وداع با روحانی مبارز


ادامه از صفحه اول
در سفر حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری به عراق او از بیت سابق امام خمینی(ره) در نجف بازدید کرد که در تصاویر‌ مربوط به این بازدید، محتشمی‌پور همراه روحانی دیده می‌شود. محتشمی‌پور تا پیش از ابتلا به کرونا نیز به صورت مستمر در عراق زندگی می‌کرد که پس از ابتلا به این بیماری و گسترش آن، ابتدا به بیمارستانی در کرمانشاه منتقل و سپس در بیمارستان خاتم‌الانبیای تهران بستری شد و در همین بیمارستان در تهران نیز از دنیا رفت.
مؤسسه دارالزهرا (س)  هم اعلام کرد که امروز ساعت هشت و نیم صبح اقامه نماز بر پیکر مطهر سید جلیل القدر، توسط یادگار حضرت امام خمینی (ره) در حسینیه جماران صورت پذیرفته و متعاقباً مراسم تدفین ایشان رأس ساعت ده و نیم در حرم سیدالکریم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) انجام می شود.
پیام‌های تسلیت
مقام‌ها و شخصیت‌های سیاسی از جریان‌ها و قوای مختلف، با صدور پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت حجت‌الاسلام سیدعلی اکبر محتشمی‌پور را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، در پیام خود با اشاره به اینکه درگذشت عالم وارسته حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی اکبر محتشمی‌پور موجب تأثر و تألم خاطر شد، اظهار کرد: این روحانی مجاهد و مبارز که جزو پیشگامان و همراهان پرتلاش و دلسوز نهضت امام خمینی(ره) بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با پذیرش مسئولیت‌ها و مأموریت‌های مختلف سیاسی و فرهنگی در داخل و خارج از کشور همه عمر خویش را صرف ترویج نهضت اسلامی و تحقق آرمان‌های بلند انقلاب و نظام اسلامی کرد.
سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه هم در پیام خود تأکید کرد که آن مرحوم از مجاهدان راه آزادی قدس شریف و از پیشگامان مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی بود و در این راه به افتخار جانبازی نیز نائل آمد.
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس  نیز در پیام خود، ضمن ابراز تأسف و تأثر از درگذشت محتشمی‌پور نوشت: ایشان چهره‌ای خدمتگزار در عرصه‌های انقلاب و نظام بودند و در مسئولیت‌های متعدد طی سال‌ها خدمات شایانی را به ملت عرضه داشتند.
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی نیز مرحوم محتشمی پور را «مجاهد خستگی ناپذیر» توصیف و تأکید کرد که «این برادر عزیز عمر خود را وقف خدمت به دین مبین و امام بزرگوار و آرمان‌های انقلاب اسلامی کرد و در این راه لحظه‌ای از پای ننشست. نه شماتت‌های بدخواهان و نه آزار‌ها و دشنام‌ها و نه ترور و تبعید او را از آنچه صحیح می‌پنداشت بازنداشت.»
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری، علی ربیعی سخنگوی دولت، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات، بیت مرحوم آیت‌الله صانعی، آیت الله موسوی خوئینی ها، مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و... نیز با صدور اطلاعیه‌هایی درگذشت آن مرحوم را تسلیت گفتند.
در بخشی از پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز هم آمده است: هرگز تجدید نظر در اندیشه‌های امام خمینی (ره)  به ذهن او راه نیافت و از آغاز نوجوانی تا لحظه عروجش بر راه معشوق ومراد خود پایداری کرد.از سوی دیگر دفاع از سرنوشت مردم مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف مهم‌ترین دغدغه او در طول حیاتش بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7646/3/578921/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها