استقلال با مهدی قایدی دوباره درخشید

بازگشت رمضانی به روزهای آرمانی


حامد جیرودی/بازی‌های لیگ برتر فوتبال در شرایطی از سر گرفته شده است که در یکی از بازی‌های معوقه هفته بیست و یکم استقلال و شهرخودرو دوشنبه در ورزشگاه آزادی تهران مقابل هم قرار گرفتند. آبی پوشان پایتخت که دچار اختلافات شده‌اند و این موضوع اعتراض کادرفنی و بازیکنان استقلال به مدیریت این باشگاه را در پی داشته است، در حالی مقابل حریف مشهدی‌شان قرار گرفتند که فرهاد مجیدی بازیکنان مختلفی مانند محمد رشید مظاهری، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان، سید احمد موسوی، هرویه میلیچ و شیخ دیاباته را در اختیار نداشت. ضمن اینکه مهدی قایدی هم روز قبل از بازی به اردوی استقلال اضافه شده بود و سرمربی آبی‌ها او را روی نیمکت نشاند و از آرمان رمضانی در ترکیب اصلی استفاده کرد. در نیمه اول این مسابقه، بازی بسیار کم افت و خیز را شاهد بودیم و موقعیت خاصی به روی دروازه‌ها خلق نشد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. با شروع نیمه دوم مجیدی قایدی و محمد دانشگر را به میدان فرستاد و خیلی زود نتیجه گرفت. چرا که با پاس قایدی، رمضانی باز هم پایش به گلزنی باز شد و دقیقه 48 با شوتی زیبا دروازه شاگردان سید مهدی رحمتی را باز کرد. اتفاق غیرمنتظره این بازی دقیقه 84 افتاد و برق ورزشگاه آزادی رفت تا بازی برای حدود 5 دقیقه متوقف شود ولی در ادامه باز هم بازی به‌خاطر قطع شدن برق یکی از پروژکتورها متوقف شد و بعد از چند دقیقه دوباره از سر گرفته شد. در ادامه شهرخودرو تلاش زیادی برای جبران گل خورده انجام داد و 2 بار هم تیر دروازه استقلال را به لرزه درآورد ولی باز هم این استقلال بود که در لحظات پایانی به گل رسید و قایدی در دقیقه 15+90 گل دوم را زد تا استقلال 2-0 پیروز شود و با 40 امتیازی شدن جایگاهش را در رده سوم بهبود بخشد. مجیدی هم در کنفرانس پس از بازی با کوبیدن به میز گفت:«هر کاری کنید، من تیمم برنده می‌شود.»
درخشش رمضانی با پیراهن استقلال
بدون شک یکی از ستاره‌های اصلی استقلال در این مسابقه آرمان رمضانی بود. بازیکنی که در بازی قبل استقلال مقابل صنعت نفت گل 3 امتیازی تیمش را به ثمر رسانده بود و در این بازی هم که برای اولین بار در ترکیب اصلی قرار گرفته بود، توانست گلزنی کند تا پاسخ اعتماد مجیدی را بدهد. جالب اینکه رمضانی در تعطیلات لیگ به خاطر تیم ملی و در بازی دوستانه استقلال مقابل پیکان هم گل زده بود تا به این ترتیب در 3 بازی پیاپی آبی‌ها پایش به گلزنی باز شده باشد. رمضانی در حالی با حضور در جمع آبی پوشان متحول شده است که در نیم فصل اول که در پرسپولیس بود، آمار خوبی از خود به جا نگذاشته بود. او در 9 بازی لیگ 176 دقیقه برای قرمزها بازی کرد و موفق به گلزنی نشد. او در 6 بازی لیگ قهرمانان آسیا هم 101 دقیقه برای پرسپولیس به میدان رفت و گلی نزد اما حالا در 5 بازی برای استقلال در لیگ برتر و 130 دقیقه بازی موفق به زدن 2 گل شده است. البته او در بازی‌های اخیر لیگ قهرمانان آسیا هم 22 دقیقه برای استقلال بازی کرد. با این حال، آنچه مشخص است این است که این مهاجم 29 ساله با حضور در استقلال توانسته خود را بازیابی کند و باید دید در بازی‌های بعد چه عملکردی را از خود به نمایش می‌گذارد.
قایدی مؤثرترین ستاره استقلال
یکی دیگر از ستاره‌های استقلال در بازی با شهرخودرو، مهدی قایدی بود که با حضور خود در میدان از ابتدای نیمه دوم، باز هم تأثیرگذاری‌اش را نشان داد و ثابت کرد اگرچه در تمرین استقلال نبوده ولی از آمادگی خوبی برخوردار است. این بازیکن ملی پوش در این بازی هم به رمضانی پاس گل داد و هم خودش گل دوم آبی‌ها را زد تا تیمش به 3 امتیاز ارزشمند دست پیدا کند. باشوی کوچک در لیگ بیستم در 22 بازی 1822 دقیقه به میدان رفته و با زدن 5 گل و 6 پاس گل مؤثرترین بازیکن استقلال بوده است. او در لیگ قهرمانان هم در 6 بازی 514 دقیقه به میدان رفت و 3 گل به ثمر رساند تا از عوامل اصلی صعود آبی‌ها به مرحله بعد این رقابت‌ها باشد. قایدی 22 ساله که در تیم ملی هم درخشش خوبی داشت و چشم‌ها را به خود خیره کرد، مهره‌ای است که به احتمال زیاد در آینده‌ای نزدیک لژیونر می‌شود. هرچند که مجیدی به هیچ‌عنوان نمی‌خواهد این ستاره تیمش را از دست بدهد و در این میان باید دید که قایدی به ادامه حضور در استقلال رضایت می‌دهد یا ترجیح می‌دهد فوتبالش را در تیم دیگری در اروپا یا تیم‌های قطری که خواهان او هستند، دنبال کند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7659/14/580293/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها