری مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و سازمان هدفمندی یارانه‌هاست و از آنجا که تصویب شده و حکم قانونی و لازم‌الاجرا برای دولت است، اگر اجرا نشود دستگاه‌های نظارتی از جمله دیوان محاسبات بازرسی کل کشور و مجلس شورای اسلامی، می‌توانند به موضوع ورود کنند.» از سوی دیگر غلامرضا منتظری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیرو همین مسأله به این موضوع اشاره کرده که «بعد از جلسه‌ای که جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با نمایندگان هیأت‌مدیره خانه تئاتر داشتند، در کمیسیون فرهنگی تصویب شد که بودجه هنرهای نمایشی افزایش داشته باشد. همچنین مسائلی مانند بیمه بیکاری، درمانی و خسارت‌های ناشی از کرونا، بررسی و تفاهمی میان صندوق اعتباری هنر و سازمان تأمین اجتماعی شکل بگیرد. ما هم در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، این تلاش را انجام دادیم و به‌نسبت دوره‌های گذشته، بودجه مناسبی به صندوق اعتباری هنر اختصاص یافت. همچنین، پس از تصویب اختصاص بودجه حمایتی به صندوق اعتباری هنر، مقرر شد تفاهمنامه‌ای بین صندوق و سازمان بیمه تأمین اجتماعی ایجاد شود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7636/15/577916/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها