شهروند مجـــازی


یگانه خدامی

# پزشکیان

دیروز مسعود پزشکیان نماینده مجلس در صحن علنی نطق کرد و حرف‌هایی زد که بازتاب زیادی داشت؛ از مجلس تا فضای مجازی. پزشکیان خواستار اعلام دلایل رد صلاحیتش از سوی شورای نگهبان شد و کاربران زیادی حرف‌های او را بازنشر کردند. بخصوص این جمله را: «ایران مال همه است. برای یک جناح، یک دسته و یک گروه خاص نیست.»
پروانه مافی نماینده تهران در مجلس دهم در توئیتر نوشت: «‏نطق امروز آقای ‎پزشکیان در مجلس حاوی نکات و هشدارهای مهمی بود، برای آنهایی که دغدغه واقعی کشور و مردم را دارند. کاش گوش شنوایی پیدا شود...»پاسخ نمایندگان مجلس به حرف‌های پزشکیان هم مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفت: «‌‏این نطق انتقادی و نه چندان تند و تیز پزشکیان، باعث شد مجلس وقت امروزش را صرف مخالفت و پاسخگویی به او کند و البته فرصت دفاع به او را ندهند.»، «‏نطق غرای پزشکیان زلزله انداخته تو مجلس؛ تا الان ۵ تا نماینده که تریبون داشتند و باید درباره موضوعات دیگری حرف می‌زدند، کار رو رها کردن و دارن به نطق پزشکیان جواب میدن»، «‏بهترین و دردمندانه‌ترین جای سخنرانی پیش از دستور مسعود ‎پزشکیان درباره انتخابات و رد صلاحیت‌ها در مجلس: ایران مال همه است. برای یک جناح، یک دسته و یک گروه خاص نیست.»، «‏امروز ‎پزشکیان تو صحن مجلس دو کلام حرف مخالف زد، از رو ساعت ۳ ساعته وقت مجلس و گرفتن دارن بهش میتازن، اینها تحمل کوچک‌ترین حرف مخالفی رو ندارن»، «‏آفرین ‎پزشکیان! نطقی پرشور و البته منطقی.»، «‏پزشکیان در نطق امروزش در مجلس گفت: من به‌عنوان یک اصلاح‌طلب... در حالی که روز ثبت‌نام گفت من وابسته به هیچ دسته سیاسی نیستم. از شورای نگهبان می‌خواهد دلایل رد صلاحیتش را رسانه‌ای کند در حالی که می‌تواند خودش بگوید؟!»، «‏عجب هجمه‌ای به پزشکیان تو مجلس آوردند بعد از نطقشون. درخواست اعمال ماده ۷۵ کرد که به جلسه علنی بعد موکول شد»، «‏چند نماینده به نطق پزشکیان در ‎مجلس واکنش نشان داده و به او تاختند. بیگی‌نژاد نماینده بعدی که پشت تریبون قرار گرفت، حرف‌های او را دشمن شادکن خواند. چند نماینده دیگر نیز به پزشکیان گفتند چرا دردولت روحانی این نگرانی‌ها را نداشت؛‎ پزشکیان طبق آیین نامه داخلی مجلس فرصت پاسخگویی خواست»، «‏پزشکیان درخواست اعمال ماده ۷۵ و پاسخ به حملات نمایندگان رو داشت اما نیکزاد رئیس جلسه بهش اجازه نداد و گفت در جلسه بعد حرف‌هاشو بگه. جالبه که نیکزاد برای ادامه جلسه یا عدم اون باید از نماینده‌ها رأی می‌گرفت اما گفت من تصور می‌کنم نماینده‌ها موافق ادامه جلسه نیستن!! به‌همین زیبایی!»‌

توقف سریال پرطرفدار

سریال «می‌خواهم زنده بمانم» قرار بود مطابق هر هفته دوشنبه صبح از طریق پلتفرم فیلیمو پخش شود اما شهرام شاه حسینی کارگردان این سریال یکشنبه شب با انتشار یک استوری خبر از توقیف سریال و پخش نشدن آن در این هفته داد.
البته با توجه به نامه معاون اجتماعی ناجا این احتمال از یکی، دو روز قبل مطرح بود چون در این نامه آمده بود: «سریال «می‌خواهم زنده بمانم» بدون توجه به تاریخ درخشان سازمان‌های انتظامی قبل از ادغام (کمیته انقلاب اسلامی و شهربانی جمهوری اسلامی ایران) عملکرد آنان را به سخره کشیده است.» ناجا براساس همین انتقاد خواستار توقف پخش سریال شده بود.
پس‌از انتشار خبر توقیف کاربران زیادی برای بازیگران و کارگردان «می‌خواهم زنده بمانم» در اینستاگرام کامنت گذاشتند و از توقف پخش سریال ابراز ناراحتی کردند: «‏توقیف شد! به‌همین راحتی!»، «‏سریال می‌خواهم زنده بمانم با اعتراض ناجا متوقف شد. احتمالاً دلیل اعتراض ناجا شخصیت حاجی بخشی است که یک مأمور فاسد است که با یک وکیل کارچاق کن دست به یکی کرده است. »، «‏هوا رو از من بگیرید «می‌خواهم زنده بمانم» رو‌ نه»، «‏آدم گاهی به ذهنش میاد که چرا گاهی نشون دادن شخصیت‌های سیاسی و دولتی خوبه و تشویق داره اما گاهی بر عکس میشه؟!»، «‏نیروی انتظامی پخش سریال می‌خواهم زنده بمانم رو متوقف کرد. اولاً شخصیت‌های منفی مربوط به کمیته و شهربانی سابق هستن نه نیروی انتظامی فعلی. ثانیاً پلیس بد و پلیس خوب تو همه دنیا و‌‌ در همه فیلم و سریال‌های دنیا وجود داره»، «‏بعد مدت‌ها از یه سریال ایرانی خوشم اومده بود و قشنگ بود واقعاً که پخشش متوقف شد»، «واسه همینه سریال ایرانی اگر تا تهش نیومده بیرون، نشینید ببینید، یهو خیط می‌شید»، «این همه پول می‌دیم فیلیمو رو شارژ می‌کنیم که فیلم و سریال ببینیم آخرش هم این می‌شه»، «همین یه دونه سریال رو دنبال می‌کردم. والا فساد توی همه مشاغل وجود داره. اینکه چیز عجیبی نیست که به‌خاطرش سریال توقیف بشه»، «دل مون به دوشنبه‌ها خوش بود که یه سریال خوب با فیلمنامه و بازی‌های خوب می‌بینیم. واقعاً چه ایرادی داشت؟»، «ما که هیچ شور و شوق و تفریحی نداریم و توی این اوضاع کرونا هم خونه نشینیم. دلمون به دیدن یه سریال خوش بود و اون هم این‌طوری.»‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7642/16/578561/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها