چین هفت مقام و کمپانی امریکا را تحریم کرد



گروه جهان/ پکن در واکنش به تحریم‌های اخیر امریکا علیه مقامات چینی در هنگ‌کنگ، علیه چندین فرد و کمپانی امریکایی تحریم‌هایی اعمال کرد.
از جمله افرادی که شامل این تحریم شده‌اند، ویلبر راس، وزیر خزانه‌داری سابق امریکا است. این تحریم‌ها در حالی اعلام شده است که چین تا آخر این هفته پذیرای وندی شرمن، معاون وزیر خارجه امریکا خواهد بود.
به گزارش سایت شبکه خبری «بی بی سی»، وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امریکا با تحریم‌های اعلامی خود، تنها باعث آشفتگی در فضای تجاری هنگ‌کنگ شد و با این کار موازین و قوانین بین‌المللی را نقض کرد.»
در ادامه این بیانیه تأکید شده است که چین با لحاظ کردن حق پاسخگویی خود به این تحریم‌ها هفت شخص و نهاد امریکایی از جمله ویلبر راس را مجازات می‌کند. ویلبر راس در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ در راستای تلاش‌های ضد چینی دولت امریکا شمار کمپانی‌هایی را که نمی‌توانستند با مجوزهای سابق با چین و کمپانی‌های معروف آن مثل هواوی وارد معامله و تجارت شوند  افزایش داده بود.
سوفی ریچاردسون، مدیر دیده‌بان حقوق بشر در چین؛ کارولین بارتولومیو، رئیس کمیسیون بررسی اقتصادی و امنیتی امریکا و چین و آدام کینگ از انستیتوی بین‌المللی جمهوریخواهان دیگر اشخاصی هستند که مورد تحریم چین واقع شده‌اند.
بنابر این گزارش جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این اقدام گفت: «این اقدام چین مانع تلاش‌های امریکا نخواهد شد. این اقدامات نشان دهنده خطرات جدی است که دولت امریکا پیش‌تر نسبت به آنها هشدار داده بود.»
این دومین بار در سال 2021 است که چین تحریم‌هایی را علیه مقامات سابق امریکا که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ مشغول بودند، اعمال می‌کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7684/4/582785/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها