تولیت آستان قدس رضوی:

هیچ خط قرمزی در برابر بازرسی و حسابرسی نداریم


حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی گفت: هیچ خط قرمزی در این آستان مقدس برای بازرسی و حسابرسی وجود ندارد.
به‌گزارش جماران، حجت‌الاسلام احمد مروی در گفت‌وگوی ویژه خبری که همزمان با شب میلاد امام علی بن موسی الرضا(ع) به‌طور زنده از حرم مطهر رضوی از شبکه دو سیما پخش شد، گزارشی از فعالیت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی ارائه کرد و گفت:‌ تمام مجموعه‌های آستان قدس چه اقتصادی و چه فرهنگی زیر نظر بازرسی و حسابرسی هستند؛ هیچ خط قرمزی نداریم و هیچ خانه خلوتی نداریم؛ حتی گفته‌ام حسابرسی و بازرسی؛ دفتر تولیت را نیز بررسی کنند و ببینند هزینه‌ها و خرج کردها طبق روال است یا خیر؟ وی ادامه داد: مؤسسه مفید راهبر را که حسابرسی از دستگاه‌های وابسته به رهبری را انجام می‌دهد به آستان قدس آوردیم، آنها در آستان قدس کمابیش حضور داشتند اما فعالشان کردیم و گفتیم در همه بخش‌های آستان حضور پیدا کنید. تأکید کردم هرچه می‌توانید حسابرسی کنید و ضعف‌ها را به دست آوردید و پیشگیری کنید و هیچ خط قرمزی در حسابرسی وجود ندارد. مروی در ادامه گفت: بنا داریم شرکت‌های اقتصادی آستان قدس را با یکدیگر ادغام و تصدیگری آستان قدس را به حداقل برسانیم که کارهای مطالعاتی و کارشناسی این امر آغاز شده است.
وی تصریح کرد: آستان قدس فعالیت اقتصادی خارج از موقوفات ندارد، به همین دلیل نام سازمان اقتصادی آستان قدس را به سازمان بهره‌وری موقوفات تغییر دادیم که رسالتش استفاده مناسب و افزایش بهره‌وری موقوفات مردم است.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در حوزه فعالیت اقتصادی نگاه سوداگرانه و سودگرایانه نداریم و نگاه ما به خودکفایی کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: در بحث کشاورزی کشور برای دانه‌های روغنی به واردات احتیاج دارد، به همین دلیل به این مسأله ورود کردیم، زمین و بذر در اختیار کشاورزان قرار دادیم و با مدیریت و نظارت و در قرار دادن دانش و تجربیات خود، به کشاورزان کمک می‌کنیم تا زمینه تولید داخلی فراهم شود؛ در فروش نیز به کشاورزان کمک می‌کنیم. وی همچنین گفت: آستان قدس سازمانی شفاف و پاسخگو است؛ عملکرد و برنامه ما مشخص است البته هنوز بخشی دیگر باید وارد حوزه شفافیت شود؛ معتقدیم شفافیت اعتماد مردم به آستان را بیشتر می‌کند و به سود آستان است چون آستان قدس مجموعه‌ای مردمی است که مردم هزینه‌هایش را می‌پردازند و ما کارگزار مردم هستیم و باید بدانند با نذورات چه می‌کنیم.
تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: در حکم رهبر معظم انقلاب به بنده همکاری با دستگاه‌های دولتی ذکر شده است. ما دولتی نیستیم و در مقابل دولت نیستیم؛ اگر احتیاجی باشد همکاری می‌کنیم و قرارداد می‌بندیم. در سیستان ۳۲۰ هکتار قرارداد بستیم و زمین‌ها را آبیاری کردیم. همکاری خوبی با دولت در جهت منافع کشور به نفع مردم داریم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7659/3/580246/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها