اخبار


پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت والد حجت‌الاسلام محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ مصطفی محامی دامت توفیقاته
درگذشت والد مکرم را که عالمی پرهیزگار و پارسا بودند به جنابعالی و دیگر بازماندگان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات آن عالم بزرگوار و بقای عمر و توفیق جنابعالی را از خداوند مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای / ۸ خرداد ۱۴۰۰

سپاه از هیچ  نامزد‌ انتخاباتی حمایت نمی‌کند

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه سپاه در انتخابات ورود مصداقی ندارد گفت: این نهاد نه تنها نامزدی در انتخابات ندارد بلکه از هیچ فرد و یا لیست خاصی حمایت نمی‌کند. سردار یدالله جوانی در حاشیه نشست سیاسی بصیرتی در سپاه امام حسن مجتبی(ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: پیش از این نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بارها و بارها اعلام کرده و در اسناد ابلاغی آن نیز وجود دارد که در هیچ انتخاباتی ورود مصداقی نداشته و ندارد و اینکه مطرح می‌شود که سپاه از فرد و یا جریان خاصی حمایت و یا ورود کرده یک اتهام و دروغ بزرگ است. جوانی ادامه داد: سپاه مأموریت دارد که در نقطه مقابل دشمن که ایجاد یأس و ناامیدی می‌کند امیدآفرینی و شرایط را تبیین کرده و مردم را با بیان ملاک و معیارهای درست دعوت به مشارکت کند اما مراقب نیز هست تا به هیچ عنوان ورودش مصداقی و حمایت از یک فرد و جریان خاصی نباشد.

در دادگاه پرونده رعیت اعلام شد
اهدای ملک به متهم در وادی رفاقت!

چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حسن میرکاظمی معروف به حسن رعیت و ۲۱ متهم دیگر پرونده در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی برگزار شد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، در ابتدای جلسه دادگاه، متهم «منصور معتقد»  با اعلام قاضی در جایگاه قرار گرفت و اتهامات نامبرده توسط قاضی مجدداً قرائت و به وی تفهیم گردید. متهم معتقد خود را برادر همسر متهم ردیف اول یعنی حسن میرکاظمی مشهور به رعیت معرفی کرد و گفت که هیچ یک از این اتهامات را قبول ندارم. قاضی بابایی زمانی که با اصرار متهم برای بیان دفاعیاتش از زبان وکیل خود روبه‌رو شد، سؤالاتی را از متهم معتقد پرسید از جمله آنکه تسهیلات ارزی که از بانک کشاورزی اخذ و به حساب شرکتی آلمانی واریز شده بود چرا معادل ریالی آن به حساب شما آمد؟ که متهم مدعی شد: این پول کاملاً قانونی به حساب من واریز شد و بنده یک ریال از این پول منتفع نبودم و باید از باقر شعار پرسید که چرا از من شماره حساب خواستند تا این پول را واریز کنند. قاضی، مجدد از متهم معتقد درباره دریافت تسهیلات از بانک مسکن که به حساب بانکی بابک زنجانی منتقل شده بود و درباره مبلغ ٢٦ میلیارد تومانی که به حساب بانک پاسارگارد وی واریز شد توضیح خواست که متهم این رقم را معادل ۲۲ میلیارد تومان دانست و گفت: این پول به حساب من آمد، اما همان روز برداشت شد.
متهم معتقد ملکی که از سوی میرکاظمی به نامش زده شده بود را نیز این گونه توجیه کرد: باقر شعار به میرکاظمی بدهی داشت و این ملک را از باب بدهی به نام وی زد و میرکاظمی نیز صلاح دانست آن را به نام من کند که در این زمینه هم گمان نکنم پولشویی انجام گرفته باشد. در ادامه قاضی بابایی از خاکبازان وکیل متهمان میرکاظمی و معتقد خواست توضیحاتش را بیان کند. عباس خاکبازان موکل خود را صرفاً بدهکار دانست نه اخلالگر و سرجمع این بدهی‌ها را ۴۰ میلیون دلار اعلام کرد که با واکنش نماینده بانک صادرات مواجه شد چراکه وی معتقد بود میرکاظمی تنها ۱۳۰ میلیون دلار به بانک صادرات بدهکار است حال چگونه مبلغ کل بدهی وی، ۴۰ میلیون دلار عنوان می‌شود. موضوع پرداخت رشوه به دارابی نیا مدیر اسبق یکی از بانک‌های خصوصی و ارائه یک واحد آپارتمان از دیگر موارد مطروحه از سوی وکیل متهمان میرکاظمی و معتقد بود که برای توجیه آن، به بیان یکسری مواد قانونی بسنده کرد تا از این طریق بتواند موکل خود را در زمینه این اتهام تبرئه کند. وی مدعی شد که میرکاظمی فرد دست به خیری است و در وادی رفاقت این ملک را به دارابی نیا داده است و با هیچ ملاک قانونی نمی‌توان اتهام پرداخت رشوه به میرکاظمی را منتسب دانست. قاضی با توجه به اتمام زمان دادگاه، ادامه موضوع را به جلسات بعد موکول کرد.

برنامه‌های علمی و تخصصی سالگرد رحلت امام(ره)

معاون پژوهشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) برنامه‌ها و رویدادهای علمی برنامه‌ریزی شده به مناسبت سی‌ودومین سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را اعلام کرد.
به‌گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام احمد قلی‌زاده، با بیان اینکه متأثر از تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و تقویت قدرت محور مقاومت در منطقه، جهت‌گیری علمی رویدادهای علمی برنامه سالگرد، مبتنی بر اندیشه مقاومت در منظومه فکری و گفتمانی امام خمینی(ره) تنظیم شده است، اظهارکرد: ۸ رویداد علمی به‌صورت نشست‌های تخصصی ویژه تبیین جنبه‌های مختلف حیات فکری حضرت امام(ره) با حضور استادان برجسته دانشگاهی تدارک دیده شده است که محتوای این نشست‌ها از طریق رسانه‌ها و نیز پایگاه اطلاع‌رسانی جماران و  تارنمای پژوهشکده امام در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
او با بیان اینکه با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، یک میزگرد گفت‌و‌گوی علمی نیز به همین منظور برنامه‌ریزی شده است، افزود: «حقوق مردم در عرصه انتخابات از منظر شرع و قانون»، «پیرامون شعر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»، «عرفان سیاسی امام خمینی»، «نسبت معرفت و عمل در سبک رهبری امام خمینی با تأکید بر جایگاه طبقه‌بندی علوم اسلامی در آثار ایشان»، «الگوی نظری برای فهم ماهیت کنش سیاست خارجی در دوره رهبری امام خمینی»، «ابزارهای انقلاب در اندیشه سیاسی امام خمینی»، «امام خمینی و مشارکت مردم در انتخابات» و «امام خمینی و بازتفسیر مفاهیم دینی در تبیین نظریه انقلاب» عناوین سلسله نشست‌هایی است که از تاریخ شنبه ۸ خرداد ماه تا روز چهارشنبه ۱۲ خرداد به‌صورت وبیناری برگزار می‌شود.
قلی‌زاده اضافه کرد: همچنین یک میزگرد تخصصی به منظور بررسی انتخابات ۱۴۰۰ در پرتوی اندیشه و سیره امام خمینی(ره) برای روز سه‌شنبه ۱۱ خردادماه تدارک دیده شده است.
او با اشاره به اینکه وبیناری تحت عنوان «گفتمان مقاومت در اندیشه امام خمینی» با رویکرد بین‌المللی برنامه‌ریزی شده است، اظهارکرد: در این وبینار چهره‌های برجسته‌ای از جهان اسلام از کشورهای مالزی، لبنان و انگلستان در آن به بررسی بازتاب اندیشه امام خمینی بر شکل‌گیری نهضت اسلامی و بیداری اسلامی می‌پردازند که این برنامه به‌صورت پخش زنده روز ۱۳ خرداد ماه از ساعت ۱۴ از جوار مضجع مطهر امام خمینی(ره) پخش خواهد شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7640/2/578268/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها