اخــــــــبار


مرگ 10 شناگر در آب های خزر و اصفهان

گروه حوادث: در آخرین روزهای هفته گذشته 10 نفر هنگام شنا در آب‌های اصفهان و دریای خزر جان باختند و یک نفر بر اثر برخورد پروانه قایق موتوری با پایش قطع عضو شد.
نقی کریمیان، رئیس هیأت نجات غریق مازندران در این باره گفت: با افزایش حضور مسافران در مازندران و سواحل این استان در یک روز چهار نفر در سواحل این استان غرق شدند و یک نفر نیز در یک حادثه دریایی دچار قطع عضو شد.
وی در این باره به ایرنا، گفت: با توجه به تعطیلی پایان هفته پیش‌بینی می‌شد که بر تعداد مسافران مازندران افزوده شود و با وجود اعمال محدودیت‌های تردد شاهد حضور پرتعداد مسافران در مازندران هستیم که به همین دلیل حوادث مربوط به ساحل و دریا نیز در نخستین روز تعطیلات افزایش یافت. وی افزود: روز سه‌شنبه یک نفر در محمودآباد و پس از آن در ساحل چالوس دومین نفر غرق شد. عصر سه‌شنبه نیز یک نوجوان در ساحل نور به‌دلیل غرق شدن در دریا جان خود را از دست داد و آخرین حادثه غرق‌شدگی نیز در آب‌های بابلسر ثبت شد.
کریمیان درباره حادثه قطع عضو در سواحل مازندران نیز گفت: یک حادثه تصادم دریایی نیز در ساحل تنکابن داشتیم که به‌دلیل برخورد پروانه قایق با یکی از افراد در دریا، یکی از پاهای این شهروند قطع شد. تأکید مستمر ما بر رعایت فاصله شناورها با محل شنای مردم یا فاصله نگرفتن افراد از محدوده‌های تعیین شده به همین دلیل است.
منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز از مرگ 4 نفر در 2 روز خبر داد و گفت: ۴ حادثه غرق شدگی و نجات ۵ نفر از رودخانه‌ها درمحدوده شهر اصفهان، روستای بداغ آباد مبارکه و سد زاینده رود و یک نفر فوتی در رودخانه روستای دهق شهرستان داران گزارش شده است.  وی افزود: با توجه به افزایش دما باید تابلو‌های هشدار شنا ممنوع در سد‌های مخزنی، رودخانه‌ها و کانال‌های منشعب نصب شود. باید در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی با نصب حفاظ و تابلو‌های هشدار، طناب و نردبان نجات و ایجاد تیم‌های گشت و کنترل در مسیر بالادست رودخانه، سد‌ها و استخر‌ها از حوادث غرق شدگی جلوگیری شود.
مرگ 2 جوان  در دریاچه چورت ساری
عصر پنجشنبه نیز دو جوان به نام‌های امیرمحمد و محمدجواد اهل روستای سوچلمای هزارجریب نکا، در دریاچه چورت بخش چهاردانگه ساری غرق شدند. تلاش تیم غواصان آتش‌نشانی ساری برای کشف اجساد این دو جوان نکایی در دریاچه چورت ساری ادامه دارد.

اتوبوس در سرخه چپ کرد

گروه حوادث: واژگونی یک دستگاه اتوبوس در جاده ارتباطی سمنان به سرخه ۱۵ مصدوم برجا گذاشت.
مظفر محمدخانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: این سانحه ساعت 50و5 دقیقه بامداد جمعه در کیلومتر هفت محور سمنان به سرخه رخ داد و اتوبوس که 20 مسافر داشت واز مشهد به تهران در حال حرکت بود در کیلومتر هفت جاده سمنان به سرخه واژگون شد.
وی با اشاره به اعزام تیم واکنش سریع پایگاه شهدای امدادگر به صحنه حادثه گفت: ۱۵ مسافر اتوبوس مصدوم و توسط اورژانس‌ به مرکز درمانی منتقل شدند.
به‌گفته وی، علت وقوع حادثه توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

کشف جسد کنار بلوار

گروه حوادث/ همزمان با کشف جسد خونین مردی ناشناس در یکی از خیابان‌های جنوب تهران تحقیقات تیم جنایی برای رمزگشایی از این جنایت آغاز شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران» ساعت 8:10 دقیقه صبح دوشنبه هفته گذشته رهگذری هنگام عبور از  بلوار شقایق در محله خزانه تهران، متوجه جسد مردی شد که کنار خیابان افتاده بود به همین خاطر بلافاصله موضوع  را به پلیس خبر داد.دقایقی بعد مأموران کلانتری 160 خزانه ضمن تماس با بازپرس مصطفی واحدی به محل حادثه رفته و در بررسی ماجرا دریافتند جسد متعلق به مردی حدوداً 35 ساله است که  با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است.
پزشکی قانونی زمان مرگ را  شب قبل از کشف جسد اعلام کرد. در بازرسی از جیب‌های مقتول مدرک شناسایی که هویت او را برملا کند، به دست نیامد. در کنار جسد کیف مردانه‌ای افتاده بود که کمی پول و لباس‌های مردانه داخل آن قرار داشت، اما از مدارک شناسایی یا گوشی تلفن همراه خبری نبود.
با کشف جسد مرد جوان، بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی پایتخت برای کشف این معمای جنایی دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی، بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل جنایت و بررسی پرونده افراد گمشده را  صادر کرد.

انهدام باند نگهداری سلاح در مهاباد

گروه حوادث/  پنج عضو یک شبکه نگهداری سلاح‌های جنگی و شکاری توسط مأموران انتظامی مهاباد شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ محمد توحیدی، فرمانده انتظامی مهاباد گفت: به‌دنبال اجرای طرح جمع‌آوری سلاح و مهمات غیرمجاز با هدف پاکسازی مناطق آلوده در این شهرستان، مأموران انتظامی پنج نفر از دارندگان سلاح غیرمجاز را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی طی عملیاتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه سلاح جنگی (کلت کمری) به همراه یک تیغه خشاب، هشت تیر جنگی و سه قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف شد.
سرهنگ توحیدی با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند، اضافه کرد: برای آسایش و آرامش شهروندان طرح‌های پاکسازی و برخورد با دارندگان سلاح‌های غیرمجاز در نوبت‌های متعدد و با تمام توان توسط این فرماندهی در سطح شهرستان اجرا می‌شود. وجود سلاح غیرمجاز یکی از عوامل بسترساز جرایم خشن اعم از تیراندازی، قتل و سرقت‌ مسلحانه است، بنابراین نیروی انتظامی با جدیت با قاچاقچیان سلاح و مهمات برخورد می‌کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7683/12/582746/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها