اخبار



پایان جام جهانی تیراندازی با کسب 2 طلا و 2 برنز

رقابت‌های تیراندازی جام جهانی از 1 تا 12 تیرماه در کرواسی در حال برگزاری است و دیروز در ماده میکس تفنگ سه وضعیت تیم‌های ایران در جایگاه پانزدهم و هفدهم جهان ایستادند و به کار خود در این مسابقات پایان دادند. تیم ملی ایران پیش از این با کسب 2 مدال طلا توسط تیم تفنگ بادی زنان و جواد فروغی در تپانچه بادی و 2 مدال برنز توسط تیم میکس تپانچه و تیم تپانچه بادی به کار خود در این مسابقات پایان داد.

جریمه سنگین فدراسیون‌ها در صورت دوپینگ

وزارت ورزش و جوانان با ارسال نامه‌ای به فدراسیون‌های ورزشی جریمه‌های تخلفات دوپینگ را اعلام کرد. در این نامه آمده است که چنانچه فدراسیون‌ها نتوانند در حوزه تحت کنترل خود اجرا، حمایت، رعایت و تقویت مجموعه قوانین مبارزه با دوپینگ را اجرایی کند، اقدامات انضباطی علیه آنها انجام خواهد شد که این اقدامات عبارتند از: «محرومیت برخی یا همه اعضای فدراسیون ورزشی از شرکت در رویدادهای پیش رو، در صورت بروز چهار یا بیش از چهار مورد تخلف در یک دوره 12 ماهه، بروز یک یا بیش از یک مورد تخلف در رویدادهای بین‌المللی جریمه مالی تا سقف 10 هزار یورو، مبلغ 10 هزار یورو جریمه در ازای هر ورزشکار، در صورت عدم همکاری فدراسیون ملی در ارائه whereabouts، آدرس ورزشکاران منتخب برای تست‌های خارج از مسابقات، محرومیت و تعلیق 2 تا 4 ساله فدراسیون، درخواست از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک جهت سلب حمایت‌های مالی این نهادها به صورت جلوگیری از پرداخت بودجه به فدراسیون، درخواست جبران کلیه هزینه‌های حاصل از تخلف شامل هزینه‌های نمونه‌گیری، هزینه‌های آزمایشگاه، هزینه‌های دادرسی، سایر هزینه‌های مربوط به تخلف از قوانین مبارزه با دوپینگ.» در این ارتباط بر اساس مصوبه شورای مرکزی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ مورخ 26 اردیبهشت ماه 1400 از این پس ستاد مبارزه با دوپینگ بابت هر مورد تخلف ورزشکاران، فدراسیون ورزشی متولی ورزشکار را تا سقف 50 میلیون تومان جریمه می‌کند. فدراسیون ورزشی موظف به پرداخت مبلغ اعلام شده، می تواند آن را از ورزشکار متخلف دریافت کند.

تأکید استقلال برای میزبانی از الهلال درتهران یا دبی

احمد مددی، مدیرعامل باشگاه استقلال با ارسال نامه‌ای به منصور قنبرزاده سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال مواضع این باشگاه برای میزبانی در دیدار با الهلال عربستان را اعلام کرد. در این نامه آمده با توجه به نقض مصوبه هیأت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری دیدارهای نمایندگان ایران و عربستان در زمین بی طرف در مرحله گروهی که منتج به حضور استقلال در کشور عربستان شد، این باشگاه همچنان تهران و ورزشگاه آزادی را اولویت اول و اصلی خود برای میزبانی از حریف عربستانی می‌داند و بر احقاق این حقوق باشگاه بزرگ استقلال اصرار و تأکید دارد و در صورت عدم موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا، ورزشگاه خانگی الوصل امارات در دبی را به عنوان میزبان در نظر دارد و از فدراسیون فوتبال و کمیته بین‌الملل این فدراسیون درخواست نموده تا جهت اخذ مجوز از فدراسیون فوتبال این کشور بر اساس مقررات اقدامات لازم را انجام دهند.

نظر یحیی در مورد ادامه همکاری باقری با تیم ملی

پس از قطعی شدن ادامه حضور دراگان اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال کشورمان برای رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 قطر، تکلیف ادامه حضور کریم باقری، مربی پرسپولیس در این تیم نامشخص است. البته  فدراسیون فوتبال تاکنون درخواست جدیدی به باشگاه پرسپولیس برای ادامه حضور باقری در تیم ملی نداده است و از طرفی ظاهراً با توجه به درخواست یحیی گل‌محمدی، باشگاه پرسپولیس درصورت دریافت پیشنهاد ادامه همکاری باقری با تیم ملی به شرطی با این موضوع موافقت می‌کند که وی مانند قبل تنها در زمان برگزاری اردوها و بازی‌ها در کنار  این تیم باشد.  نکته قابل توجه این است که دراگان اسکوچیچ در مرحله مقدماتی مسابقات با کادر فنی خود تعامل خوبی داشته و طبیعتاً برای مرحله نهایی نیز روی همکاری با آنها تأکید دارد.

 رسول‌پناه از پرسپولیس شکایت کرد

مهدی رسول‌پناه سرپرست پیشین باشگاه پرسپولیس در حالی دوشنبه به فدراسیون فوتبال رفت که مشخص شد او از باشگاه پرسپولیس شکایت کرده است. رسول‌پناه مبلغی حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان بابت پرداخت مطالبات برانکو هزینه کرده بود و حالا این مبلغ را از پرسپولیس طلبکار است و به همین دلیل با شکایت به فدراسیون، خواستار دریافت این مبلغ شده است. او در ماه‌های گذشته جلساتی با مسئولان این باشگاه برای دریافت مطالباتش برگزار کرده بود و طبق توافق قرار بود هر زمان شرایط باشگاه از لحاظ مالی مناسب بود پول وی پرداخت شود اما رسول‌پناه حالا برای دریافت طلبش شکایت کرده است. حسین عبداللهی عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، درباره این شکایت به فارس گفت: «از این موضوع بی‌اطلاع هستم و حتی اگر وی چنین شکایتی هم انجام داده باشد، رسیدگی به موضوع در صلاحیت کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال است نه انضباطی. اگر کمیته وضعیت حکمی بدهد و محکوم‌علیه آن را اجرا نکند، اجرای آن به کمیته انضباطی ارجاع داده می‌شود و مطابق ماده 89 آیین‌نامه انضباطی عمل خواهد شد.»

قضاوت داوران ایرانی در جام جهانی فوتسال

جام جهانی فوتسال به میزبانی لیتوانی درحالی از 21 شهریورماه آغاز می‌شود که ابراهیم مهرابی افشار و گلاره ناظمی برای قضاوت در این رقابت‌ها دعوت شده‌اند. تیم ملی فوتسال ایران هم در رقابت‌های جام جهانی فوتسال حضور دارد و با تیم‌های آرژانتین، صربستان و امریکا همگروه است.

کنعانی‌زادگان اولین خرید تابستانی الاهلی

نشریه «العرب» قطر دیروز درخصوص توافق حسین کنعانی‌زادگان مدافع پرسپولیس به الاهلی اعلام کرد که این بازیکن ایرانی اولین خرید تابستانی الاهلی به شمار می‌آید. این رسانه قطری نوشت: «باشگاه الاهلی نقل و انتقالات تابستانی خود را با جذب حسین کنعانی‌زادگان، مدافع ملی‌پوش ایرانی و عضو باشگاه پرسپولیس آغاز کرده است.» الاهلی قرار است اردوی تدارکاتی پیش از فصل خود را در کشور ترکیه برپا کند.

 سقوط شاگردان آلکنو در رنکینگ فدراسیون جهانی

رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال 2021 با قهرمانی برزیل و نایب قهرمانی لهستان خاتمه پیدا کرد. در این دوره از مسابقات فرانسه در جایگاه سوم ایستاد و اسلوونی هم چهارم شد. شاگردان ولادیمیر آلکنو امسال نتوانستند عنوانی بهتر از دوازدهمی را کسب کند. تیم ملی کشورمان در این دوره 5 پیروزی و 10 شکست در کارنامه خود ثبت کرد. در پایان مسابقات لیگ ملت‌ها رنکینگ فدراسیون جهانی اعلام شد و به این ترتیب تیم‌های برزیل، لهستان و روسیه به ترتیب در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند. تیم ملی والیبال کشورمان که پیش از لیگ ملت‌ها در رده هشتم قرار داشت، در رده‌بندی جدید FIVB عنوان دوازدهم را به دست آورده است و پایین‌تر از ژاپن ایستاد. به این ترتیب ایران پس از ژاپن تیم دوم آسیا شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7666/14/581050/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها