مجتبی عابدینی، کاپیتان تیم ملی شمشیربازی در گفت‌و‌گو با «ایران»:

مردم ما را فراموش نکنند، دعایمان کنند




امیر مهدی محمدی سدهی / شمشیربازی یکی از رشته‌هایی است که در المپیک 2016 ریو تا پای سکوی کسب مدال رفت اما از کسب این مهم ناکام ماند. مجتبی عابدینی، شمشیرباز نامدار کشورمان است که مدال نقره جام جهانی ایتالیا ۲۰۱۷ از جمله عناوین ارزشمند این شمشیرباز باتجربه کشورمان است. او در دیدار رده‌بندی اسلحه سابر مسابقات شمشیربازی بازی‌های المپیک ریو با شکست برابر نماینده کره‌جنوبی از کسب مدال برنز ناکام ماند و حالا با تجربه‌ای بیشتر در توکیو به مصاف رقبای خود می‌رود.
عابدینی در خصوص شرایط تیم ملی به خبرنگار «ایران» گفت: «همه بچه‌ها آماده هستند و ما اردوهای خوبی را پشت سر گذاشتیم. شمشیربازی به‌دلیل شیوع کرونا حدود 6 الی 7 ماه تعطیل بود اما خوشبختانه با تلاش‌های فدراسیون ما 20 اردوی خوب را پیش از حضور در توکیو پشت سر گذاشتیم و این اردوهای خوب باعث شد تا به شرایط خوب‌مان بازگردیم. آنچه را که باید انجام می‌دادیم، انجام دادیم و شرایط‌مان خیلی خوب است.» او در پاسخ به این سؤال که شرایط آماده‌سازی تیم ملی نسبت به دوره گذشته المپیک چگونه است؟ اظهار داشت: «شرایط آماده‌سازی تیم ملی نسبت به دوره گذشته بهتر نبوده و کرونا باعث شد تا مسابقات برگزار نشود. این ویروس اردوهای ما را کنسل کرد و سالن‌ها برای تمرین باز نبودند و ما چندین بار برای تمرین کردن به در بسته خوردیم. المپیک توکیو برای من خیلی مهم است و حتی خداوند دو شانس برای من گذاشته که هم در تیمی و هم انفرادی بتوانم برای گرفتن مدال تلاش کنم.»
کاپیتان تیم ملی شمشیربازی ایران صحبت‌های خود را اینگونه ادامه داد: «حدود یکهزار مدال بین 11 هزار و 800 ورزشکار توزیع می‌شود و نمی‌توان گفت که این یکهزار ورزشکار چه کسان و از چه کشورهایی هستند چرا که همه تیم‌ها برای کسب نتیجه و رسیدن به بهترین جایگاه به توکیو آمده‌اند. گرفتن مدال خواسته من و تیم ملی است و باید ببینیم که در این مسابقات چه چیزی برای تیم ملی رقم می‌خورد. امیدوارم که در توکیو شاهد اتفاقات خوبی برای شمشیربازی باشیم. همانند اتفاقاتی که در این سال‌های اخیر افتاد و شمشیربازی ما در مسابقات معتبر صاحب جایگاه‌های بسیار خوبی شد. خودم و هم تیمی‌هایم را در شمشیربازی جهان بالا می‌بینم و این را با نتایجی که در مسابقات مختلف گرفته‌ایم، نشان داده‌ایم.»
این شمشیرباز نامدار کشورمان که در المپیک ریو حتی تا پای سکو هم رفت اما در کسب آن ناکام ماند، در خصوص تجربه المپیک ریو اینگونه صحبت کرد: «المپیک ریو تجربه خوبی بود اما همه چیز تجربه نیست. می‌توانم بگویم تجربه‌ای که از المپیک ریو به دست آوردم این است که تلاشم را انجام دهم و بقیه مسائل را به خدا واگذار کنم.» عابدینی گفت: «ورود به المپیک برای شمشیربازی یک مدال محسوب می‌شود و این کار بزرگی بود که انجام شد. خیلی از کشورها با وجود خیلی از امکانات نتوانستند به این مهم دست یابند مثلاً چین با وجود عملکرد خوبی که در مسابقات دارد و با وجود کسب مدال‌های فراوان در مسابقات مختلف نتوانست در بخش تیمی به المپیک راه یابد، این تیم طلای المپیک را دارد اما این کار بزرگ توسط شمشیربازی ما انجام شد.» او که حالا 36 ساله است و سومین حضورش در المپیک را تجربه می‌کند، صحبت‌هایش را این گونه ادامه داد: «شاید این آخرین مسابقات من باشد به این دلیل از مردم عزیز کشورم می‌خواهم که ما را فراموش نکنند. تیم ما 2 مرداد در بخش انفرادی و 6 مرداد در بخش تیمی مسابقه دارد و از مردم می‌خواهم که ما را تماشا و برای مان دعا کنند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7683/10/582729/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها