اخبار


زمانبندی فاز دوم طرح رجیستری اعلام شد

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا در خصوص زمانبندی فاز دوم طرح رجیستری گفت: در جلسه روز یکشنبه (30 خردادماه) که با هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون بازرگانی وزارت صمت، رئیس کل گمرک و نماینده بانک مرکزی برگزار شد، گام‌های اجرایی استخراج شده مورد تأیید قرار گرفت و زمانبندی نیز مشخص شد.
به‌گزارش «ایران» حمیدرضا دهقان نیا افزود: شهروندان فرصت دارند تا 12 تیرماه ساعت‌های هوشمند سیم‌کارت خود را روشن کنند و تا 19 تیرماه هم باید به دستگاه‌های بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت و سیار و دستگاه‌های pda (دیتا کالکتور) سیم کارت انداخته و آن را روشن کنند. وی در ادامه گفت: بعد از این دو تاریخ اگر این دستگاه‌ها روشن شوند از شبکه بی‌سیم کشور سرویسی دریافت نخواهند کرد، چرا که بعد از این تاریخ تنها با رجیستری امکان استفاده از دستگاه‌ها وجود دارد.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز چند توصیه هم به شهروندان کرد و گفت: اول اینکه سیم کارت را در دستگاه انداخته آن را سریعتر روشن کرده و با برقراری تماس و دریافت پیامک از گرفتن سرویس اطمینان حاصل کنند. دوم اینکه روشن کردن دستگاه را به ساعت‌های پایانی تاریخ‌های اعلام شده 12 و 19 تیرماه موکول نکنند. سوم اینکه استعلام اصالت را از طریق کد دستوری طرح رجیستری *7777# در هنگام خرید این دستگاه‌ها دریافت کنند و اقدام به خرید را وقتی نهایی کنند که حتماً از قانونی بودن دستگاه‌های خریداری شده از طریق پیامک مطمئن شوند.وی در ادامه گفت: قانونی بودن دستگاه، برند و نوع واردات دستگاه در پیامکی که برای خریدار ارسال می‌شود، درج خواهد شد پس نمی‌توان ساعت هوشمند سیم کارت خور فلان برند باشد اما پیامک دریافتی اصالت نوع برند دیگر را به خریدار ارسال کند. حتماً استعلامی که دریافت می‌کنند باید با محتوای پیامک یکسان باشد. دهقانی نیا درباره رجیستری تبلت نیز گفت: این کالا هم مشمول فاز دوم رجیستری است ولی هنوز تاریخ نهایی برای آن اعلام نشده است اما تا یک هفته آینده زمان مشمولیت آن نیز اعلام می‌شود بنابراین شهروندانی که دارای تبلت سیم کارت خور هستند هم باید سریعتر به دستگاه خود سیم کارت انداخته و آن را روشن کنند در غیر این صورت بعد از زمان اعلام شده دیگر امکان دریافت سرویس از شبکه بی‌سیم کشور را نخواهند داشت. سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه با انجام فاز دوم طرح رجیستری از قاچاق به ارزش 300 میلیون دلار جلوگیری می‌کند.

نصب «ویندوز ۱۱ هوم» نیاز به اینترنت و اکانت مایکروسافت دارد

هفته گذشته بیلدی از ویندوز ۱۱ به سطح اینترنت راه پیدا کرد و اجازه داد تا علاقه‌مندان بتوانند نسخه بعدی ویندوز را آزمایش کنند.
به‌گزارش دیجیتاتو، مایکروسافت با ویندوز ۱۰ رفته‌رفته کاربران را بیشتر تحت فشار قرار داد تا در هنگام پیکربندی اولیه سیستم عامل، اکانت آنلاین خود را به دستگاه وصل کنند. دور زدن این فرایند به مرور سخت‌تر شد و حالا روشی که قبلاً برای دور زدن ویندوز ۱۰ استفاده می‌شد، ممکن است در ویندوز ۱۱ کار نکند.کاربرانی که ویندوز ۱۱ را نصب کرده‌اند، می‌گویند با آزمایش این نسخه روی چند ماشین مجازی و حتی سخت‌افزار واقعی متوجه شده‌اند که کاربران در هنگام نصب باید به اینترنت وصل باشند و گزینه‌ای برای رد کردن این مرحله وجود ندارد. البته این قضیه فقط مختص نسخه هوم ویندوز ۱۱ است و در نسخه پرو چنین محدودیتی دیده نمی‌شود.
با این حال، کاربری به‌نام «آدام» با نام کاربری warwagon توانسته راهی برای دور زدن این مشکل پیدا کند. او می‌گوید وقتی نسخه هوم ویندوز ۱۱ از کاربر می‌خواهد به اینترنت وصل شود و اکانت مایکروسافت خود را به دستگاه متصل کند، کافی است کلیدهای ترکیبی Alt + F4 را فشار دهد تا پنجره بسته شود و به‌طور مستقیم به صفحه ساخت اکانت آفلاین بروید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7658/13/580182/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها