رحمانی فضلی: اراده ایران و تاجیکستان بر گسترش همکاری‌هاست



وزیر کشور با بیان اینکه روابط ایران و تاجیکستان مبتنی بر شرایط فرهنگی، اعتقــــــادی، تاریخــــــــــی، همسایگی و منطقه‌ای رو به رشد است، تأکید کرد: اراده دو ملت و دو کشور بر گسترش همکاری‌هاست.
به گــــــــــزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست مشترک وزرای کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان که در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران اولویتی خاص و جدی به گسترش روابط همسایگی قائل است، گفت: امروز توفیق داریم در خدمت برادر و دوست خودم رحیم‌زاده وزیر کشور تاجیکستان هستم و درخصوص زمینه‌های گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی بحث و گفت‌و‌گوهای خوبی انجام شد.
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه روابط ایران و تاجیکستان مبتنی بر شرایط فرهنگی، اعتقادی، تاریخی، همسایگی و منطقه‌ای کاملاً رو به رشد و مناسب بوده است؛ گفت: تلاش هر دو کشور بر این است که ظرفیت‌های همگرایی و همکاری در سطوح مختلف تقویت شود.
رئیس شورای امنیت کشور با اشاره به ظرفیت همکاری‌های امنیتی دو کشور گفت: تفاهمنامه امنیتی خوبی میان دو کشور منعقده شده و در این راستا برای همکاری در بخش پلیس میان دو کشور در حوزه‌های مبارزه با مواد مخدر، جرایم سازمان یافته، آموزش، تبادل استاد و دانشجو کار خواهیم کرد. وزیر کشور به ضرورت گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور اشاره کرد و گفت: تقویت همگرایی اقتصادی منطقه‌ای، مورد تأکید مسئولان عالی کشور است و در این راستا ظرفیت خوبی میان دو کشور ایران و تاجیکستان در حوزه سرمایه گذاری‌های مشترک، همکاری‌های بین بانکی و تجاری وجود دارد.
وی اضافه کرد: اراده دو ملت و دو کشور ایران و تاجیکستان بر گسترش این همکاری‌هاست و برای همین باید نهایت استفاده از ظرفیت‌های موجود برای توسعه اقتصادی هر دو کشور به عمل آید. رمضان رحیم‌زاده وزیر کشور تاجیکستان هم در این دیدار با اشاره به این موضوع که گسترش همکاری بین دو کشور در حوزه جرایم فراملی و مبارزه با قاچاق مواد مخدر امری ضروری است، گفت: سند‌های همکاری خیلی خوبی میان دو کشور به امضا رسیده است و باید از این ظرفیت برای گسترش همکاری در حوزه‌های امنیتی، اقتصادی و فرهنگی استفاده شود. وزیر کشور تاجیکستان تصریح کرد: به دنبال بررسی تمام راه‌ها و گزینه‌های موجود در گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی دو کشور ایران و تاجیکستان هستیم و امید داریم که با محور قرار دادن فرهنگ مشترک دو کشور بخصوص زبان فارسی، دوستی دو کشور تقویت و تحکیم شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7643/3/578606/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها