خبـــــر




وزیر ارتباطات:
فضای مجازی زیر ساخت پیشرفت کشور و مقابله با مافیا است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌منظور شرکت در آیین دسترسی روستاهای بالای بیست خانوار استان یزد به شبکه ملی اطلاعات، وارد این استان شد.  به‌گزارش «ایران»  محمد‌جواد آذری جهرمی روز گذشته برای افتتاح پروژه‌های روستایی استان یزد با استقبال محمد علی طالبی استاندار این استان و جمعی از مدیران استانی وارد استان یزد شد. وزیر ارتباطات در این سفر یک روزه به استان یزد در آیین دسترسی تمام روستاهای بالای بیست خانوار این استان به شبکه ملی اطلاعات شرکت می‌کند. آذری جهرمی در این مراسم پروژه‌های دسترسی روستاهای شهرستان‌ اردکان و بافق را به‌صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌کند. وی در ادامه سفر یک روزه خود به استان یزد از کارخانه کابل‌های مخابراتی شهید قندی بازدید و طرح‌های جدید تولیدی این کارخانه را افتتاح می‌کند.  وزیر ارتباطات در این سفر گفت فضای مجازی محدود به رسانه نیست؛ زیرساخت پیشرفت کشور، اشتغال و همچنین پیشگیری از فساد و مقابله با مافیاهاست وی در ادامه افزود: برخی اظهارنظرهای افراد در ایام انتخابات، حاکی از وقوع یک تحول بزرگ درونی در کوتاه مدت است که البته باید به فال نیک گرفت و استقبال کرد به هر حال به جای توجه به مفاهیم سطحی فضای مجازی، امیدوارم در روزهای آینده برنامه و حرف های دقیق تری از کاندیداها در مورد توسعه اقتصاد دیجیتال منتشر شود.


 به صورت تصادفی از سوی سربازان امریکایی
اطلاعات تسلیحات هسته ای در  اروپا فاش شد

بر اساس گزارش جدید سربازان امریکایی هنگام استفاده از اپ‌های فلش کارت به‌طور اتفاقی اطلاعات مربوط به تسلیحات هسته‌ای این کشور را فاش کردند. به‌گزارش مهر سربازان امریکایی مستقر در انبارهای تسلیحات هسته‌ای این کشور در اروپا از اپ‌های فلش کارت برای حفظ و به یادآوردن پروتکل‌های امنیتی پیچیده و طولانی استفاده کرده‌اند؛ در نتیجه اطلاعات محرمانه به طور تصادفی در فضای آنلاین فاش شده است.
طبق این گزارش پرسنل نظامی اپ‌هایی مانند Quizlet، Chegg Prepو Cram را برای حفظ کردن کدها، اصطلاحات و حتی وضعیت انبارهای هسته‌ای به کار برده‌اند،هرچند کشورهای اروپایی به طور کلی از تأیید یا حذف اماکن ذخیره تسلیحات هسته‌ای امریکا در مرزهای بومی خود سر باز می‌زنند، اما بیشتر اوقات اسناد افشا شده، تصاویر و اظهار نظرهای مقامات بازنشسته، مهر تأییدی بر وجود چنین تسلیحاتی است. فوئک پوستما نویسنده این گزارش توضیح می‌دهد محققان با جست‌و‌جوی اصطلاحات خاص مربوط به مقرهای هسته‌ای توانسته اند فلش کارت‌های متعلق به سربازان امریکایی را ردیابی کنند؛ در نتیجه تحقیقات آنها فلش کارت‌هایی حاوی اطلاعاتی درباره چند مقر هسته‌ای در سراسر اروپا از جمله در آلمان، هلند و ترکیه یافت شد؛ یکی از ۷۰ فلش کارت ردیابی شده با عنوان Study! تعداد تسلیحات هسته‌ای را در مقر هوایی Volkel در هلند فاش کرده است. این درحالی است که این اطلاعات از سوی دولت هلند محرمانه اعلام شده بود؛ برخی فلش کارت‌های دیگر نشان می‌دهد سربازان در واکنش به هشدارهای مختلف چه اقداماتی باید انجام دهند یا دوربین‌های امنیتی در انبارها در چه اماکنی قرار دارند.
طبق اطلاعات موجود قدمت برخی از این فلش کارت‌ها به سال ۲۰۱۳ می‌رسد و جدیدترین موارد ردیابی شده  به آوریل ۲۰۲۱ میلادی تعلق دارد. به نوشته ورج، از آنجا که برخی سربازان امریکایی فراموش کرده بودند تنظیمات این اپ‌ها را در وضعیت «خصوصی» قرار دهند، نام کاربری و تصاویرشان برای عموم آشکار بود، البته هنوز مشخص نیست چرا سربازان از اپ‌های آموزشی برای یادآوری اطلاعات محرمانه استفاده کرده‌اند. پوستما چند هفته قبل از انتشار این گزارش با مقامات وزارت دفاع، ناتو و اروپا تماس گرفت و اعلام کرد فلش کارت‌های حاوی اطلاعات حساس حذف شده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7642/13/578508/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها