قاضی‌زاده هاشمی: وقت جراحی‌های بزرگ فرا رسیده است



امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی پزشک سیاستمدار از فرارسیدن زمان جراحی‌های بزرگ در کشور گفت. او از وجود آزادی‌ها در کشور هم گفت و معتقد بود که با مفهوم آن بازی شده است: «تفکر لیبرال آزادی را به ولنگاری تفسیر کرده و در مقابل عده‌ای فکر می‌کنند دفاع از دین محدود کردن آزادی‌های فردی است. در حالی که هرگونه توسل به زور در هر حوزه‌ای نادرست است». او درمورد آزادی بیان هم گفت: اینکه اسم آزادی بیان را بیاوریم ولی در عمل اجازه حرف زدن به منتقدین را ندهیم، لوث کردن این مفهوم است. این رویه باید تغییر کند.
قاضی‌زاده هاشمی برای «دولت سلام» خود بیدارباش همیشگی داد و گفت: دولت هیچ‌‌وقت نباید بخوابد و باید همواره بیدار باشد. زمان برای «دولت سلام» معنا ندارد، دولت باید در تمام ۲۴ ساعت کار کند یعنی دولتی ۲۴ ساعته خواهیم داشت و به همین دلیل این دولت باید جوان، پرانرژی، دارای آرزوهای بلند و مسلط به علم جهان باشد. او از دولت سلام اینگونه تعریف کرد: دولت سلام پنج کار خواهد کرد که دولت مردم حاکم شود. اولینش شفافیت است، ما نظام جامع شفافیت را برقرار می‌کنیم. دوم اینکه باید گفت‌و‌گوی دولت، مردم و نخبگان برای رسیدن به تصمیمات اجماعی شکل بگیرد و پایه تفکر دولت افکار عمومی باشد. سوم وجود رقابت و عدم انحصار و رانت است و چهارم عدالت در رشد و نهایتاً پاسخگویی دولت به تصمیماتش است. برای این کار فرزندان شما در مؤسسه بسامد و گام دوم که من نماینده آنها هستم دو سال کار کردند. ما دو برنامه با عنوان فصل پروانگی و گفتمان دولت مردم منتشر کردیم و برنامه‌های جدی در حوزه‌های مختلف داریم.
نامزد انتخابات ادامه داد: من یک جراح سر و گردن هستم. به این نتیجه رسیدم که با مسکن نمی‌شود بیمار را درمان کرد و تومورهای سرطانی باید برداشته شود. وقتی از جراحی صحبت می‌کنیم حرف از یک عمل غیرعاقلانه نیست. امروز وقت جراحی‌های بزرگ رسیده است. چرا مشکلات باقی مانده؟ آیا گذشتگان زحمت نکشیده‌اند. البته کارهایی کردند، اما بعضاً هم با خطاهای بزرگ هم به لحاظ شخصی و هم در تصمیمات روبه‌رو بودند اما مهمتر از آن حکمرانی و روش اداره کشور غلط بوده است. چرا دولت‌های ما تقریباً همه دوره‌شان را ناموفق به اتمام رساندند؟ ما باید به این سمت برویم که مسائل کشور را به صورت پایدار حل کنیم. وی با بیان اینکه دولت‌های ما سکولار هستند، افزود: با اینکه امام مکتب سیاسی ولایت فقیه را آورد، نظام اداری ما باقیمانده از گذشته است. بانک، کنکور، تأمین اجتماعی و همین‌ها که گلوی مردم را می‌فشارند نظام‌های کهنه هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7640/2/578265/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها