هفته بیست و پنجم لیگ برتر امروز به پایان می‌رسد

هدف فرهاد؛ هت تریک برابر آبی‌های سابق


حامد جیرودی/ هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال دیروز با انجام 3 بازی آغاز شد که طی آن پرسپولیس - گل‌گهر، سایپا - پدیده و تراکتور- ذوب‌آهن به مصاف هم رفتند. رقابت‌های این هفته، امروز با انجام 5 مسابقه به پایان می‌رسد که در یکی از آنها آلومینیوم از ساعت 19:50 در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک پذیرای استقلال است. دیداری که محل تقابل فرهاد مجیدی با یک مربی استقلالی دیگر است.
سرمربی آبی‌پوشان پایتخت که در 2 بازی قبل مقابل همبازی و مربی سابقش یعنی سیدمهدی رحمتی و امیر قلعه‌نویی را از پیش‌رو برداشت، حالا باید برابر دیگر کاپیتان و سرمربی سابق استقلال یعنی علیرضا منصوریان قرار بگیرد که یکی از نکات جذاب این مسابقه است و امیدوار است که او را هم شکست دهد. این در حالی است که آلومینیوم از هفته هفدهم به بعد شکست نخورده و آنها بعد از باخت 6-1 مقابل سپاهان، 3 برد و 4 مساوی داشته‌اند که آخرین آن تساوی 1-1 برابر ذوب‌آهن بود و این نشان می‌دهد که آبی‌ها کار سختی برای پیروزی در اراک دارند. با این حال، استقلالی‌ها با اینکه از لحاظ مدیریتی روزهای پرفراز و نشیبی را پشت‌سر گذاشته‌‌اند، ولی در 3 بازی گذشته‌شان برنده شده‌اند، آخرین آن برد 2-0 مقابل گل‌گهر بود و برای همین می‌خواهند این روند را حفظ کرده و در کورس بالای جدول باقی بمانند. اما با اعلام نصرالله عبداللهی سرپرست استقلال، شیخ دیاباته مهاجم مالیایی استقلال که تازه وارد تهران شده، قطعاً جایی در فهرست آبی‌پوشان مقابل آلومینیوم نخواهد داشت و داریوش شجاعیان هم با وجود حضور در تمرینات، به این دیدار نمی‌رسد. ضمن اینکه وریا غفوری هم در این بازی غایب است ولی سید احمد موسوی مشکلی برای همراهی آبی ها ندارد. با این حال، استقلال بازیکنان دیگری مانند مهدی قایدی دارد که روی او حساب ویژه‌ای باز کرده و در کنار او امیرارسلان مطهری و آرمان رمضانی هم هستند. یکی از اتفاق‌های پیرامون این دیدار، اعتراض باشگاه استقلال به انتخاب سیدمهدی سیدعلی داور بازی بود که آبی‌ها خواهان تغییر او شدند. داوری که در بازی جنجالی فصل گذشته با فولاد، فرهاد مجیدی و 2 بازیکن دیگر استقلال را اخراج کرد و برای همین استقلالی‌ها ذهنیت خوبی نسبت به او ندارند اما به هر حال او قضاوت این مسابقه را برعهده خواهد داشت. استقلال در بازی رفت که اولین مسابقه‌اش در لیگ برتر با آلومینیوم بود، با مربیگری محمود فکری 2-0 این تیم را که رسول خطیبی هدایتش را برعهده داشت، شکست داد ولی شرایط مسابقه فردا کاملاً متفاوت است و باید دید مصاف دو ستاره محبوب سال‌های قبل استقلال چه نتیجه‌ای در بر خواهد داشت.
سپاهان در تعقیب پرسپولیس
در دیگر بازی ساعت 19:50 نساجی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر میزبان پیکان است. شاگردان ساکت الهامی چند هفته‌ای است که روی دور برد افتاده‌اند و 3 پیروزی متوالی داشته‌اند که آخرین آن با حساب 2-0 برابر ماشین‌سازی به دست آمد اما قائمشهری‌ها امیدوارند در بازی‌های باقیمانده هم نتایج مطلوبی بگیرند تا از منطقه خطر دور شوند. اما پیکان در 6 هفته اخیر بردی نداشته و 2باخت و 4 تساوی کسب کرده که آخرین آن تساوی 1-1 با نفت مسجدسلیمان بود. نتیجه این بازی برای خودروسازان هم از اهمیت زیادی برخوردار است و آنها امیدوارند مانند بازی رفت که 2-1 پیروز شدند، باز هم به برتری برسند. از ساعت 20:30 مس در ورزشگاه شهدای مس رفسنجان مقابل فولاد قرار می‌گیرد. شاگردان محمد ربیعی که در بازی قبل شان 1-0 به پرسپولیس باختند، با 4شکست پیاپی در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند و حالا میزبان شاگردان جواد نکونام هستند که برابر سپاهان به تساوی بدون گل رسیدند و امیدوارند در این مسابقه به برتری برسند تا شانس‌شان را برای کسب سهمیه آسیایی حفظ کنند. بازی رفت این 2 تیم صعنتی‌ برنده نداشت و 1-1 مساوی به اتمام رسید. نفت مسجدسلیمان از ساعت 20:50 در ورزشگاه شهید بهنام محمدی این شهر با صنعت نفت مسابقه می‌دهد تا شاهد دربی نفتی خوزستان باشیم. شاگردان فکری هفته گذشته در دقایق پایانی مقابل پیکان برد را با مساوی عوض کردند و دو امتیاز از دست دادند اما صنعت نفت بعد از 12 هفته توانست رنگ برد را ببیند و 1-0 سایپا را شکست دهد و شاگردان سید سیروس پورموسوی امیدوارند مثل بازی رفت که 2-0 پیروز شدند، باز هم برنده شوند و باید دید مسجدسلیمانی‌ها این اجازه را به آنها می‌دهند یا نه. سپاهان هم در آخرین بازی هفته از ساعت 21:15 در ورزشگاه نقش جهان برابر ماشین‌سازی قرار می‌گیرد. زردپوشان اصفهانی در بازی قبل 2 امتیاز را برابر فولاد از دست دادند تا صدر را به پرسپولیس بدهند و حالا شاگردان محرم نویدکیا می‌خواهند هرطور که شده در این بازی به برتری برسند. آنها باید با ماشینی بازی کنند که کاندیدای اصلی سقوط است و باید دید شاگردان علیرضا اکبرپور در این مسابقه چه می‌کنند. بازی رفت با نتیجه غیرمنتظره مساوی 3-3 به پایان رسید اما حالا سپاهان که با 42 گل زده بهترین خط حمله است، مقابل ماشین‌سازی که 38گل خورده وضعیف‌ترین خط دفاع را داراست، قرار می‌گیرد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7666/14/581046/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها