روایت جهانگیری از آنچه در مناظره انتخاباتی گفته نشد

صداوسیما امکان پاسخگویی به وزرا و نخبگان را فراهم کند




معاون اول رئیس جمهوری در واکنش به نخستین مناظره تلویزیونی نامزدان ریاست جمهوری، در یک رشته پیام توئیتری، ضمن عجیب توصیف کردن برنامه‌ریزی و اجرای این برنامه، تصریح کرد: اگر فهم مسائل واقعی کشور و راه حل‌های به دور از شعار و تبلیغات سیاسی مد نظر باشد، باید صداوسیما امکان پاسخگویی وزرا و اظهارات نخبگان و کارشناسان مطلع را فراهم کند. اسحاق جهانگیری ضمن اشاره به این موضوع که هیچ سؤالی درباره تحریم‌های ظالمانه و آثار آن بر اقتصاد و نیز بحران کرونا و پیامدهای آن بر اشتغال و معیشت مردم مطرح نشد، تأکید کرد: هیچ نامزدی به این مسأله نپرداخت و پنج نامزد همسو نیز یک صدا خرابی همه اوضاع را تنها به این دولت ارجاع دادند.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهور، رشته توئیت جهانگیری با این جملات آغاز شد: اولین مناظره نامزدان ریاست جمهوری را دیدم، هم برنامه‌ریزی و هم اجرا عجیب بود. هفت نامزد ریاست جمهوری درباره مسائل اقتصادی کشور مورد پرسش قرار گرفتند بدون آنکه هیچ سؤالی درباره تحریم‌های ظالمانه و آثار آن بر اقتصاد و نیز بحران کرونا و پیامدهای آن بر اشتغال و معیشت مردم مطرح شود.
او  اضافه کرد: آنان نگفتند مقصر ارجاع پرونده هسته‌ای کشور به شورای امنیت سازمان ملل تحت مدیریت امریکا در سال ١٣٨٥ چه تیمی و چه جریانی بود و چه هزینه‌های سنگینی بر کشور تحمیل کرد. آنان نگفتند دولت اول روحانی چگونه توانست ایران را از ذیل فصل هفتم شورای امنیت خارج و تحریم‌ها را رفع کند و برجام، ثبات اقتصادی، دستیابی به نرخ تورم تک رقمی و رشد اقتصادی ١٢ درصدی در سال ٩٥ سبب شد تا دولت دوم روحانی با رأی ٢٤ میلیونی مردم تشکیل شود.
جهانگیری ادامه داد: آنان نگفتند با خروج ترامپ از برجام در سال ٩٧ و وضع سنگین‌ترین تحریم‌ها و راه‌اندازی جنگ اقتصادی بی‌سابقه در طول سه سال اخیر، مردم با چه تنگناهای اقتصادی شدیدی مواجه شدند، آنان نگفتند که در این مدت چه جریانی نگذاشت راه‌های خروج کشور از تحریم‌ها و بازشدن درهای اقتصاد که نتیجه مستقیم آن کاهش رنج‌ها و نگرانی‌های مردم بود به فرجام برسد.
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه آنان احتمالاً باید بدانند که اداره اقتصاد کشور در تحریم و بدون تحریم سیاست‌ها و اولویت‌های متفاوتی دارد، تصریح کرد: اگر فهم مسائل واقعی کشور و راه حل‌های به دور از شعار و تبلیغات سیاسی مد نظر باشد باید صداوسیما امکان پاسخگویی وزرا و اظهارات نخبگان و کارشناسان مطلع را فراهم کند. تنها با گروه خود به قاضی رفتن خود را راضی کردن است. تأکید جهانگیری بر امکان پاسخگویی وزرا و نخبگان درحالی است که صداوسیما به درخواست دولت برای تعیین فرصت پاسخگویی هیچ پاسخی نداده است، درحالی که بسیاری از نامزدان از طیف رقیب، بخش عمده اظهارات خود را به نقد و حمله به دولت اختصاص داده بودند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7646/2/578909/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها