سه فیلم در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به سانس فوق‌العاده رسید

زنده شدن خاطرات فراموش شده


سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در حالی به روزهای پایانی نزدیک می‌شود که پردیس سینمایی چارسو در دو روز گذشته محل آمد و شد چهره‌های مطرح سینمایی بوده و نمایش فیلم‌های ایرانی با استقبال مخاطبان رو‌به‌روست.
میهمان ویژه سینمایی و سیاسی
علاوه بر حضور عوامل فیلم‌های «گیسوم» نوید به‌تویی، «صحنه‌زنی» علیرضا صمدی و «میجر» احسان عبدی‌پور به خاطر برگزاری نشست خبری این دو فیلم، محمود کلاری و مجید مجیدی برای برگزاری کارگاه آموزشی و نمایش فیلم «بدوک»، حسین انتظامی(رئیس سازمان سینمایی) و بهمن فرمان‌آرا برای بازدید به جشنواره آمدند. رخشان بنی‌اعتماد، رضا میرکریمی، آزاده صمدی، غلامرضا موسوی، سهیلا گلستانی، پرویز پرستویی، حمید فرخ‌نژاد، کیانوش عیاری، فرشته صدرعرفایی و... از جمله چهره‌هایی هستند که در روزهای گذشته برای تماشای فیلم‌ها و بازدید از جشنواره به چارسو آمدند. فارغ از حضور چهره‌های سینمایی از اخبار حاشیه‌ای جشنواره جهانی فیلم فجر در سال‌های گذشته همواره حضور چهره‌های سیاسی در این رویداد بوده است. در موعد انتخابات گذر چهره‌های سینمایی کمتر به چارسو افتاده اما روز یکشنبه علاوه بر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس که در جشنواره حاضر شدند و به تماشای فیلم سینمایی «گیسوم» نشستند، در نمایش نسخه مرمت شده «بدوک» پیروز حناچی شهردار تهران به همراه احمد مسجد جامعی هم حضور داشتند.
سانس ویژه برای سه فیلم
یکی از آورده‌های برگزاری جشنواره‌های سینمایی در سال گذشته زنده شدن خاطره صف انتظارو دیدن جمعی فیلم است. در این دوره از جشنواره سانس رونمایی از فیلم‌های ایرانی یادآور روزهای پررونق سالن‌های سینما و استقبال مخاطبان است. «صحنه‌زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی یکی از فیلم‌هایی است که در پنجمین روز جشنواره به سانس فوق‌العاده رسید. درادامه سازندگان «دشت خاموش» احمد بهرامی و «بوتاکس» کاوه مظاهری هم بازخورد خوبی از مخاطبان گرفتند و این دو فیلم که در بخش جشنواره جشنواره‌ها حضوردارند هم به سانس فوق‌العاده رسیدند. این بخش به نمایش فیلم‌های تحسین شده در جشنواره‌های معتبر جهانی اختصاص دارد. «دشت خاموش» احمد بهرامی که تندیس شیر بهترین فیلم بخش افق‌ها از جشنواره ونیز را از آن خود کرد به شرایط دشوار کاری و روابط انسانی پیچیده چند خانواده می‌پردازد که در یک محیط کارگری زندگی می‌کنند. نمایش «بوتاکس» اولین فیلم بلند کاوه مظاهری که دو جایزه اصلی بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را از سی و هشتمین دوره جشنواره تورین کسب کرده با تحسین منتقدان و استقبال مخاطبان همراه بوده است.
سینمای ایران سفیر نجیبی از ایران است
اظهارات اهالی سینما در نشست‌های خبری یا آیین معرفی فیلم‌ها هم به‌خاطر نقل خاطرات دست اول و یا مؤلفه‌های خبری در فضای مجازی و رسانه مورد توجه قرار گرفته است. در نشست خبری «صحنه‌زنی» پیام احمدی‌نیا، بازیگر این فیلم از صحنه‌ای گفت که در آن، بهرام افشاری او را واقعاً کتک زده است: «ما صحنه‌ای داشتیم که در آن زد و خورد اتفاق می‌افتاد که بهرام افشاری واقعاً من را کتک می‌زد و این بخش برایم به یاد ماند.» افشاری هم در ادامه گفت: «در آن سکانسی که زدوخورد زیادی داشتیم، پیام واقعاً اذیت شد. به‌طوری‌که بعداً به شوخی به او گفتیم، قرار است این سکانس تکرار شود و او تعجب کرد؛ اما در نهایت هم همین اتفاق رخ داد.». مجید مجیدی هم پیش از اکران فیلم «بدوک» درباره تأثیرگذاری سینمای ایران در تغییر نگاه نسبت به کشورمان گفت: «این سینما با همه نامهربانی‌ها، نقدهای ناصواب و البته گاهی صواب دریچه‌ای را به روی دنیا باز کرد. بارها شاهد بودم که افراد در جشنواره‌ها تنها نامی از ایران شنیده بودند. آن هم از طریق برخی جراید که تبلیغات سوءیی داشتند. حتی در جشنواره‌ای در ژاپن دیدم که مردم بیشتر نام ایران را با جملاتی مانند این‌که حامی تروریست است، می‌شناختند. آنها می‌گفتند با دیدن فیلم‌ها، دریافتیم کشوری که چنین آثاری دارد، نمی‌تواند تروریست باشد. این فیلم‌ها نشان می‌دهد کشور شما پشتوانه بزرگ فرهنگی دارد. سینمای ایران سفیر نجیبی از ایران است که پرچم کشور ما را در همه‌جا به اهتزاز درآورده و توانسته کشور ما را نمایندگی کند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7642/15/578551/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها