مرگ 3 مسافر در واژگونی اتوبوس



گروه  حوادث: بی توجهی راننده اتوبوس به جلو و ناتوانی در کنترل آن منجر به واژگونی ومرگ 3 مسافر در محور هراز شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت ۲۲:۳۰ سه شنبه یک دستگاه اتوبوس اسکانیا از اسلامشهر تهران به مقصد گرگان سفر خود را آغاز کرد و در این مسافت ۴۱۲ کیلومتری با  ۱۰ مسافر صورت وضعیت خود را دریافت کرد اما در ساعت ۰۳:۳۵ بامداد چهارشنبه 30 تیر در محور هراز محدوده پنجاب در مسیر پیچ راست‌گرد از جاده خارج شد و به نیوجرسی سمت چپ برخورد کرد و واژگون شد در این حادثه 3 مسافر کشته و 39 نفر مصدوم شدند.
فرهاد صالحیان - مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای- درباره جزئیات این حادثه و بررسی علل بروز آن به ایسنا، گفت: در این سفر مسافرانی که کمربند بسته بودند، از این حادثه جان سالم به در بردند. البته در این اتوبوس تخلفات بسیاری از سوی راننده و شرکت حمل‌ و نقلی مورد نظر رخ داده؛ چرا که براساس پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا حداکثر ظرفیت مجاز این اتوبوس برای پذیرش مسافر ۲۲ نفر بود؛ در حالی که  هنگام حادثه ۴۳  مسافر (با راننده) در این اتوبوس حضور داشتند.
این اتوبوس با ۱۰ مسافر از اسلامشهر سفر خود را شروع کرده است اما  با ۴۳ مسافر واژگون شده است. اتوبوس هنگامی که در پلیس‌ راه جاجرود یعنی دو ساعت و 35 دقیقه بعد از حرکت ثبت ساعت کرده، ۴۳ نفر در اتوبوس بودند و دو ساعت بعد هم این تصادف اتفاق افتاده است.
البته مسافران بایستی در چنین شرایطی از طریق تلفن گویا و سامانه پیامکی یا اپلیکیشن ۱۴۱ به ما گزارش می‌دادند تا جلوی این تخلف گرفته شود؛ چرا که اگر از بروز این تخلف خبر داشتیم باید  ۲۵ نفر از مسافران در پلیس‌راه جاجرود از اتوبوس پیاده می‌شدند و از طریق شرکت حمل ‌و نقل خاطی، اتوبوس جایگزین برای آن‌ها می‌گرفتیم. وی علت تصادف اتوبوس را  بی‌توجهی راننده به جلو و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی اعلام کرد و گفت: در این زمینه راننده مادام‌العمر ممنوع الخدمات خواهد شد و با شرکت حمل‌ و نقل مورد نظر به دلیل تخلفات متعدد در این سفر برخورد جدی خواهد شد.
 همچنین در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز تابلوی اطلاع‌رسانی برای مسافران در اتوبوس نصب نشده بود.
صالحیان اضافه کرد: در این اتوبوس چک‌لیست و مهر مدیر فنی درج نشده بود و این هم یکی دیگر از تخلفاتی است که راننده و شرکت حمل ‌و نقل مورد نظر باید به خاطر آن مورد مؤاخذه قرار گیرند و نسبت به آن پاسخگو باشند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7683/12/582740/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها