هجدهمین طرح تخفیف فصلی از نهم مردادماه جاری آغاز می‌شود

ثبت‌نام کتابفروشان علاقه‌مند برای شرکت در تابستانه کتاب


اهالی کتاب و کتاب‌دوستان بزودی شاهد برپایی دور دیگری از طرح تخفیف فصلی خواهند بود؛ بنابر فراخوان خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت‌نام کتابفروشان برای شرکت در تابستانه کتاب از سه‌شنبه گذشته آغازشده است.
تخفیف 20 درصدی برای هجدهمین دوره
به‌زودی، از نهم مردادماه جاری شاهد برپایی هجدهمین دوره این طرح حمایتی وزارت ارشاد برای توزیع یارانه میان علاقه‌مندان کتابخوانی خواهیم بود، طرحی که طی دوره‌های برگزاری‌اش مشارکت جمع قابل توجهی از کتابفروشان سراسر کشور را رقم زده است. این استقبال در حالی صورت گرفته که در دوره‌های نخست اغلب اهالی کتاب آن را مسکن موقتی برای وضعیت نشر می‌خواندند. بااین‌حال به‌تبع شرایط اقتصادی نشأت گرفته از تحریم‌ها و از سویی محدودیت‌ها و اوضاعی که کرونا طی یک‌سال و نیم اخیر برای صنعت نشرمان رقم ‌زده، شرایط به‌گونه‌ای پیش رفته که اغلب ناشران و کتابفروشان بر ضرورت حمایت‌های این‌چنینی برای حفظ حیات صنعت نشرمان تأکید می‌کنند. البته آنان همچنان این قبیل طرح‌ها را کافی نمی‌دانند اما معتقدند که در اوضاع فعلی از این طریق می‌توان به روشن ماندن چراغ نشر تا ورود به ثبات اقتصادی کمک کرد. بهارانه کتاب با ثبت‌نام 921 کتابفروشی از سراسر کشور همراه شد که البته از این تعداد 887 کتابفروشی تأیید شدند که 206 کتابفروشی در شهرستان‌ها و 681 کتابفروشی هم در مراکز استان‌ها بودند. آن‌طور که در آمار خانه کتاب و ادبیات ایران هم درج‌ شده، این تعداد گویای افزایش حضور و مشارکت 33 درصدی کتابفروشی‌ها در مقایسه با بهارانه کتاب سال گذشته بوده است. بهار سال 99 تنها 667 کتابفروشی شرکت کردند. میزان تخفیف درنظر گرفته‌ شده برای تابستانه کتاب 1400 برای کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و همچنین دانشگاهی برابر با 20 درصد است. آن‌طور که در فراخوان آمده، هجدهمین دوره این طرح از نهم مرداد آغاز می‌شود و تا پانزدهم همین ماه، برابر با یک هفته هم ادامه خواهد داشت.
افزایش 50 درصدی اعتبار برپایی طرح این دوره
اما خبر خوب برای مخاطبان کتاب اینکه با توجه به افزایش قیمت‌ها، سقف خرید برای هر خریدار برابر با 300 هزار تومان در نظر گرفته‌ شده و از سویی سقف بهره‌مندی هر نفر از یارانه هم 60 هزار تومان است. این در حالی است که در دوره قبل، سقف خرید برای هر متقاضی برابر با 200 هزار تومان بود، در این هجدهمین طرح تخفیف فصلی کتاب شاهد افزایش
 50 درصدی اعتبار یارانه اعطاشده از سوی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد روبه‌رو خواهیم بود. با توجه به محدودیت‌ها و ضرورت‌های برآمده از کرونا، مدیریت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در زمان طرح برعهده واحدهای صنفی است. البته شرایطی در نظر گرفته‌شده تا علاقه‌مندان قادر به خرید غیرحضوری هم باشند که شرایط آن در سایت خانه کتاب و ادبیات ایران درج‌ شده است. گفتنی است که کتابفروشان علاقه‌مند سراسر کشور به شرکت در تابستانه کتاب می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی خانه کتاب و ادبیات ایران نسبت به ثبت‌نام در این دوره از طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها اقدام کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7683/15/582756/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها