اخبــــار


عراقچی: موضع ایران بعد از انتقال دولت تغییر نخواهد کرد

سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امورخارجه و رئیس هیأت مذاکره کننده ایران در گفت‌وگو با شبکه NHK ژاپن تأکید کرد: مذاکرات بیش از هر زمان دیگر به یک توافق نزدیک شده است. رئیس هیأت ایران در مذاکرات وین همچنین گفت: مذاکره کنندگان تصمیم گرفتند این دور را نه تنها برای رایزنی‌های بیشتر، بلکه برای تصمیم‌گیری خاتمه دهند و به خانه بازگردند.به گزارش ایرنا، او افزود: امیدوارم توافق عملی شود و مذاکرات بتواند در زمان دولت فعلی به نتیجه برسد. آنچه برای ایران بیشترین اهمیت را دارد حفظ منافع ملی است. رئیس تیم مذاکره کننده ایران در ادامه تأکید کرد: بخش دشوار گفت‌و‌گوها هنوز باقی است. عراقچی همچنین با اشاره به پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: رئیسی فردی واقع بین و منطقی است. حتی بعد از انتقال دولت نیز موضع ایران تغییر نخواهد کرد.
«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم با توجه به پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران ابراز امیدواری کرد که انتخابات ایران و رئیس‌جمهوری جدید ایران بر مذاکرات جاری در وین درباره چگونگی بازگشت به توافق هسته‌ای تأثیر نگذارد.
همچنین «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با استقبال از همکاری با رئیس‌جمهوری جدید ایران گفت: من پذیرای همکاری با رئیس‌جمهوری بعدی ایران و شنیدن نظرات ایران هستم. می‌خواهم در اسرع وقت با رئیس‌جمهوری جدید بنشینیم اعتمادسازی کنیم و یک ارتباط را شکل دهیم. چون مسیری طولانی را با هم طی خواهیم کرد.

تبریک رئیس جمهوری چین به رئیسی

مقام‌های بلندپایه چین، هند و ژاپن پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات را به وی تبریک گفتند. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، «شی جین پینگ»رئیس جمهوری چین در پیامی به ابراهیم رئیسی پیروزی وی را در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ایران تبریک گفت. «رام نات کوویند» رئیس‌جمهوری هند هم طی پیامی که در صفحه توئیتری خود منتشر کرد، پیروزی رئیسی در سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت. وی در این پیام نوشت: «من اطمینان دارم که روابط دوجانبه نزدیک و گرم ما همچنان تحت رهبری شما، به رشد خود ادامه خواهد داد». پیش از این نیز، نخست‌وزیر هند در پیامی، پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و درخصوص تقویت همکاری‌های دو کشور ابراز امیدواری کرده بود. «کاتسانوبو کاتو»، دبیر کابینه دولت ژاپن هم در واکنش به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران واکنش نشان داد و گفت که توکیو امیدوار است، ایران با رئیس‌جمهوری جدید به برقراری ثبات در منطقه کمک کند. پیش از این، سران کشورهای متعددی در جهان با ارسال پیام‌هایی به سید ابراهیم رئیسی تبریک گفته بودند.

اسماعیل کوثری به مجلس برمی‌گردد

اسماعیل کوثری با رأی مردم تهران به مجلس برگشت. به‌گزارش ایرنا و به گفته شکرالله حسن بیگی، رئیس ستاد انتخابات استان تهران، با پایان شمارش آرای انتخابات میاندوره‌ای مجلس در حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس اسماعیل کوثری از مجموع یک میلیون و ٨٠٨ هزار و ٢٣٨ رأی ماخوذه با ٣٤٦ هزارو ٦٤٥رای منتخب تهران در مجلس شورای اسلامی شد. کوثری پیش از این در مجالس هشتم و نهم هم نمایندگی تهران را عهده دار بود. از مهم‌ترین سوابق او قبل از ورود به مجلس فرماندهی لشکر 27 محمد رسول‌الله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمان جنگ بوده است. پیش از این هم ولی‌الله بیاتی از حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان، سید ناصر حسینی‌پور از حوزه انتخابیه گچساران و باشت، فتح‌الله توسلی از حوزه بهار و کبودرآهنگ، سید مرتضی حسینی از حوزه میانه و ابراهیم نجفی از حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه حائز اکثریت آرا در انتخابات میاندوره‌ای مجلس یازدهم شده بودند.

چهارشنبه؛ نظر شورای نگهبان درباره انتخابات

عضو هیأت اجرایی مرکزی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شورای نگهبان روز چهارشنبه نظر خود درباره آمار اعلام شده از سوی وزارت کشور درباره آرا و میزان مشارکت مردم را اعلام می‌کند. به گزارش خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی با اعلام این خبر گفت: در آخرین جلسه هیأت اجرایی مرکزی سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری آمار وزارت کشور ارائه و بررسی شد. عضو هیأت اجرایی مرکزی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: آمار ارائه شده دارای اشکالاتی بود براین اساس قرار شد علاوه بر آمار وزارت کشور، سامانه انتخاباتی شورای نگهبان بررسی و در نهایت نسبت به اختلاف آمار جمع‌بندی شود. حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: در صحبتی که با دو نفر از اعضای حقوقدان شورای نگهبان داشتم تاکنون آمار وزارت کشور اختلاف جدی با آمار ثبت شده در سامانه شورای نگهبان نداشته است. وی تصریح کرد: روز چهارشنبه شورای نگهبان نظر خود را درباره آمار اعلام شده از سوی وزارت کشور درباره آرا و میزان مشارکت مردم اعلام خواهد کرد. سید ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵رأی به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7658/2/580135/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها