هنرمندان در فضای مجازی




شب گذشته با پیروزی تیم ایتالیا بر انگلیس، هنرمندان زیادی با خوشحالی این پیروزی را تبریک گفتند و پرچم ایتالیا را در صفحه خود قرار دادند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد که هنرمندان عرصه موسیقی هرچه در عرصه واقعی به دلیل شرایط کرونا ترجیح داده‌اند که کار نکنند اما در فضای مجازی حسابی فعال هستند و خبرهایی از فعالیت‌های خود می‌دهند.

چهره‌ها
کیهان کلهر در  صفحه خود دو خبر بدون شرح آورده است. اولین خبر مربوط به کنسرت این آهنگساز و نوازنده کمانچه با همراهی بهنام سامانی، نوازنده سازهای کوبه‌ای است که در چهاردهم جولای (23 تیر)‌ در ساعت 18 برگزار می‌شود. این کنسرت در fondazione ciorgio cini ونیز ایتالیا برگزار می‌شود. همچنین او از کنسرت آنلاین خود و اردال ارزنجان،  نوازنده باغلاما و موسیقیدان اهل کشور ترکیه خبر داده است: «اطلاعات تکمیلی بزودی اعلام خواهد شد.»
در صفحه رسمی جواد مجابی، شاعر، داستان‌نویس، طنزپرداز، منتقد ادبی، روزنامه‌نگار و نقاش معاصر خبر جالبی منتشر شده که دوشنبه و پنجشنبه هر هفته، جواد مجابی یکی از آثارش را برای شما می‌خواند. روز گذشته او قسمتی از کتاب «روزگار هنرمند ما» را با همکاری مرتضی بمانی برای مخاطبان خواند:
«به گمان من، موسیقی الفبای ذهن های عالی است، غزل ها و قصاید شاعران بزرگ ما از رودکی تا سعدی پر است از توصیف طبیعتی آذین یافته با رامش و آرامش بهار و شادخواری و خنیا. در این میان مولوی بی سماع و مطرب شبی به روز نمی‌آورده و روزگار خونریز عصرش را جز با گذران زمزمه ساز به وقتی خوش، تحمل نمی‌توانسته است.»
لیلی گلستان مترجم هم در صفحه نشر نیماژ از کتاب «اول شخص مفرد» نوشته موراکامی با ترجمه شیوا مقانلو نوشته است: «شیوا جان، این کار موراکامی را خیلی دوست داشتم، بخصوص با این ترجمه شسته رفته شما، داستان‌ها یکی از یکی جذاب‌تر بود.»
علی قمصری هم در کنار آرامگاه استاد پرویز مشکاتیان به نواختن تار پرداخته است و در ادامه پروژه‌های تار ایرانی به تربت جام رفته است. او در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: «تربت جام شهر دوتار است. زندگی در تربت جام با دوتار هویت پیدا می‌کند.»
علی دهباشی هم در صفحه اینستاگرام خود خبر داده که به مناسبت انتشار مجموعه سه جلدی «دانشنامه مازندران» از سوی نشر چشمه که حاصل پژوهش و تحقیق نزدیک به یکصد نویسنده و محقق است، مجله بخارا با همکاری کتابفروشی فرهنگان قریب یکصد و نود و دومین جلسه دیدار و گفت‌وگو را با هیأتی از اعضای این دانشنامه برگزار می‌کند. این نشست از ساعت 30/9 صبح پنجشنبه بیست و چهارم تیر ۱۴۰۰ در محل کتابفروشی فرهنگان انجام می‌شود. نظر به لزوم رعایت قوانین بهداشتی کرونا، این جلسه فقط با حضور سردبیر بخارا و اعضای دانشنامه: بیژن هنری‌کار، علی شافی، غلامرضا خدا‌بنده‌لو، داریوش نیک‌خو و مدیریت فرهنگان اجرا می‌شود و از نخستین دقایق شروع به صورت زنده (منظور همان لایو است!) پخش می‌شود.

 
جوابی برای حاشیه
چندی پیش خبری از اقامت محمد معتمدی در خارج از ایران منتشر شد. او با انتشار دو ویدیو در صفحه شخصی اینستاگرام خود، به این موضوع جواب داد. ویدیوی اول او با ذکر تاریخ 20 تیرماه 1400 در باغ فردوس تهران که نزدیک خانه او هم هست نشان داد که همچنان در ایران است. او در این پست نوشت: «سلام به روی ماه همگی. مراقب سلامتی‌تون باشید.» و بهانه انتشار پست بعدی تدریس هنرمند تار امیر احدی در آموزشگاه شخصی‌اش بود: «با آرزوی موفقیت برای ایشان و هنرجویان خوب‌شان.» که این پست هم تأکیدی برای حضور او در ایران بود.

 
اخبار:
مجید مظفری عکسی از خودش در فیلم «کوچه ژاپنی‌ها» منتشر کرد. فیلمی  با کارگردانی امیرحسین ثقفی و تهیه‌کنندگی علی اکبر ثقفی.

عزت‌الله مهرآوران بازیگر تئاتر و سینما با انتشار عکسی از رضا یزدانی، از بازی خود در سریال «زن زندگی و مرد زندگی» خبر داد: «من و رضا یزدانی بازیگری کارآموخته و پربار از تجربه بازیگری. تئاتر در کارنامه‌اش درخشان و به‌یاد ماندنی است. بسیار ‌متعهد به کارش و آراسته به جلوات انسانی و فرهیخته و انساندوست است. با رضا در سریال «زن زندگی و مرد زنگی» به کارگردانی مسعود شاه‌محمدی همکاری دارم... از این بابت کلی شادمانم.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7676/16/582086/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها