دیگه چه خبر؟



اخبار ضد و نقیض درباره زمان مناظرات انتخاباتی

 خبر اول اینکه، در حالی که دیروز وزارت کشور از تغییر زمان مناظره‌های انتخاباتی خبر داده بود، صدا و سیما بر برگزاری مناظره‌های نامزدها در روزهای هفدهم، بیست و یکم و بیست و پنجم خردادماه تأکید کرد. به گزارش ایسنا، مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما با تأکید بر برگزاری ساختار تلویزیونی در همان تاریخ قبلی اعلام شده توسط این سازمان، یادآور شده است که «بر اساس آنچه در برنامه‌ریزی قبلی صورت گرفته بود و در قرعه‌کشی هم اعلام شد، مناظرات در روزهای 17، 21 و 25 خرداد به صورت قطعی برگزار می‌شود و زمان هر مناظره سه ساعت خواهد بود.» محمدحسین رنجبران در عین حال در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌های وابسته به صدا و سیما، تأکید کرده است که مناظرات کاملاً خارج از زمان بازی‌های فوتبال تیم ملی در انتخابی جام جهانی پخش خواهد شد و از ابتدا هم به این موضوع دقت شده بود. این در حالی است که سید اسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرده  که برنامه مناظره نامزدهای ریاست جمهوری به لحاظ زمانی با مسابقات فوتبال تیم ملی در کشور بحرین مصادف شده است و در نتیجه با تدبیر وزیر کشور برنامه مناظره نامزدهای ریاست جمهوری تغییر یافت. به گفته وی، «کمیسیون تصمیم گرفته است زمان برگزاری مناظره‌ها به روزهای ۱۶، ۲۰ و ۲۴ و یا ۱۸، ۲۲ و ۲۶ خرداد منتقل شود.» اجرای این مناظره‌ها برعهده مرتضی حیدری است و از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.

آخوندی به رقابت انتخابات برمی‌گردد؟

 خبر دیگر اینکه، عباس آخوندی داوطلب رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری از حضور خود در شورای نگهبان و دیدار با دبیر این شورا خبر داده است. به گزارش خبرآنلاین، آخوندی توضیح داده که در نامه‌ای به آیت‌الله جنتی بر عدم احراز صلاحیت خود اعتراض کرده و در پی این اعتراض روز شنبه ۸ خرداد به دیدار دبیر شورای نگهبان رفته است.وی افزوده: آیت‌الله جنتی استقبال کرد و صحبت‌مان ۱.۵ ساعت به‌طول انجامید. بر اساس برخی گزارش‌هایی که به شورای محترم نگهبان ارائه ‌شده‌ بود، برخی ابهام‌ها در ذهن تعدادی از اعضای محترم شکل گرفته‌ بود. ایشان موارد را تک‌به‌تک با من مطرح کرد. موارد بسیار پیش‌پاافتاده و از نظر من به‌کلی بی‌مبنا و بی‌اساس بودند. به تمامی آنها پاسخ دادم. در نهایت قرار شد که ایشان موضوع را با اعضای محترم شورا در میان بگذارد و نتیجه را به من بگوید.  آخوندی گفت : در آخرین پیگیری که دیروز (دوشنبه)  از ایشان داشتم، گفتند که موضوع در جلسه روز چهارشنبه شورا ۱۲خرداد  طرح و نتیجه اعلام خواهد شد.

تأکید وزارت کشور بر پیگیری شکایت از یک خبرگزاری

 شنیدیم که، جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: بعد از اعلام اسامی ۷ نفر تأیید صلاحیت شده در انتخابات ریاست جمهوری توسط خبرگزاری فارس، از این خبرگزاری شکایت کردیم و مسئولان این خبرگزاری باید بگویند این اطلاعات را از کجا آورده‌اند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس ستاد انتخابات کشور که با رادیو انتخابات گفت‌وگو می‌کرد، گفت: هنوز وزارت کشور اسامی تأیید صلاحیت شده‌ها را نداشت و شورای نگهبان هم اسامی را به ما اعلام نکرده بود، اما خبرگزاری فارس این اسامی را منتشر کرد. عرف درباره دلیل حساسیت این موضوع گفت: در مرحله نهایی حساسیت بالاتر است و باید اقدامات لازم را انجام دهیم. باید ساز و کار حقوقی و قانونی لازم برای این نوع مسائل در نظر گرفته شود تا شاهد این اتفاقات نباشیم. رئیس ستاد انتخابات کشور تأکید کرد: این اعلان‌ها می‌تواند تنش‌زا باشد و جزو خط قرمز‌های ما است و با آنها برخورد می‌شود.

4 گزینه پیشنهادی اصولگرایان برای شهرداری تهران

 دست آخر اینکه، رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت اصولگرایان در تهران در‌خصوص ویژگی‌های شهردار آینده پایتخت گفت: شهردار تهران باید دارای ویژگی‌هایی مانند رویکرد اجتماعی، علم مدیریت و تخصص باشد که رستم قاسمی، سردار دهقان، سعید محمد و مهرداد بذرپاش دارای این ویژگی‌ها بوده و گزینه‌ ما هستند. مرتضی طلایی که با آنا گفت‌و‌گو می‌کرد، سپس رستم قاسمی، سردار دهقان، سعید محمد و مهرداد بذرپاش را دارای چنین ویژگی‌هایی عنوان کرد و گفت: گزینه مطلوب بنده برای تصدی پست شهرداری تهران یکی از این ۴ گزینه است. شورای وحدت یکی از دو تشکل اصولگرا برای ائتلاف میان جریان اصولگرا در انتخابات آتی است. تشکل دیگر اصولگرایان که به موازات شورای وحدت فعالیت می‌کند، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب است. این دو تشکل جدا از هم کار می‌کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7642/3/578540/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها