مصطفی حسین‌خانی، آزادکار المپیکی وزن 74 کیلوگرم در گفت‌و‌گو با «ایران»:

باید بار کسب مدال طلا را از دوش یزدانـــــــی برداریم




محمد محمدی سدهی
خبرنگار‌
المپیک توکیو میدان پراهمیت دیگری برای کشتی ایران خواهد بود؛ ورزشی که نتایج آن همواره در المپیک و بازی‌های آسیایی در جایگاه نهایی کاروان ایران تأثیرگذار بوده و به زعم برخی جورکش رشته‌هایی است که دست‌شان به مدال نمی‌رسد. این بار هم کاروان ایران نگاه ویژه‌ای به کشتی گیران بخصوص آزادکاران دارد؛ جایی که کشتی گیران با تجربه و پرامیدی حضور دارند. تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با ترکیب کامل (6 کشتی گیر) در توکیو حاضر است و ملی پوشان کشورمان این شانس را دارند که با عملکرد خوب‌شان با پرچم کشورمان دور افتخار بزنند. قطعاً نگاه مردم هم به کشتی آزاد همانند دوره‌های گذشته، ویژه خواهد بود و این موضوع بار کشتی آزاد را سنگین خواهد کرد.
مصطفی حسین‌خانی، آزادکار المپیکی و باتجربه کشورمان به خبرنگار «ایران» گفت:«پیش از اعزام به توکیو اردوهای خوبی را پشت سر گذاشتیم و حالا کاملاً آماده حضور در المپیک هستیم. شرایط آماده‌سازی‌مان خوب بود و کادر فنی برنامه‌های خوبی برای تیم ملی در نظر گرفت و ان‌شاءالله ماحصل این زحمات به کسب مدال در المپیک ختم شود. از نزدیک می‌بینم که بچه‌ها از جان و دل مایه می‌گذارند و همه تلاش‌شان را می‌کنند که باعث خوشحالی مردم شوند.»
او صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «فشار و شدت تمرینات در اردوهای پایانی بسیار بالا بود تا حدی که بچه‌ها شب نمی‌توانستند بخوابند، البته این موضوع طبیعی بود و باید خودمان را به‌ شرایط ایده‌آل می‌رساندیم. امیدوارم مزد زحمات‌مان را در المپیک بگیریم و تیم ملی کشتی آزاد 6 مدال برای کاروان ایران کسب کند. هم من و هم سایر بچه‌ها از نظر بدنی شرایط مطلوبی داریم و تنها باید از نظر روحی آماده حضور در المپیک شویم. از خودم راضی هستم، چرا که در یک سال گذشته ، سیر صعودی را در خودم دیدم و توانستم خودم را به رقبای تراز اول برسانم. این موضوع امیدوارم کرد برای این که بتوانم در توکیو مدال بگیرم.» این ملی پوش کشتی آزاد بیان داشت: «ضمن اینکه واقعاً شرایط المپیک ویژه است ، همه با آمادگی کامل شرکت می‌کنند. آمادگی بدنی و روحی باید در کنار هم باشد و نمی‌توان گفت که یک ورزشکار آن هم در مسابقات بزرگی همچون المپیک فقط باید از نظر بدنی آماده باشد، این دو مکمل همدیگر هستند. در کل خوشحالم و خدا را شکر می‌کنم که در این مدت زحمات زیادی کشیدم و به لطف خدا و دعای مردم صاحب دوبنده تیم ملی شدم. امیدوارم در المپیک هم جواب زحمات خودم، مربیانم و خانواده‌ام و همه کسانی را که برایم از بچگی زحمت کشیدند،  بگیرم.»
حسین‌خانی در خصوص حمایت‌ها از کشتی برای حضور در المپیک این‌گونه صحبت کرد: «فدراسیون با همه کمبودهایی که بوده همه امکانات را فراهم کرد و کارش را انجام داد. موضوع عدم حمایت‌ از کشتی موضوعی تکراری است و این حرف‌ها دیگر لوث شده. از نظر من قشنگ نیست که قهرمانان کشتی در خصوص این موضوع صحبت کنند. کشتی همیشه بزرگی کرده و قطعاً این بار هم در مسابقات المپیک خودش را نشان خواهد داد. مردم شرایط را درک می‌کنند و از همه چیز باخبرند.»
این آزادکار وزن 74 کیلوگرم کشورمان اظهار داشت: «74 کیلوگرم وزن سنگینی است و همه کشتی گیران این وزن شانس کسب مدال دارند به این دلیل کار بسیار سختی در توکیو خواهم داشت.  کشتی را با حرف نمی‌توان به جایی رساند. باید ببینیم که در روز مسابقه چه اتفاقی می‌افتد و شرایط چگونه پیش می‌رود اما هر کسی مدال می‌خواهد باید بجنگد و جای اشتباه ندارد. اولین اشتباه شما می‌تواند آخرین اشتباه باشد. قطعاً هدف من کسب خوشرنگ‌ترین مدال در این مسابقات است.» او در خصوص این موضوع که همه از حسن یزدانی انتظار کسب مدال و آن هم مدال طلای المپیک  دارند، این گونه صحبت کرد: «این موضوع به هیچ وجه خوب نیست چرا که باعث می‌شود یزدانی بار سنگینی به دوش بکشد. این موضوع دست خودمان است و هم جامعه کشتی و هم مطبوعات باید کمک کنند. باید بار کسب مدال را از دوش یزدانی برداریم. این موضوع می‌تواند باعث شود یزدانی نتواند کار خود را بدرستی انجام دهد. یزدانی نابغه کشتی است و باید به او روحیه دهیم تا بتواند با شرایط روحی خوب در توکیو حاضر شود.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7683/9/582720/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها