اخبــــار


تصویب سند چشم‌انداز فضای مجازی در افق 1410

جلسه شورای‌عالی فضای مجازی دیروز به ریاست رئیس جمهوری برگزار شد و در این جلسه سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و همچنین سند چشم‌انداز فضای مجازی در افق 1410 به تصویب نهایی رسید. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، براساس سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، مقرر شد کلیه سکوها و ارائه‌دهندگان محتوا و خدمات فضای مجازی در مدت یک‌ سال، نسبت به صیانت از داده‌ها، رده‌بندی و تفکیک محتوا و خدمات ویژه هر رده سنی از خدمات عمومی اقدام کنند. به موجب این مصوبه همچنین وزارتخانه‌ها مکلف شدند به شکل غیرانحصاری در رابطه با سکوها و خدمات صیانت شده برای خردسالان اطلاع‌رسانی کنند. موضوع دیگر جلسه دیروز بررسی و تصویب سند چشم‌انداز فضای مجازی در افق 1410 بود که براساس این چشم‌انداز مقرر شد فضای مجازی، پیشران پیشرفت سایر حوزه‌های کشور باشد و متکی بر ظرفیت‌های درون‌زای کشور توسعه یابد. بر‌مبنای این سند چشم‌انداز، جمهوری اسلامی ایران تا سال 1410 به جایگاه قدرت برتر سایبری در تراز جهانی و مقام اول ارائه خدمات فضای مجازی در منطقه غرب و جنوب غرب آسیا خواهد رسید و همچنین تلاش خواهد کرد سلطه بیگانگان بر فضای مجازی کشور را نفی کرده و حکمرانی کشورهای سلطه‌گر بر شبکه جهانی را رفع کند.

فاطمه طباطبایی: معنای جمهوری هنوز برای برخی از مسئولان روشن نشده است

فاطمه طباطبایی گفت: با آنکه 42 سال از انقلاب اسلامی و برپایی جمهوری اسلامی می‌‌گذرد، متأسفانه هنوز معنای جمهوری برای برخی از مسئولان روشن نشده است و سخن امام را در پاریس فراموش کرده‌‌اند که در پاسخ به پرسش خبرنگار، قریب به این مضمون، گفتند که منظور ما از جمهوری، همان است که در همه‌جا مطرح است. به گزارش جماران، طباطبایی، عروس امام در بخشی از سخنرانی خود در نشست علمی «امام خمینی و سه‌گانه شریعت، طریقت و حقیقت» افزود: از نظر امام یکی از وظایف مهم و سرنوشت‌ساز حاکمان جمهوری اسلامی، حفظ ارتباط مردم با حکومت و مشارکت آنان در اداره کشور است. بدیهی است تخطی از آن به هر شکل، انحراف از راه و اندیشه امام خمینی است. شاید راز سخن امام در برحذر داشتن نظامیان از دخالت در امور سیاسی و تأکید مؤکد ایشان به همگان اعم از رهبری و مسئولان و مردم این باشد که جنس و ماهیت کارهای نظامی و امنیتی بر پنهان بودن است و افراد نظامی با چنین روحیه‌ای خود را پاسخگو به مردم نمی‌دانند و تشریح امور را برنمی‌تابند. روشن است که چنین امری موجب مشارکت نکردن مردم خواهد بود و همراهی و همدلی آنها را کاهش می‌‌دهد و از نظر امام خمینی(ره)، هر امری که میان مردم و افراد حکومت فاصله ایجاد کند، خیانت به انقلاب و جمهوری است.

جبهه اصلاحات  در انتخابات شوراها شرکت می‌کند

جبههٔ اصلاحات ایران در انتخابات شورای شهر تهران رسماً شرکت می‌کند و فعالیت‌های ستاد انتخاباتی جبهه برای شورای شهر تهران آغاز می‌شود. به گزارش جماران؛ مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران در بیست و یکمین جلسه  خود ضمن اعلام این موضع اعلام کرد که لیست مورد حمایت این جبهه با مشارکت بدنهٔ‌ اصلاح‌طلبان به شکل انتخابات مقدماتی دموکراتیک از طریق «سامانهٔ رأی‌سنجی اصلاح‌طلبان» (سرا) که قبلاً به تصویب مجمع عمومی رسیده است، انتخاب خواهد شد. این جبهه در روند عدم احراز صلاحیت کاندیدهای معرفی شده‌اش در بیانیه‌ای اعلام کرده بود برای رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری از کاندیدایی حمایت نمی‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7646/3/578925/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها