تکلیف 8 تیم پایانی مسابقات یورو مشخص شد

انگلیس برنده جدال سنتی با آلمان


گروه ورزشی/ مرحله یک هشتم نهایی مسابقات یورو 2020 سه‌شنبه شب با برگزاری 2 دیدار دیگر به پایان رسید تا تکلیف 8 تیم صعود کننده مشخص شود. در مهم‌ترین دیدار تیم‌های انگلیس و آلمان در ورزشگاه ومبلی لندن از ساعت 20:30 در نبردی سنتی به مصاف هم رفتند که این بازی را انگلیسی‌ها 2-0 به سود خود پایان دادند. گل‌های انگلیس را استرلینگ (75) و هری کین (86) به ثمر رساندند تا با این نتیجه آلمان هم به جمع تیم‌های نامدار حذف شده این مسابقات راه یابد. پس از پایان این دیدار هری مگوایر، بازیکن انگلیس به عنوان بهترین بازیکن میدان شناخته شد. او پس از برتری انگلیس اظهار داشت: «حضور هواداران و جو ورزشگاه بسیار به ما کمک کرد. انتظار چنین استقبالی را نداشتیم و این فوق العاده بود. اتحاد مهم‌ترین فاکتور تیم ما بود.» در آخرین بازی این مرحله از مسابقات یورو تیم‌های اوکراین و سوئد در ورزشگاه همپدن پارک گلاسکو از ساعت 23:30 به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه 1-1 در وقت‌های معمول به پایان رسید تا کار به وقت‌های اضافی کشیده شود. در وقت‌های اضافی و در ثانیه‌های پایانی وقت‌های اضافی نیمه دوم اوکراین گل دوم را به ثمر رساند تا شاگردان شوچنکو راهی دور بعد و حریف انگلیس شوند. گل‌های این دیدار توسط زینچنکو (27) و دوبیک (1+120) برای اوکراین و فورسبرگ (43) برای سوئد به ثمر رسید. در پایان این دیدار الکساندر زینچنکو، به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. او پاس گل دوم تیم اوکراین را به زیبایی ارسال کرد و نقش مهمی در پیروزی تاریخی تیمش مقابل سوئد داشت.
وداع با  سرمربی آلمان
پس از حذف آلمان یواخیم لو، سرمربی ژرمن‌ها پس از 198 بازی و 15 سال به کار خود به عنوان سرمربی تیم ملی آلمان خاتمه داد. او در مورد شکست و حذف تیمش اظهار داشت:‌«این نتیجه یک ناامیدی بزرگ برای همه ما است. همه ما امیدوار بودیم که به دستاوردی بالاتر از این برسیم. تیم کاملاً به خودش اطمینان داشت. در چنین بازی هایی، بسیار مهم است که از فرصت هایتان استفاده کنید. شما نمی‌توانید کسی را سرزنش کنید، متأسفم که آن شور و اشتیاقی که در آلمان به وجود آورده بودیم حالا از بین رفته است. سکوت مرگباری میان بازیکنان ما حاکم است؛ حذف شدن واقعاً احساس بدی دارد. تعدادی از این بازیکنان، اوج فوتبالشان در یورو 2024 خواهد بود. آنها در آنجا بی‌رحم تر، پخته تر و باتجربه ظاهر می‌شوند. پس از 15 سال حضور روی نیمکت آلمان و مسئولیت‌هایی که بر عهده داشتم، به استراحت نیاز دارم. روزی فرا می‌رسد که انرژی لازم برای انجام یک کار جدید را به دست خواهید آورد. در این لحظه هیچ برنامه مشخصی برای آینده ندارم.»
واکنش کروس و نویر به جدایی یوآخیم لو
تونی کروس، ملی پوش آلمان در خصوص جدایی لو اظهار داشت:‌«ما 15 سال باشکوه را با یوگی لو داشتیم و با او در سال 2014 قهرمان جهان شدیم. در فوتبال چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد، البته که می‌توانستیم بهتر عمل کنیم. من می‌خواهم با تیم ملی همراه باشم. جدا از شکست مقابل انگلیس، باخت مقابل هر تیمی سخت و دردناک است.» همچنین مانوئل نویر، سنگربان آلمان پس از این شکست اظهار داشت: «زمانی که یواخیم لو را دیدم بسیار غمگین شدم، او شخصیت بالایی دارد و همه ما مدیون او هستیم. شکست مقابل انگلیس برای ما باعث شرمساری بود.»
اولین برد انگلیس مقابل آلمان در ومبلی پس از 46 سال
پیروزی انگلیس مقابل آلمان با برخی نکات آماری همراه بود و انگلیس برای اولین بار در تاریخ حضور خود در مراحل حذفی یورو موفق به کسب برد در طول 90 دقیقه شد. همچنین انگلیس و آلمان تاکنون 13 بار در ومبلی به مصاف یکدیگر رفته‌اند. سه شیرها تا قبل از بازی سه‌شنبه شب، در 7 بازی اخیر خود مقابل آلمان در ومبلی موفق به کسب برد نشده بودند. (2 تساوی و 5 باخت) این طولانی ترین روند ناکامی انگلستان مقابل یک رقیب در ومبلی بود. انگلستان سه‌شنبه شب برای اولین بار از سال 1975 مقابل آلمان در ومبلی برنده شد.
برنامه بازی‌های یک چهارم نهایی
با پایان مرحله یک هشتم نهایی، تکلیف 8 تیم صعود کننده مشخص شد. دیدار تیم‌های سوئیس و اسپانیا روز جمعه ساعت 20:30 در سن پترزبورگ برگزار می‌شود که این بازی، اولین تقابل تاریخ دو تیم در یورو است. تیم‌های بلژیک و ایتالیا هم روز جمعه ساعت 23:30 در مونیخ به مصاف هم خواهند رفت که این بازی، پنجمین تقابل دو تیم در تاریخ یورو و جام جهانی است. در 4 مورد قبلی ایتالیا هرگز نباخته است. (3 برد و 1 تساوی) هر 4 بازی قبلی در مرحله گروهی بوده است. تیم‌های جمهوری چک و دانمارک هم روز شنبه ساعت 20:30 در حالی در باکو با هم مصاف خواهند کرد که دو تیم برای سومین بار در یورو به مصاف یکدیگر می‌روند. هر دو بازی قبلی با برد چک به پایان رسیده است. اوکراین و انگلیس هم ساعت 23:30 در رم با هم دیدار خواهند کرد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7666/14/581047/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها