رئیس قوه قضائیه: نگاه حضرت امام به مردم تشریفاتی و مقطعی نبود



رئیس دستگاه قضا گفت: سیاسیون معمولاً به مردم و اجتماعات مردمی نگاه ابزاری دارند، اما حقیقتاً نگاه حضرت امام(ره) به مردم تشریفاتی و سیاسی و مقطعی نبود و ایشان به تأسی از مولا علی(ع) مردم را باور داشتند و مردم دوستی را مرتبه نازل محبت‎الله می‌دانستند.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه دیروز شورای عالی قوه قضائیه، از «مردمی بودن و مردم باوری» به عنوان یکی از شاخص‎های مکتب سیاسی امام خمینی (ره) یاد کرد و افزود: همه در دنیا دم از مردم می‌زنند، اما بسیاری از مواقع توجه آنها به مردم تشریفاتی و سیاسی است و هرجا به حمایت و رأی مردم نیاز دارند مردمی می‌شوند. رئیس قوه قضائیه از مقام معظم رهبری به عنوان بهترین شخصیت برای تبیین شاخص‌های مکتب امام (ره) نام برد و افزود: مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس بر توجه به مردم و خواست مردم و رفع دغدغه‎های مردم و مردمی بودن تأکید داشتند. رهبر معظم انقلاب به ما هم به عنوان دستگاه قضا تأکید کردند که در دوره تحول به کرامت مردم توجه ویژه داشته باشیم و مردمی بودن و توجه به مردم و رسیدگی به کار آنها را از شاخص‌های مهم مسئولیت‎پذیری دانستند. رئیس قوه قضائیه در ادامه گفت: امروز اجرای عدالت در همه کشور و برای همه دست‎اندرکاران بویژه همکاران دستگاه قضا یک وظیفه است و داوران و قضات نباید از شناخت حق و گرایش به حق و صدور رأی بر اساس حق و ایستادگی در مسیر حق غفلت کنند.
رئیس قوه قضائیه در ادامه از همکارانش که در ایام حضور وی در صحنه انتخابات وظایف خود را با تلاش مضاعف و صلابت و سلامت در جهت احقاق حق و اجرای عدالت و رسیدگی به پرونده‎‌های قضایی انجام می‌دهند تقدیر کرده و تأکید کرده که اجازه ندهند کار مردم بر زمین بماند.
در این جلسه، محمدمهدی حاج محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به سیاست استفاده از پابند الکترونیک برای گذران دوران حبس برخی زندانیان گفت: آمار زندانیانی که از پابند الکترونیک استفاده می‌کردند پیش از این ۸۰۰ نفر بوده که در سال جاری این رقم به ۳ هزار نفر افزایش یافته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7642/3/578537/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها