تجمع بازماندگان شهدای هفتم تیر مقابل سفارت فرانسه




حدود ۵۰ نفر از بازماندگان شهدای حادثه هفتم تیر دیروز در اعتراض به رسیدگی نکردن دستگاه قضایی فرانسه به پرونده تروریست‌های این حادثه، مقابل ساختمان سفارت این کشور در خیابان نوفل لوشاتو تهران تجمع کردند.
به گزارش ایرنا، تجمع کنندگان در این تجمع خواهان رسیدگی به پرونده ای شدند که سال‌ها پیش در دستگاه قضایی فرانسه تشکیل دادند اما تاکنون به آن رسیدگی نشده است.
دختر شهید آقازمانی در حاشیه این تجمع به خبرنگار ایرنا گفت: به‌دلیل اینکه در سال ۲۰۰۸ منافقین و طراحان اصلی حادثه تروریستی حزب جمهوری اسلامی در کشور فرانسه پناهنده شدند ما خانواده شهدای هفتم تیر شکایت خود را از این اقدام به کشور فرانسه ارسال کردیم. وی افزود: با توجه به گذشت حدود ۱۳ سال، رسیدگی به این شکایت هنوز از سوی کشور فرانسه آغاز نشده است، از دولتمردان و دادستانی کشور فرانسه درخواست داریم به این شکایت رسیدگی کنند.
این عضو خانواده شهید حادثه هفتم تیر ادامه داد: در جریان بمب‌گذاری این حادثه تلخ ۷۲ نفر از افراد و شخصیت های برجسته سیاسی کشور جمهوری اسلامی ایران شهید شدند و شایسته است که دولت فرانسه به این شکایت رسیدگی کند.
وی خاطرنشان کرد: نباید جای شهید و منافق عوض شود و از کشور فرانسه می خواهیم به این شکایت بحق رسیدگی کنند.
خانواده شهدای هفتم تیر با شعارهایی همچون «مرگ بر منافق» و «مرگ بر بی.بی.سی» و با در دست داشتن پلاکارد و دست نوشته هایی همچون«حادثه هفت تیر افشاگر واقعیت پلید منافقین شد»، «یا محاکمه یا استرداد» به زبان های فرانسه و فارسی و «جای شهید و جلاد نباید عوض شود»خواهان رسیدگی به این پرونده بین المللی از سوی کشور فرانسه شدند.
همچنین   تعدادی از بازماندگان شهدای حادثه هفتم تیر که مقابل ساختمان دادستانی کل دیوان عالی کشور در خیابان صوراسرافیل تهران تجمع کرده بودند، شکایت خود از عاملان این حادثه تروریستی را تقدیم دستگاه قضا کردند.  بمب‌گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران در ۷ تیر ۱۳۶۰ منجر به شهادت  ۷۴نفر از اعضای این حزب شد.
این انفجار در ساعت ۲۰:۳۰ در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران در سالن اجتماعات حزب واقع در سرچشمه تهران در جلسه ای که برای بررسی انتخابات ریاست جمهوری آینده برگزار می شد، رخ داد و به شهادت جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی منجر شد که در مجلس شورای اسلامی و هیأت دولت عضویت داشتند.
در این واقعه تروریستی، سید محمد حسینی بهشتی رئیس دیوان عالی کشور و دبیر کل حزب از جمله شهدا بود؛ از این رو ۳۱ خرداد تا هفتم تیرماه هر سال با عنوان هفته گرامیداشت قوه‌قضائیه نامگذاری شده است.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب دوشنبه هفته جاری در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه، شهید آیت‌الله بهشتی را عالمی متفکر و نظریه‌پرداز، شخصیتی برجسته و حقیقتاً انقلابی، مؤمن، متشرع و بسیار مؤثر خواندند و افزودند: شهید بهشتی با پایه‌گذاری کار دشوار و بزرگ در ایجاد دادگستری اسلامی و نقش‌آفرینی در تدوین قانون اساسی حق بزرگی بر گردن کشور و ملت دارد و این حق باید شناخته و ادا شود. معظم له با اشاره به جنایت فجیع منافقین در به شهادت رساندن آیت‌الله بهشتی و حدود ۷۰ نفر از شخصیت‌ها گفتند: این قاتل‌ها صراحتاً به این جنایت بزرگ اعتراف کرده‌اند اما امروز با حمایت فرانسه و دیگر کشورهای مدعی حقوق بشر آزادانه فعالیت می‌کنند که انسان از وقاحت غربی‌ها در ادعاهای حقوق بشری و دادن تریبون و حمایت از این تروریست‌ها حیرت می‌کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7666/5/581003/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها