تیم ملی عازم بحرین شد

پروازی برای صعود


گروه ورزشی/ کاروان تیم ملی ساعت 15:30 دیروز از جزیره کیش با پروازی اختصاصی عازم منامه پایتخت بحرین شد تا در ادامه رقابت‌های خود در دور برگشت مقدماتی جام جهانی 2022 شرکت کند و شانسش را برای صعود به دور بعد بیازماید. ملی پوشان در حالی با حدود یک ساعت و نیم تأخیر پرواز کردند که خبر رسیده بود قرار است مراسم بدرقه‌ای با حضور خبرنگاران برگزار شود اما این اتفاق نیفتاد و بنابر اعلام محمودرضا رضایی چنین پیشنهادی داده شد ولی به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصلاً قرار نبود که چنین مراسمی برگزار شود.
با این حال، پنجمین تمرین تیم ملی در اردوی کیش در حالی از ساعت 19 یکشنبه در زمین المپیک این جزیره آغاز شد که سیامک نعمتی، بازیکن پرسپولیس که به تیم ملی دعوت شده بود، برای نخستین بار در تمرین این تیم شرکت کرد. همچنین محمدرضا اخباری که برای حضور دربی تبریز اردوی تیم ملی را ترک کرده بود، یکشنبه به جمع ملی پوشان بازگشت و در تمرین شرکت کرد. با اضافه شدن نعمتی 27 بازیکن کامل عازم بحرین شدند تا در نهایت 23 بازیکن در آنجا توسط دراگان اسکوچیچ انتخاب شوند. اما آخرین تمرین تیم ملی در کیش چند میهمان ویژه داشت. یکی پژمان جمشیدی، بازیکن اسبق تیم ملی و ستاره این روزهای سینما که حضورش در کیش و در تمرین تیم ملی بسیار مورد توجه قرار گرفت و دیگری مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، با حضور در این جزیره، در تمرین ملی پوشان حاضر شد و با اعضای این تیم دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
سلطانی فر در حاشیه تمرین تیم ملی گفت:«خدا قوت به اعضای تیم، بازیکنان و کادرفنی و مدیران فدراسیون دارم. اردوی کیش شرایط آب و هوایی‌اش با شرایط بحرین مطابق و هماهنگ است. ما باید در 3 مسابقه دور برگشت میزبان می‌شدیم اما به‌دلیل شرایط کرونا ای‌اف‌سی تصمیم گرفت که این مسابقات به‌صورت متمرکز برگزار شود و متأسفانه تصمیم ناعادلانه‌ای گرفته شد. آنها تحریم‌ها را بهانه کردند و محدودیت‌هایی به‌خاطر مسائل پولی، بازرگانی و حمل‌ونقل را بیان کردند. فدراسیون فوتبال و سایر دستگاه‌ها پیگیری‌ها را انجام دادند اما امکان تغییر در تصمیم گرفته شده به‌وجود نیامد. در نهایت قرار شد که این مسابقات به‌صورت متمرکز در بحرین برگزار شود اما بازیکنان ما همواره در دو سه دهه اخیر شاید هم بیشتر نشان داده‌اند که هرموقع تحت فشار بوده‌اند و مشکلات خاصی برایشان به‌وجود آمده و از میزبانی محروم شده‌اند یا مشکلات دیگر داشته‌ایم توانسته‌اند گلیم‌شان را از آب بیرون بکشند و هواداران را خوشحال کنند. یقین دارم که در هر 4 مسابقه پیروز می‌شویم و پیروزی بزرگی برای ملت ایران رقم خواهد خورد.» همچنین ضیافت شامی هم با حضور وزیر ورزش و رئیس فدراسیون با کادر فنی و بازیکنان تیم ملی فوتبال برگزار شد که در ابتدای این مراسم شهاب‌الدین عزیزی خادم گفت:«به وزیر ورزش خوش‌آمد می‌گویم که این مسیر طولانی را با تراکم کاری که داشت برای خداقوت به تیم ملی به جزیره کیش آمد. تیم ملی متعلق به هیچ دولت و جناحی نیست. برای همه است. نگاهمان نگاه همکاری است. در فضای موجود اختلافات کمرنگ است. با مساعدت سازمان برنامه و بودجه و با پیگیرهای وزیر ورزش، ۲۰میلیاردتومان اختصاص یافته و در دو روز آینده قرار شده ۱۰ میلیاردتومان دیگر واریز شود. وزیر ورزش بدرستی اعلام کرد که محدودیت مالی ‌وجود ندارد.»
گفتنی است تیم ملی در شرایطی بدون برگزاری بازی دوستانه راهی بحرین شد که مجتبی خورشیدی سرپرست تیم ملی اعلام کرد اسکوچیچ گفته به‌دلیل فشردگی، احتمال آسیب دیدگی بازیکنان و حضور آنها در کوران مسابقات صلاح نیست بازی دوستانه برگزار شود.» او همچنین گفت:«ما هر 3 روز یک بار باید یک بازی برگزار کنیم. تنها تیمی هم هستیم که در کل آسیا باید 4 بازی انجام بدهیم درحالی که تیم‌های دیگر 3 بازی برگزار می‌کنند.» سرپرست تیم ملی در حالی چنین ادعایی را مطرح کرده که چند تیم دیگر هم شرایطی مشابه ایران دارند و البته مشخص است که او اصلاً جدول دیگر گروه‌ها را نگاه هم نکرده است!

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7642/1/578513/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها