معاون اول رئیس‌جمهوری در نشست شورای عالی ورزش:

هرگونه کمبود کاروان المپیک و پارالمپیک ایران برطرف شود


جلسه شورای عالی ورزش دیروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش و مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش در محل ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.
معاون اول رئیس جمهوری در این جلسه  با اشاره به برگزاری مسابقات المپیک و پارالمپیک توکیو در تابستان گفت: «این مسابقات مورد توجه اکثر کشورهای جهان است تا جایی که عیار کشورها نسبت به یکدیگر در این مسابقات سنجیده می‌شود.» به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست ‌جمهوری، اسحاق جهانگیری با اشاره به گزارش ارائه شده در این جلسه درباره میزان موفقیت کشور در 8 دوره قبلی مسابقات المپیک گفت: «سهم ورزشکاران کشور از این ۸ دوره شرکت در مسابقات المپیک قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۴ طلا بود، درحالی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در هشت دوره شرکت ۱۷ مدال طلا توسط ورزشکاران ایرانی در این مسابقات کسب شده است. با وجود این مردم انتظار دارند با توجه به توانمندی و ظرفیت جوانان و ورزشکاران ایرانی رتبه کشور بیش از پیش در این میدان ورزشی ارتقا یابد. مردم با حساسیت رقابت‌ها و مسابقات ورزشکاران ایرانی را دنبال می‌کنند و با شکست یا پیروزی قهرمانان خود غمگین و شاد می‌شوند و باید دولت و تمامی دستگاه‌ها در کشور کمک نمایند تا مشکلات کاروان‌های اعزامی به مسابقات بین‌المللی بویژه المپیک و پارالمپیک به حداقل برسد.»او با تأکید براینکه کاروان‌های ورزشی جمهوری اسلامی ایران پیام مظلومیت ایران در مبارزه با جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه را منتقل می‌کنند، ادامه داد: «جمهوری اسلامی ایران بیش از سه سال است که مورد جنگ اقتصادی و تحریم‌های شدیدی قرار گرفته که تمامی زمینه‌های زندگی مردم بویژه بخش ورزشی را تحت تأثیر قرار داده است. مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها دربخش ورزش تا جایی بود که برای برخی پرداختی‌ها به مربیان و ورزشکاران به دلیل اقدامات ظالمانه و تحریم‌های اقتصادی محدودیت‌هایی به‌وجود آمد وگرنه ملت ایران محدودیتی برای حمایت از ورزشکاران خود درعرصه‌های بین‌المللی ندارد.»
جهانگیری همچنین به اهمیت حضور زنان در عرصه سیاست‌گذاری کشور و بخش ورزشی اشاره و تأکید کرد: «حضور زنان در عرصه‌های بین‌المللی ورزشی و بخش‌های مختلف کشور جهت‌گیری اصلی جمهوری اسلامی ایران است و زنان می‌توانند حداقل نیمی از سهم اقتصادی، مدیریتی و ورزش کشور را داشته باشند. رسیدن زنان به جایگاه واقعی خود در کشور از سیاست‌های مهم دولت است. ورزش زنان هم جزو سیاست‌های وزارت ورزش و شورای عالی ورزش و تربیت بدنی است و باید از دستورالعمل‌های این شورا در هر جلسه این باشد که موضوعی مرتبط با حضور زنان در ورزش و رفع محدودیت‌های آنان مطرح شود. حضور و موفقیت زنان با پوشش اسلامی و با وجود برخی محدودیت‌ها علاوه بر مدال‌آوری یک پیام فرهنگی برای جهانیان دارد و آن پیام این است که بانوان ایرانی با رعایت چارچوب‌های دینی از فرصت‌ها برای افتخارآفرینی استفاده کامل می‌کنند.»
جهانگیری همچنین از تمامی دستگاه‌های ذیربط و وزارت ورزش و جوانان درخواست کرد تا کاروان اعزامی ایران به مسابقات المپیک و پارالمپیک هیچگونه دغدغه‌ کمبود و مشکلات نداشته باشند و به همه دستگاه‌ها طی یک بخشنامه سریعاً ابلاغ شود که نیازهای کاروان‌های ایرانی هر چه سریع تر مهیا شود تا با خیالی آسوده به این مسابقات اعزام شوند. معاون اول رئیس جمهوری همچنین با اشاره به اهمیت توسعه ورزش همگانی در کشور تأکید کرد: توسعه ورزش همگانی باید در سیاستگذاری‌ها به‌طور جد در دستور کار وزارت ورزش و همه دستگاه‌های کشور و حتی بخش خصوصی باشد. او با ذکر خاطره‌ای از دوران تصدی خود در وزارت صنایع در بازدید از یکی از کارخانه‌های کشورهای خارجی که در بخشی از ساعت کاری تا ۲۰ دقیقه فعالیت مرکز تولیدی تعطیل و کارمندان در پشت میز خود و به‌صورت ایستاده حرکت‌های ورزشی انجام می‌دادند، ادامه داد: «در این زمینه و حتی در بخش خصوصی باید الزاماتی در نظر گرفت تا بخشی از ساعات کاری کارمندان و کارگران به ورزش اختصاص یابد. برخی در کشور مسأله محیط زیست و ورزش را از امور فانتزی می‌دانند اما ورزش از واجبات و ضروریات زندگی مردم است و باید اقدامات جدی در این زمینه وجود داشته باشد که ساعاتی از زندگی روزانه مردم به امر ورزش اختصاص یابد. باید وزارت ورزش و جوانان در زمینه توسعه ورزش همگانی به صورت جدی به این موضوع ورود کند و اهمیت ورزش از همه دستگاه‌های کشور و بخش خصوصی مطالبه شود و در صورت عدم اقدامات لازم در این زمینه حتی جرایمی برای سازمان و مرکز تولیدی مربوطه در نظر گرفته شود. باید از شهر سالم و فعال به سمت کارخانه فعال حرکت کنیم تا در هر بخشی که عده‌ای کار می‌کنند ورزش همگانی الگوسازی شود.» در ادامه این جلسه نیز سلطانی‌فر با اشاره به روند شکل‌گیری دوباره شورای عالی ورزش و تربیت بدنی در دولت تدبیر و امید ادامه داد: «مصوبات این شورا به عنوان مهمترین سند بالادستی محسوب می‌شود که اتخاذ سیاست‌ها در زمینه توسعه تربیت بدنی و همچنین هماهنگ‌سازی فعالیت‌های تربیت بدنی و رفع چالش‌ها و موانع از مهمترین اهداف تشکیل این شورا است. شکستن رکوردهای سهمیه المپیک از افتخارات مهم دولت تدبیر و امید است.»





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7642/1/578510/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها