محسن هاشمی: اصلاحات به تولد و مهندسی دوباره نیاز دارد



محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تأکید کرد که اصلاحات به یک تولد دوباره و مهندسی مجدد احتیاج دارد.
هاشمی در بخشی از گفت‌وگو با جماران در پاسخ به این سؤال که اصلاحات کجای راه را اشتباه رفت که باعث شد امروز  شاهد شکاف عمیق میان اصلاح‌طلبان و مردم باشیم، گفت:  فقدان عملگرایی و واقع‌گرایی، ترجیح مصالح شخصی و گروهی به مصالح عمومی و عدم داشتن راهبرد مؤثر مهمترین مشکلاتی بود که موجب شد اصلاح‌طلبان هم جایگاه خود را در حکومت و عرصه رسمی سیاست از دست بدهند و هم با ریزش بدنه اجتماعی مواجه شوند.
وی افزود: شاید اگر درایت و شجاعت و ازخودگذشتگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال 1392 نبود که با ثبت‌نام و پرداخت هزینه سنگین رد صلاحیت، آبروی خود را برای مصالح جامعه فدا نمی‌کرد، اصلاح‌طلبان پس از سال 84 قادر نبودند به قدرت بازگردند، یکی از تفاوت‌های مهم انتخابات 1400 با گذشته، فقدان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود چرا که ایشان حتی در سال 1396 هم بستر پیروزی را برای اصلاح‌طلبان هموار کرده بود. رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: اصلاحات به یک تولدی دوباره و مهندسی مجدد احتیاج دارد، نباید جامعه از احزاب اصلاح‌طلب برداشت فعالیت تزئینی و گرم کردن تنور انتخابات را داشته باشد چرا که دیگر حاضر به حضور بی نتیجه در پای صندوق‌های رأی نیست، در هر دو سر طیف اصلاح‌طلبان تندرو و کندرو، ما نیاز به آسیب شناسی داریم تا یک رویکرد واقع‌گرایانه، عملگرایانه و مؤثر را به جامعه ارائه دهیم و مردم مطمئن باشند که با حمایت خود، شاهد تغییر در شیوه مدیریت و تصمیم‌گیری در کشور می‌شوند.
هاشمی در پاسخ به این سؤال که آیا پس از شورای شهر برای ورود به مجلس دوازدهم آماده می‌شوید؟ گفت: خیر، به دلایلی فضای حاکمیتی و اجتماعی آمادگی لازم برای حضور جریان میانه‌رو را در انتخابات ندارد، ما باید به آسیب‌شناسی و بازسازی فردی و جمعی بپردازیم و منتظر گشایش و تغییر شرایط سخت امروز باشیم. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین گفت که دلایل عدم احراز صلاحیتش از سوی شورای نگهبان به وی اعلام نشده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7666/2/580986/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها