توله پلنگ دو ساله قربانی خشونت دو جوان شد


مشهد - مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست خراسان رضوی گفت: توله پلنگی که دو روز پیش در یک درگیری با دو جوان روستایی در منطقه شکار ممنوع ژرف بشدت آسیب دیده بود امروز تلف شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، تورج همتی با ابراز تأسف به خاطر این رخداد تلخ اظهار داشت: پس از ۴۸ ساعت تلاش مداوم کادر درمان دامپزشکی، انجام معاینات داخلی، جراحی‌های متعدد، سرم تراپی، رادیولوژی و دیگر تلاش‌های تخصصی درمانی متأسفانه به دلیل شدت و وخامت جراحات وارده به این توله پلنگ بامداد امروز این گونه ارزشمند از چرخه زیستی حذف شد.
وی با اشاره به اینکه درپی تحلیل علائم حیاتی این توله پلنگ که بر اثر تروما و ضربات وارده بر سر دچار خونریزی مغزی و شکستگی و تورم شدید در نقاط مختلف بدن شده بود، شاهد پایان زندگی کوتاه یکی دیگر از گونه‌های باشکوه و ارزشمند خراسان رضوی بودیم، تصریح کرد: متأسفانه دراین جدال نابرابر، بازنده میدان بودیم.
سه روز پیش دو جوان روستایی در ارتفاعات روستای نسر منطقه شکار ممنوع ژرف درحوزه استحفاظی شهرستان تربت حیدریه با یک قلاده توله پلنگ درگیر و حیوان را به طرز فجیعی مورد ضرب و جرح قرار داده بودند که متخلفان دستگیر و به مرجع قضایی تحویل شده‌اند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7666/9/581022/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها