اخبــــار



کنایه جالب سایت رهبری به امریکایی‌ها

سایت انگلیسی khamenei.ir با مقایسه‌ای بین دو عکس از تهران و واشنگتن کنایه جالبی به امریکایی‌ها زد. در بالای این تصویر عکسی از دیدار حسن روحانی و ابراهیم رئیسی، رؤسای جمهوری مستقر و منتخب بعد از برگزاری انتخابات نقش بسته و زیر آن به انگلیسی نوشته شده «بعد از انتخابات ایران».
در قسمت پایین تصویر هم عکسی از سربازان خسته امریکایی در ساختمان کنگره این کشور پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته دیده می‌شود که زیر آن نوشته شده «پس از انتخابات امریکا». در زیر این تصویر هم این عبارت به انگلیسی نوشته شده است: اینکه مقام عالی کشور با رئیس جمهور منتخب دیدار کرد و نامزدهای شکست خورده به فرد پیروز تبریک گفتند، اتفاق بسیار خوبی بود که در کشور ما رخ داد. این را با ناکامی انتخابات ایالات متحده مقایسه کنید.

جانشین فرمانده‌ سپاه: اثر تحریم‌ها بر سر سفره مردم از ۱۱ سال پیش نمایان شده

جانشین فرمانده‌ کل سپاه با بیان اینکه امریکایی‌ها از ایستادگی مردم ایران احساس ترس می‌کنند، گفت: تحریم‌ها علیه ایران هیچ‌گاه تعطیل نشد. به گزارش تسنیم سردار علی فدوی در مراسم تکریم و معارفه فرماندهان قدیم و جدید سپاه امام حسن مجتبی(ع) که صبح دیروز در کرج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از جنایت‌های علنی که امریکا نمی‌تواند از زیر مسئولیت آن شانه خالی کند شلیک به هواپیمای مسافری ایران در تیر ماه ۱۳۶۷ است که از روی استیصال و ترس این کار انجام شد.
وی افزود: امریکایی‌ها علی‌رغم اینکه می‌دانستند این هواپیما مسافربری است نگرانی وحشتناکی داشتند و همه سیستم‌های ناو و کنترلی آنها تأیید کردند که این هواپیمای مسافربری است، اما باز هم به این هواپیمای مسافربری شلیک کردند. سردار فدوی با اشاره به اینکه ایران اسلامی از ابتدای انقلاب مورد تحریم، تهاجم و دشمنی امریکا بوده است، گفت: هیچ‌گاه تحریم امریکایی‌ها و هم‌پیمانان آنان علیه ایران تعطیل نشده است. وی با یادآوری اینکه از ۱۱ سال پیش اثر تحریم‌ها بر سر سفره مردم نمایان شده است، ادامه داد: در این شرایط مردم ایران روی پای خود ایستادند و دشمنان ما احساس ترس می‌کنند و بعد از هر سختی یک آسانی وجود دارد.

شناسایی شناور‌ها از سوی پهپاد‌های نیروی دریایی ارتش

روز گذشته، در طرح‌های از پیش تعیین شده در محدوده تمرین دریایی «امنیت پایدار ۱۴۰۰» نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در دریای خزر برگزار شده است، هواپیما‌های بدون سرنشین یگان‌های پدافندی ارتش توانستند با موفقیت عملیات شناسایی شناور‌ها را اجرا و اطلاعات دریافتی را به صورت برخط به مرکز کنترل و فرماندهی ارسال کنند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، در این تمرین دریایی از هواپیما‌های بدون سرنشین «یسیر» و «ابابیل» و همچنین یگان‌های پدافندی ارتش استفاده شد. همچنین مرکز کنترل و فرماندهی نیز عملیات شناسایی انواع شناور‌ها را به صورت کاملاً تخصصی اجرا کرد. در عین حال، تمرین عملیات رزمی از سوی تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی ارتش با به‌کارگیری تجهیزات و سلاح‌های مورد نیاز با پشتیبانی بالگرد‌های ۲۱۲ و ناو‌های موشک‌انداز و با اتخاذ روش‌های تمرین شده رزمی و تکیه بر رصد دقیق اطلاعاتی و بکارگیری سامانه‌های اخلالگر راداری انجام شد. در ادامه تیم عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش با اجرای عملیات‌های چریک و ضد چریک و عملیات نفوذ به ساحل، کنترل منطقه سرزمینی و اطلاعاتی را تمرین کردند. اجرای تیراندازی به اهداف سطحی و هوایی، فاز بعدی در این تمرین دریایی بود که با انتقال تجربیات پیشکسوتان به افسران جوان با موفقیت انجام شد.

دستگیری اعضای اصلی باند جعل اسناد و زمین‌خواری در تهران

12 نفر از اعضای اصلی باند حرفه‌ای جعل اسناد و زمین‌خواری که مبادرت به کلاهبرداری، تصاحب و فروش اراضی و اموال عمومی و دولتی می‌کردند؛ شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات، با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل‌الله‌ تعالی فرجه‌الشریف)، این باند کلاهبردار اراضی مجهول‌المالک، املاک اشخاص ساکن خارج از کشور و اراضی عمومی و دولتی را شناسایی و سپس با سوءاستفاده از سوابق اسنادی ثبت شده در دفاتر اسناد رسمی مبادرت به جعل، تصاحب و فروش این اموال می‌کردند. برابر اسناد پرونده، باند مزبور با محوریت یکی از سردفتران شهر تهران و با همراهی افرادی از ادارات ثبت اسناد و زمین‌خواران پس از شناسایی املاک، با شگردهایی همچون جعل و دستبرد به اسناد دفتر اسناد رسمی، اقدام به تعویض برگ‌های اصلی دفاتر با برگ‌های جعلی بازنویسی می‌نمودند؛ که با تهیه رونوشت جدید از سند رسمی، نهایتاً با وکالت فروش و اخذ سند قطعی از اراضی یاد شده به اسم خویش و خانواده دیگر افراد، مرتکب این عمل مجرمانه ‌شده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7666/2/580987/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها