بودجه ویژه بایدن برای رویارویی با چین، روسیه و ایران



«جــــــو بایـــــــدن» بودجـــــــه 6 تریلیون دلاری درخواستی خود را به کنگره امریکا ارائه کرد. ۱.۹ تریلیون دلار از این بودجه به رویارویی امریکا با چین و روسیه در خاورمیانه و اروپا و همچنین قدرت گرفتن ایران اختصاص دارد.
به گزارش ایرنا به نقل از «اسپوتنیک»، در سند بودجه امریکا پیشنهاد شده است که تقریباً ۶۶۵.۸ میلیون دلار به طور خاص برای تقویت «مقاومت اروپا و اوراسیا در برابر نفوذ خارجی و پیشبرد ادغام یورو-آتلانتیک» در کنار پرداختن به چالش‌های رو به رشد از سوی روسیه و چین اختصاص یابد. علاوه بر این امریکا یک بودجه ۸۰۰ میلیون دلاری برای شبکه‌های تلویزیونی بین‌المللی جهت هدف قراردادن مخاطبان در ایران، چین و روسیه و همچنین کشورهای آفریقایی و خاورمیانه در نظر گرفته است.
از نظر دفاعی، بودجه پیشنهادی بایدن بر نوسازی زرادخانه‌های هسته‌ای و همچنین توسعه توانایی‌های جنگی نوین متمرکز می‌شود. این بودجه مانند گذشته سعی می‌کند برتری نظامی امریکا را حفظ کند. تقریباً ۲۷.۷ میلیارد دلار صرف نوسازی هسته‌ای از جمله ساخت بمب‌افکن‌ها و زیردریایی‌های جدید و دوربرد خواهد شد. بیش از ۲۰ میلیارد دلار دیگر نیز برای بهبود و حفظ پدافند موشکی مانند سیستم‌های مستقر در دریا در نظر گرفته شده است. این در حالی است که بایدن پیشتر از بازگرداندن امریکا به پیمان آسمان‌های باز خودداری کرد؛ اقدامی که با واکنش تند روسیه مواجه شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7640/4/578276/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها