دیگه چه خبر


گفت‌وگوی وزیر خارجه عربستان و گروسی درباره ایران

   خبر اول اینکه، وزیر امورخارجه عربستان و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در دیدار با یکدیگر درباره تحولات اخیر در برنامه هسته‌ای ایران رایزنی کردند. به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه عرب نیوز، وزارت امورخارجه عربستان اعلام کرد که فیصل بن فرحان، روز دوشنبه در وین پایتخت اتریش با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کرده است. وزیر امورخارجه عربستان در این دیدار در اظهاراتی مداخله جویانه خواستار تعیین سازوکارهای لازم برای انجام بازرسی‌های جامع از تمام سایت‌های هسته‌ای ایران شد. وی همچنین در این دیدار با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس و نخ نما شده مقامات سعودی علیه کشورمان بر توقف آنچه نقض قوانین بین‌المللی از سوی ایران خواند، تأکید کرد که بنابر ادعای او، منطقه را بی‌ثبات می‌کند و امنیت و ثبات جهان را نیز برهم می‌زند. بنابر اعلام وزارت امورخارجه عربستان، دو طرف علاوه براین درباره اهمیت پایبندی به استانداردهای بین‌المللی مرتبط با انرژی هسته‌ای به‌منظور دستیابی به پیشرفت و توسعه پایدار در سطح جهانی و همچنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کردند.

خبر هدیه لاکچری امیر قطر به رئیسی جعلی بود

  خبر دیگر اینکه، خبر هدیه لاکچری امیر قطر به رئیس‌جمهوری منتخب ایران جعلی از کار درآمد. به‌گزارش فارس، از صبح دیروز خبری با عنوان «هواپیمای لوکس؛ هدیه امیر قطر به ابراهیم رئیسی» در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی درحال دست‌ به‌ دست شدن است. در جزئیات این خبر آمده است: تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر یک ایرباس لوکس مدل A380 به ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری منتخب ایران هدیه داد. پیش از این نیز، او یک فروند هواپیمای لوکس ۴۰۰ میلیون دلاری را به‌عنوان هدیه ویژه به‌ رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه هدیه داد.اما منبع این خبر که اکثر رسانه‌ها به آن استناد کردند سایت مباشر العرب بوده که خبر را با استناد به تصویری منتسب به توئیتر فارس‌بین‌الملل منتشر کرده. اما نکته قابل تأمل آن است که این خبر جعلی از توئیتر فارس بین‌الملل با تصویری از عین الاسد فوتوشاپ(دستکاری) شده است. درواقع درحالی که روز دوشنبه فارس، خبری را با عنوان «صابرین نیوز» از حمله موشکی به پایگاه هوایی عین‌الاسد در غرب عراق که در اختیار نیروهای امریکایی است، خبر داد با تصویری از پایگاه عین‌الاسد توئیت کرد بود، این سودجویان خبر جعلی هدیه هواپیمای تجملی به رئیسی را با همان تصویر پایگاه خبری عین‌الاسد جعل کردند!

انهدام سه تیم تروریستی ضدانقلاب  در ایام انتخابات

  دست آخر اینکه،  سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در ایام انتخابات نیروی زمینی سپاه موفق به شناسایی و انهدام سه گروه تروریستی ضدانقلاب شد. به گزارش فارس، وی از تأمین امنیت تمامی مرزها خبر داد و افزود: در ایام انتخابات دشمن برنامه‌های خاصی داشت و به‌دنبال اقدامات تروریستی بود که با واکنش قاطع نیروی زمینی سپاه مواجه شد.سردار پاکپور تصریح: در ۱۰ روز گذشته منتهی به انتخابات، نیروی زمینی سپاه موفق به شناسایی و انهدام سه تیم تروریستی در شمال غرب کشور شد.فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه دو تیم تروریستی و عناصر ضدانقلاب در منطقه اشنویه و بانه منهدم شدند گفت: یک تیم تروریستی هم که از مرز عبور کرده بود در منطقه سروآباد درهم کوبیده شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7659/3/580247/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها