افشای تخلفات بودجه‌ای در دولت نهم اسناد بودجه را دور ریختند


مشاور سازمان برنامه و بودجه گفت: در جریان اجرای بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد با تغییراتی که در سازمان برنامه و بودجه در دولت نهم ایجاد شد، از من می‌خواستند که ردیف‌های متفرقه را بدون نام و نشان باقی بگذارند تا آن طور که دلشان می‌خواهد هزینه‌ها را خرج کنند.
محمد کردبچه در نشست خبری به تشریح بخشی از جریان استقرار بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد در نظام بودجه‌ای کشور پرداخت. این مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه با اعلام اینکه بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد از موفق‌ترین احکام موجود در برنامه ششم توسعه است، گفت: متأسفانه در اذهان عمومی کمتر توجهی به آن شده در حالی که بهترین عملکرد را در احکام برنامه توسعه داشته است.
وی گفت با‌وجود پیشرفت‌های نسبتاً مطلوبی که در اجرای بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد انجام شد از سال ۱۳۸۷ با تغییر مدیریت سازمان برنامه و بودجه، این روند بودجه‌ریزی متوقف شده است. مشاور سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در موافقتنامه‌های مربوط به بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد ایرادی از سوی دیوان محاسبات اعلام شد، افزود: اما به جای اینکه اصلاحی صورت بگیرد رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه به طور کلی موضوع این نوع بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد را رد کرد؛ به‌گونه‌ای که تمام موافقتنامه‌ها، فرم‌ها و دستور العمل‌های مربوط به این نظام بودجه‌ریزی را دور ریختند و آنچه که انجام دادند با سه اصل مهم شفافیت، پاسخگویی و قانونمندی مغایر بود. وی ادامه داد: رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه اقداماتی انجام می‌داد که قابل پذیرش نبود؛ به‌طوری که به شخص من می‌گفت «آقای کرد بچه برای پول‌هایی که در ردیف‌های متفرقه قرار می‌گیرد اسمی جلوی آن قرار نده که مشخص نشود این پول‌ها برای کجاست تا طوری که دلم می‌خواهد آن را خرج کنم، چون اکنون برای سفرهای ریاست جمهوری به اعتبار نیاز داریم». / ایسنا

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7646/8/578946/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها