اخبار


اُفت ۵۰ تا ۶۳ درصدی یادگیری درس «ریاضی» دانش‌آموزان

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش اظهار کرد: دسترسی به آموزش و کیفیت آموزش از نگرانی‌های جهانی در دوران کرونا است.
به‌گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی باقرزاده با اشاره به اینکه موضوع دسترسی و کیفیت در سطح ملی و بین‌المللی دچار فراز و فرودهایی شده است، اظهار کرد: مطالعات بین‌المللی در حوزه آموزش در دوران کرونا انجام گرفته است و این آمارها باید در دوران پسا کرونا مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و کاستی‌های این دوران پس از کرونا جبران شود.وی ادامه داد: در سطح بین‌المللی مطالعات مستمری انجام شده است و یک مطالعه موردی که بین دانش‌آموزان پایه‌های سوم تا هفتم و در بین بیش از ۵میلیون دانش‌آموز با رویکرد آینده نگرانه نشان می‌دهد؛ ۳۲تا ۳۷درصد افت کیفی در درس علوم و ۵۰تا ۶۳درصد افت یادگیری در درس ریاضی پیش‌بینی شده است. همچنین شبیه‌سازی داده‌های ۱۵۷کشور جهان نشان می‌دهد، آموزش در کنار معیشت، بین ۳دهم تا ۹دهم باعث افت کیفی شده است. همچنین طولانی شدن تعطیلی مدارس می‌تواند باعث کاهش نرخ برگشت‌ پذیری دانش‌آموزان به مدارس شود و افت یادگیری بر اثر انباشت افت در یادگیری‌های قبلی هم خواهیم داشت.

درگذشت یکی از فعالان صنفی حوزه فرهنگیان

مهدی بهلولی از فعالان صنفی حوزه معلمان دیروز براثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.به گزارش خبرنگار «ایران» وی در طی سال های گذشته در خصوص مطالبات و انتظارات فرهنگیان بویژه در حوزه معیشت و ارتقاء نظام آموزش و پرورش فعالیت های صنفی مؤثری داشت.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7638/5/578077/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها