چرند و پرند، نشریه طنز صبحگاهی در رادیو


علیرضا جاویدنیا
گوینده رادیو و تلویزیون
«چرند و پرند» مجموعه طنز جدیدی است که هر هفته شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۸ صبح از رادیو نمایش روی موج اف‌ام، ردیف ۱۰۷.۵ مگاهرتز پخش می‌شود. این برنامه ترکیب قشنگی است که قطعات طنز انتقادی را در قالب چرند و پرند تقدیم مردم می‌کند.
این مجموعه طنز نمایشی صبحگاهی با برداشتی آزاد از «چرند و پرند» زنده یاد علی اکبر دهخدا طراحی و تنظیم شده است. باید بگویم که طرح اولیه این کار با این نیت شکل گرفت که بتوان شخصیت‌های کتاب «چرند و پرند» دهخدا را در نمایش رادیویی زنده کنیم و در عین حال برداشتی آزاد و به روز از آن داشته باشیم.
شخصیت‌های این مجموعه نمایشی تلفیقی از شخصیت‌های سنتی و قدیمی است که با خبرها و اتفاقات روز در یک نشریه طنز صبحگاهی به اسم «چرند و پرند» شروع به کار می‌کنند. در این نمایش سعی شده خبرهای داغ روز با نگاهی نقادانه و طنازانه ارائه شود، به‌گونه‌ای که از هزل و هجو فاصله گرفته و با طنز فاخر آنچه که متناسب با شرایط مردم جامعه است، تقدیم شنوندگان کنیم.این برنامه تولید گروه برنامه‌های مستند و ترکیبی نمایشی رادیو نمایش به تهیه کنندگی انسیه سمیع‌پور و کارگردانی امیر زنده دلان تولید می‌شود. نویسندگی این مجموعه را سوگند ایرانمنش، امیر زنده دلان، ریحانه یزدان دوست، فائزه مصطفی لو و معصومه نورزاد بر عهده دارند.
همچنین این مجموعه با آهنگسازی سیاوش قمصری، صدابرداری حیدر صفدری و علی حاجی نوروزی و با بازی بنده و همکارانم همچون سیما خوش چشم، رامین‌پور ایمان، مینو جبارزاده، نازنین مهیمنی، نورالدین جوادیان، میرطاهر مظلومی، شیرین سپهراد، امیر زنده دلان، محمد آقا محمدی، معصومه نورزاد و علی نوبخت تولید می‌شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7676/16/582088/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها