اخبار


جهانگیری با رئیس قوه قضائیه دیدار کرد

معاون اول رئیس جمهوری با حضور در دفتر رئیس قوه قضائیه، با محسنی اژه‌ای دیدار کرد. به گزارش میزان، اسحاق جهانگیری در این دیدار با تبریک انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از سوی مقام معظم رهبری و سوابق مدیریتی او در این قوه، برای رئیس جدید دستگاه قضا در این مسئولیت مهم آرزوی موفقیت کرد.
جهانگیری با اعلام آمادگی دولت دوازدهم برای همکاری با قوه قضائیه در روز‌های پایانی دولت، تأکید کرد: همه ارکان دولت خود را ملزم به همکاری برای پیشبرد مأموریت‌های خطیر دستگاه قضا در جهت حل مشکلات مردم می‌دانند.
رئیس قوه قضائیه نیز در این دیدار با تشکر از اظهار محبت رئیس جمهوری و معاون اول وی و تأکیدشان بر همکاری دولت دوازدهم با دستگاه قضا، خاطرنشان کرد: همکاری و هم‌افزایی قوای سه‌گانه موجب کاهش مشکلات مردم در شرایط کنونی کشور خواهد شد. حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: دستگاه قضا در ادامه مسیر تحول برای گره‌گشایی از کار مردم و تعالی نظام قضایی نیازمند همراهی همه بخش‌ها و استفاده از تجارب ارزنده مدیران و نخبگان است.

خطیب‌زاده: ایران و کشورهای 1+4 به پایان مذاکرات وین نزدیک شده‌اند

سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد که ایران و کشورهای 1+4 به پایان مذاکرات وین نزدیک شده‌اند. سعید خطیب‌زاده در پاسخ به پرسش رسانه‌ها با اعلام نزدیک بودن پایان مذاکرات، گفت که کماکان برخی موضوعات حل ‌نشده باقی است، ولی آنچه اهمیت دارد، این است که وزن موضوعات حل‌ شده خیلی بیشتر از مسائل حل‌ نشده است. به گزارش «ایران»، سخنگوی وزارت خارجه افزود: در وین، همه هیأت‌ها اذعان دارند که پیشرفت‌های نسبتاً خوبی صورت گرفته و همگی بر جدیت خود برای ادامه مسیر و دستیابی به یک توافق برای احیای برجام تفاهم دارند، اما در همین راستا قبول دارند که برخی مسائل کلیدی باید از سوی مراجع تصمیم‌گیری در کشورها بررسی‌ شود. آنچه در کشورمان مورد اجماع همه می‌باشد، این موضوع است که اولاً تحریم‌های امریکا باید به صورت مؤثر برداشته شود و ثانیاً مطالبات فرابرجامی ارتباطی به این توافق ندارد. مکرراً اعلام شده به محض اجرای کامل توافق هسته‌ای و راستی‌آزمایی آن، جمهوری اسلامی ایران نیز اجرای کامل تعهدات خود را از سر خواهد گرفت. خطیب‌زاده اضافه کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت مذاکرات در وین، از این منظر خوب بوده که هم متون بسیار زیادی آماده شده و هم بخش هایی که تکمیل نشده است، دارای وضعیت مشخص شده‌ای است که اختلافات را به طور مشخص نشان می‌دهد و این موضوع به تصمیم‌گیران کمک می‌کند تا متوجه شوند در چه مرحله‌ای از تصمیم‌گیری قراردارند.
وی تأکید کرد: مواضع ما از ابتدای مذاکرات هیچ‌گونه تغییری نکرده است و خواهان رفع تحریم‌ها و همین‌طور راستی‌آزمایی آنها و سپس ازسرگیری اجرای تعهدات از سوی کشورمان هستیم. از سوی دیگر امریکا به عنوان ناقض برجام می‌بایست تضمین‌های لازم را بدهد. ما در مذاکرات وین، چارچوب منافع ملی، صرفاً اهداف مشخص شده از سوی مسئولان عالیه نظام را دنبال می‌کنیم.

 تحول مهمی از سوی بانک‌های کره جنوبی رخ نداده است
سخنگوی وزارت خارجه درباره اخبار منتشر شده مبنی بر توافق کره‌ جنوبی و امریکا برای همکاری درباره دارایی‌های مسدود شده ایران نیز گفت: کره جنوبی در پی تغییر دولت در امریکا، نسبت به حل مشکلات موجود در روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران و بویژه رفع محدودیت‌ها از منابع مالی ایران نزد بانک‌های این کشور ابراز علاقه کرده و در این میان شاهد برخی ابتکارات از سوی این کشور بوده‌ایم. در همه این تحرکات و مراودات، کره جنوبی با طرح وعده‌هایی اعلام آمادگی کرده است که برای حل این مشکلات گام‌هایی عملی بردارد. اما به رغم مذاکرات و گفت‌وگوهای انجام شده بین مقامات جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی، از جمله در جریان سفر نخست وزیر این کشور به تهران، عملأ تاکنون تحول مهمی در جهت حل مشکلات بین دو کشور و خاصه رفع محدودیت از منابع ارزی ایران نزد بانک‌های کره‌ای صورت نگرفته است. وی ادامه داد: هراز گاهی اخباری مبنی بر پیگیری‌های طرف کره‌ای درخصوص امکان بهره‌برداری و یا انتقال بخشی از منابع مالی کشورمان در بانک‌های این کشور منتشر می‌شود، ولی متأسفانه در عمل ما شاهد اقدامی عملی، حتی برای انتقال بخشی از منابع مالی به کانال سوئیس برای خرید کالاهای بشردوستانه و یا تسهیل خرید این گونه اقلام از داخل کره یا کشور ثالث نبوده‌ایم.

هشدار امنیتی درخصوص حملات سایبری اخیر

با توجه به حملات سایبری اخیر به برخی از سازمان‌ها و بررسی‌های صورت گرفته، بیش از ۲۰ فایل بدافزاری برای پلتفرم‌های متفاوت ویندوز، ESX و سفت‌افزار کشف و نمونه‌برداری شده است.
به گزارش انتخاب، پس از اختلال در دو سایت متعلق به وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن و پس از آنکه محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره حملات باج‌افزاری با سوءاستفاده از درگاه مدیریتی iLo سرورهای HP هشدار داد، تحرکات جدیدی توسط مهاجمان سایبری برای طراحی حملات سایبری با استفاده از این نقیصه، رصد و گزارش شده است. در این راستا مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای) پیکربندی نادرست، عدم به‌روزرسانی بموقع و عدم اعمال سیاست‌های صحیح امنیتی را از دلایل اصلی ضعف در شبکه‌های کشور اعلام کرد. این مرکز به کاربران توصیه کرد اگر دسترسی به سرویس از طریق اینترنت ضروری نیست، دسترسی به آن را محدود به شبکه داخلی خود کنند و با به‌روزرسانی محصولات خود مطمئن شوند که تحت آسیب‌پذیری قرار ندارند.
مرکز ماهر همچنین دستورالعمل‌هایی را برای جلوگیری از وقوع حملات سایبری اعلام کرده است. بر این اساس کنترل دسترسی به پیکربندی سرویس‌های سرور HP و بازبینی دوره‌ای سطح دسترسی‌های سطح ادمین اکتیودایرکتوری و مرور لاگ‌های دسترسی به ILO سرورها می‌تواند نقش بسزایی در تشخیص و جلوگیری از حملات اخیر داشته باشد.
بر اساس این دستورالعمل برای انجام ایمن‌سازی، لازم است تمامی دسترسی‌های سطح ادمین به اکتیودایرکتوری مورد بازبینی قرار گرفته و تا جای ممکن پسوردهای قبلی اکانت‌های ادمین بسرعت تغییر کند. همچنین نسبت به قرارگیری اسکریپت لاگین و استارتاپ حساس بوده و این موارد بررسی شود. تمامی دسترسی‌های سطح روت به سرورهای ESX، Xen، انواع Linux و انواع ویندوز سرورهای نصب‌شده روی سرورهای فیزیکی مورد بازبینی قرار گرفته و تا جای ممکن، رمز اکانت‌های روت/ ادمین بازنشانی شود. لازم است سرویس SSH را در سرورهای ESX غیرفعال کنید، دسترسی پورت‌های ILO در سرورهای HP از شبکه کاملاً قطع شود.
این مرکز همچنین توصیه کرد: دسترسی از راه دور به شبکه در ساعات غیرکاری تا جای ممکن محدود شود و از VPN (مبتنی بر کلید خصوصی نرم‌افزاری یا توکن) به جای اتصال مستقیم به سرورها استفاده شود، سامانه‌های ثبت وقایع شبکه مورد بازبینی قرار گرفته و تمامی رخدادهای امنیتی و پیکره‌بندی سیستم‌ها را شامل شود. نسبت به تلاش برای دسترسی به پورت‌های ILO یا SSH به سرورها و دسترسی‌های ریموت خارج سازمان حساس بوده و موارد هشدار را با اولویت پیگیری کنید. تهیه پشتیبان منظم از داده‌ها روی رسانه‌های آفلاین و اطمینان از صحت پشتیبان‌ها هم از دیگر راهکارهای امنیتی است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7676/2/582013/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها