پخش سریال شبکه نمایش خانگی به اعمال اصلاحات مشروط شد

می‌خواهم زنده بمانم...


گروه فرهنگی/ شایعه توقف پخش سریال «می‌خواهم زنده بمانم» در ابتدا با انتشار تصویر و متنی ثابت در پست اینستاگرامی بازیگران و سازندگان سریال تأیید شد: «با توجه به مسائل پیش آمده سریال «می‌خواهم زنده بمانم» امروز پخش نخواهد شد. زمان پخش متعاقباً اعلام خواهد شد»
دوشنبه 10 خردادماه به جای پخش قسمت پانزدهم سریال در فیلیمو، روابط عمومی این سریال در اطلاعیه‌ای به شکل رسمی از توقف پخش سریال خبر داد و علت آن را نقطه نظرات معاونت اجتماعی ناجا در خصوص سرنوشت برخی از شخصیت‌های منفی سریال عنوان کرد. آن طور که از شواهد و قرائن برمی‌آمد گویا تصویری که از کمیته و عملکرد آن در این سریال روایت شده به مذاق ناجا خوش نیامده است.
توقف پخش سریال با دستور ساترا، بلافاصله با واکنش اهالی سینما همراه بود. سید محمود رضوی تهیه‌کننده سینما متنی انتقادی در توئیتر منتشر کرد و  در عین حال با گلایه از محتوای آثار منتشر شده در پلتفرم‌ها، ساترا را به تساهل و تسامح متهم کرد. مجید توکلی کارگردان سینما هم در این باره نوشت: «اصلاً قرار بود مجوز را ساترا بدهد که دیگر این ماجراها نباشد. ما به هر چی تن می‌دهیم، یک مرحله بدتر می‌شود.» مصطفی کیایی کارگردان سریال «همگناه» دیگر فیلمسازی بود که با انتشار یادداشتی در اینستاگرام باز هم از واسپاری نظارت بر شبکه نمایش خانگی به صداوسیما و ساترا گلایه کرد. در بخشی از یادداشت این فیلمساز آمده: «می‌شد منتظر ماند تا تکلیف کاراکترها در بستر دراماتیک مشخص شوند، دوستان ما در نیروی انتظامی خوب می‌دانند این مسیر را، زیرا سالیان زیادی در حال مشارکت و کمک به صنعت سینما هستند گویا ساترا راه مراقبت و چانه‌زنی برای آثار را نمی‌داند و تنها راه را توقف پخش می‌داند»
ساعاتی بعد اما ساترا این بار به‌جای متهم در نقش نجات دهنده اطلاعیه‌ای منتشر و اعلام کرد که مشکل پخش «می‌خواهم زنده بمانم» حل خواهد شد. در این اطلاعیه دلیل توقف پخش، ناهماهنگی‌ها اعلام و البته پخش این سریال به اعمال اصلاحات مشروط شده است. ساترا با قبول اتهام خدشه به چهره نیروی انتظامی و کمیته انقلاب اسلامی به عنوان شاکله ناجا در شخصیت‌پردازی برخی کاراکترها مدعی است که این اصلاحات بدون تحمیل هزینه‌های سنگین، در مرحله فیلمنامه قابل بررسی و مرتفع شدن بوده اما چون سریال پس از تولید و با هدف دریافت مجوز به ساترا ارائه شده به‌همین دلیل اصلاحات در فیلمنامه غیرممکن بوده است. در این متن اظهار امیدواری شده که اصلاح حداقلی ایرادات به رفع مشکل منجر شود.
در ادامه و در واکنش به فضای ایجاد شده برای توقیف این سریال مرکز اطلاع‌رسانی و ارتباطات معاونت اجتماعی ناجا نیز توضیحاتی ارائه کرد. طبق اطلاعات ارائه شده در پایگاه خبری پلیس، در توضیح نیروی انتظامی آمده است: «این سریال ایراد «ماهوی، شکلی» و «محتوایی» داشته و داستان فاقد مستندات و بر مبنای «تخیلات» و «رؤیاپردازی» نویسنده بوده که نیازمند اصلاحات اساسی است که مراتب، به عوامل و سازندگان اصلی سریال ابلاغ گردید، لذا علی‌رغم تعهدات اخذ شده در خصوص اعمال اصلاحات اقدامی صورت نگرفته است.»
ناجا در ادامه تصریح کرده است: «از آنجایی که در سکانس‌هایی از این سریال خانگی به پیشینه یک سازمان انقلابی و پیشکسوتانی که سالیان متمادی در خط مقدم صیانت و پاسداری از ارزش‌های اسلامی و انقلابی تلاش کرده و با نادیده‌انگاری ایثارگری‌هایشان در این سریال، به جایگاه و کارنامه درخشانشان توهین نیز شده است که وقایع تحریف شده در این سریال موجبات نگرانی و تکدر خاطر تعداد زیادی از بینندگان عزیز را فراهم آورده است. لذا، ادامه روند پخش این سریال در دست بررسی و رسیدگی است.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7642/15/578550/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها