ایران در ایران




مجوز شیرین‌سازی آب دریای خزر برای مصرف شرب در گلستان صادر شد

گرگان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت که مجوز اولیه شیرین‌سازی ۳۲ میلیون مترمکعب از آب دریای خزر برای مصرف شرب در این استان از سوی وزارت نیرو صادر شد.
به گزارش شرکت آب منطقه‌ای گلستان، سیدمحسن حسینی اظهار داشت: بخش زیادی از آب شرب مصرفی ساکنان گلستان از منابع سفره‌های زیرزمینی تأمین می شود و برای میان مدت و بلند مدت از لحاظ کمی و کیفی غیرقابل اتکا است. وی افزود: در برنامه‌های میان مدت به دنبال استفاده از ظرفیت سدها هستیم و بخشی از آب شرب گلستان هم در افق ۱۴۲۵ باید از طریق شیرین‌سازی آب دریا تأمین شود. وی گفت: مطالعات و برآوردهای متعددی در این باره انجام شده و درخواست گلستان مجوز ۱۰۰ میلیون مترمکعب شیرین‌سازی آب دریای خزر است تا ۵۰ میلیون مترمکعب آب شیرین تولید شود که به طور عمده در غرب استان از جمله بندرترکمن، گمیشان، کردکوی، بندرگز، آق قلا و گرگان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان افزود: بر اساس این مجوز، ۳۲ میلیون مترمکعب آب دریای خزر شیرین خواهد شد ‌که مراحل بعدی از جمله جذب سرمایه‌گذار در برنامه آینده شرکت قرار دارد. در حال حاضر آب شرب مورد نیاز ساکنان گلستان از منابع زیرزمینی شامل ۷۰۰ حلقه چاه تأمین می‌شود که هر ساله اهالی استان به دلیل مجاورت با زمین‌های کشاورزی و بروز خشکسالی دچار افت و کمبود تأمین آب هستند. به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان، آب شرب مورد نیاز سالانه این استان ۱۵۰ میلیون مترمکعب بوده که اکنون به دلیل خشکسالی دچار افت شدید شده است.

تعطیلات تب کرونا در مازندران را بالا برد

در روزهای پایانی هفدهمین ماه از شیوع ویروس کرونا، تب تند کرونایی تمام مازندران را فرا گرفته است و سفر به این استان ممنوع است، با وجود این بسیاری از شهروندان با روش‌های مختلف از دور زدن قانون گرفته تا پرداخت جریمه، در تعطیلات اخیر هم راه خود را به این استان باز کردند. این در حالی است که روند افزایش بیماران کرونایی در این استان بسیار نگران کننده است. به‌گفته دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم اکنون یک‌هزار و ۶۳۰ نفر مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۵۱ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند. به‌گزارش فارس دکتر سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۹۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: فقط در ۲۴ ساعت اخیر ۶۸ بیمار جدید بستری و ۴۰ بیمار هم ترخیص شدند. وی گفت: ۳۷ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

تداوم «ورود ممنوع» درمحورهای شمال
از سوی دیگر سرپرست پلیس راه مازندران با بیان اینکه کنترل جدی محورهای شمال ادامه دارد، گفت: از ابتدای امسال ۵۷هزار و ۵۳۲ دستگاه خودرو اعمال قانون و ۲۱هزار و ۹۶۸ دستگاه خودرو از محورهای مازندران بازگردانده شدند.  هادی عبادی درباره وضعیت تردد در محورهای شمال اظهار کرد: تردد خودروها کماکان ممنوع بوده که باتوجه به تعطیلات و ادامه روزهای کرونایی این ممنوعیت‌ها تشدید شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7683/14/582754/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها