مربی‌ای نیستم که کسی به من فشاری وارد کند

آلکنو: به معجزه اعتقاد ندارم


نشست خبری ولادیمیر آلکنو، سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان دیروز با حضور اصحاب رسانه در سالن ایرانیان مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد. آلکنو در ابتدای این نشست اظهار داشت: «اگر یادتان باشد گفته بودم امیدوارم لیگ ملت‌ها به بسیاری از سؤالات من‌ پاسخ دهد و این اتفاق افتاد.‌ آزمون سختی برای تیمم بود. جواب سؤالاتم را در این رقابت‌ها گرفتم. به معجزه اعتقاد ندارم و تنها با تلاش می‌توان به اهداف رسید. قبل از مسابقات قرار شد بازیکنان را تحت فشار پر استرس قرار دهم تا ببینم عملکرد آنها چگونه است. از روز اول کارم با تیم ملی تمام تصمیمات را خودم به تنهایی گرفتم. در مورد مسائلی که شک داشتم با دو همکارم مشورت می‌کردم و نه رئیس فدراسیون و نه هیچکس دیگر به من فشاری وارد نکرد. من مربی‌ای نیستم که کسی به من فشاری وارد کند.»
او در خصوص انتقادهای فرهاد قائمی به او گفت: «نمی خواستم در این خصوص صحبت کنم اما چون بقیه زیاد صحبت می‌کنند می‌خواهم روشنگری کنم. من بزرگتر از قائمی هستم. وی در مورد گذشته و عناوین صحبت کرده و باید بگویم یک صدم عناوینی که من کسب کرده‌ام را به دست نیاورده است. من رودررو با او صحبت کردم اما او در یک خبرگزاری جوابم را داد. موضوع قائمی پس از لیگ ملت‌ها منتفی شد اما بعد از لیگ ملت‌ها به روسیه رفتم و دو روز قبل از آمدن به ایران در روزنامه‌های روسی خواندم که قائمی به تیم ملی دعوت شده است. چند ساعت بعد مترجمم با من تماس گرفت و از طرف خوش‌خبر نظرم را جویا شد. من هم جواب دادم که اگر آماده باشد شرایط او را بررسی خواهم کرد و مشکلی ندارم. تمام تصمیمات را من به تنهایی می‌گیریم.»
آلکنو در خصوص رقابت‌های المپیک گفت:«اگر ما به‌صورت کلی به گروهمان نگاه کنیم غیر از لهستان و ایتالیا که برتری نسبی از ما دارند می‌توان با سایر تیم‌ها بازی کرد و عملکرد امیدوارکننده‌ای داشت. تاکتیک من این است که گام به گام پیش بروم و بازی به بازی فکر کنم. بازی هوایی که در لیگ ملت‌ها انجام شد آنالیز شده است و در این مدت روی اشتباهاتمان کار کرده‌ایم. امیدوارم نتایجش را در المپیک ببینیم. در ورزش هیچ ضمانتی وجود ندارد.»
سرمربی تیم ملی والیبال صحبت‌های خود را در خصوص عملکرد تیم ملی در المپیک این گونه ادامه داد: «چه کسی می‌توانست قهرمانی تیم ملی فوتبال ایتالیا را تضمین کند؟ قبل از پنالتی‌ها کسی می‌دانست ایتالیا قهرمان می‌شود؟ آرزوی همه است که تیم ملی موفق باشد. در اینکه هر کدام یک آرزو داریم شکی نیست و نباید کسی را محکوم کنیم اما اینکه بگوییم قطعاً روی سکو می‌رویم کمی زود است. برای این قضاوت باید به سطح کلی لیگ داخلی ایران نگاه کنیم و آن را با لیگ تیم‌های دیگر مقایسه کنیم. در لیگ داخلی ایران اکثر بازیکنان سرویس‌های موجی می‌زنند. موضوع دیگر هم دریافت است و آنها هیچ وقت مقابل سرویس‌های سنگین قرار نمی‌گیرند.»
او اظهار داشت: «ما مدتی با روسیه برابر پیش می‌رفتیم اما سرویس‌های پانکوف کارمان را سخت کرد. برای صحبت در مورد سکو باید تغییراتی در لیگ داخلی ایجاد شود. در حال حاضر با سرویس‌ها و دریافت‌های متوسط نمی‌توان در بین تیم‌های برتر جهان قرار گرفت. درحال حاضر این موضوع مشکل اصلی والیبال ایران است.» آلکنو در خصوص خداحافظی پوریا فیاضی از تیم ملی گفت: «شما من را تکه تکه کردید. متأسفم که او در تیم ما نیست. از وی ممنونم که در کنار ما بود. رفتار و منش و تلاش بی‌وقفه‌اش در تمرینات مثال زدنی بود و چنین بازیکنانی در دنیا نادر هستند. با قلبی دردناک می‌گویم متأسفم که وی در تیم ملی نیست. نفع تیم بالاتر از رابطه شخصی است. او به یک ماه زمان بیشتر نیاز داشت. وی تمام تلاشش را کرد و متأسفانه او به فرم ایده‌آل نرسید. قبل از خداحافظی چند بار با وی صحبت کردیم اما مجبور شدم این تصمیم را بگیرم. به جوان‌های تیم گفتم که او یک مثال بارز است و او من را یاد تتیوخین (بازیکن پرافتخار تیم ملی روسیه) می‌اندازد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7676/14/582072/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها