رعیت در دادگاه:

بازپرسی به حرف‌مان توجه نکرد سراغ طبری رفتیم


سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حسن میرکاظمی معروف به حسن رعیت و 21 متهم دیگر پرونده در شعبه 5 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی برگزار شد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حسن رعیت بعد از تفهیم اتهامات به وی با بیان اینکه اتهامات مذکور را قبول ندارم مدعی شد در زندگی‌ام به هیچ کس رشوه نداده‌ام و اتهام اخلال در نظام اقتصادی را نیز قبول ندارم.
موضوع دریافت 161 میلیون دلار تسهیلات از بانک صنعت و معدن برای تأسیس و راه‌اندازی مجتمع فولاد درود ازنا که منتهی به واردات کالا و راه‌اندازی کارخانه نشد، از موارد مطروحه در پرونده اتهامی حسن رعیت است؛ متهم  اما ادعا کرد که فقط 6 ماه صرف واردات ماشین‌آلات این کارخانه از بندرعباس شده است که نماینده دادستان در این رابطه به رعیت متذکر شد که گزارش رسمی کارشناسی دادگستری تصریح دارد که ماشین‌آلات وارداتی مجتمع ازنا مستهلک بوده است. نماینده دادستان در این بخش به صوت موجود از اکبر طبری نیز اشاره کرد که در آن سند طبری تأکید می‌کند؛ «ازنا یک متروکه است که به بانک انداخته شد.»
طبق ردیابی‌های مالی، 11.8 میلیون یورو از بانک مسکن شعبه خدامی توسط حسن رعیت دریافت شده و این مبلغ به حساب بانک بابک زنجانی مستقر در مالزی واریز شده و رعیت در ایران معادل ریالی مبلغ مذکور را بدون وارد کردن کالایی دریافت کرده است؛ این موضوع نیز در جلسه دادگاه توسط قاضی مطرح شد که رعیت این اقدام را ناشی از گشایش اعتبار بانک مسکن و توافق میان بانک مسکن و بابک زنجانی و باقر شعار دانست. در ادامه جلسه دادگاه، اتهامات دیگر رعیت دایر بر آسیب وارد ساختن به محیط زیست و همچنین کشف مهمات جنگی غیرمجاز از وی نیز مطرح شد. رعیت در این بخش از دادگاه منکر نگهداری 17 قلاده ببر شد.
اتهام اعمال نفوذ حسن رعیت در بانک صادرات گلستان به واسطه اکبر طبری نیز در جلسه دادگاه مطرح شد که در این بخش نیز متهم ردیف اول پرونده یعنی رعیت مدعی شد هیچ‌گونه اعمال نفوذی صورت نگرفته است بلکه، چون بانک صادرات گلستان 5 قرارداد ما را به چهار شعبه قضایی فرستاده بود ما اعلام کردیم که این رویه غیرقانونی است و چون به حرف ما توجه نکردند به آقای طبری مراجعه کردیم. رعیت در این بخش از دادگاه گفت: طبری رفیق 18 ساله من بود و به همین دلیل به او مراجعه داشته است. در پایان، پس از دفاعیات متهم و ارائه ادله انتسابی جرم از سوی نماینده دادستان، قاضی بابایی رئیس دادگاه با اعلام ختم جلسه گفت: جلسه بعدی دادگاه متعاقباً اعلام می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7638/2/578055/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها